Kolarstwo: po tymczasowym zakazie na wiosnę, hamulce tarczowe powrócą do profesjonalnego peletonu w styczniu 2017 r. UCI poinformowało w piątek kolarzy i zespoły, że planują nowy okres testowy i wyraźnie proszą peleton o opinie. Nowe, zaokrąglone tarcze hamulcowe powinny również zminimalizować ryzyko obrażeń.
Oto coś nowego - po nieco pospiesznym wprowadzeniu hamulców tarczowych wśród zawodowców drogowych na początku sezonu 2016 i odnowieniu zakazu zaledwie kilka miesięcy później, UCI rozpocznie nową fazę testów w styczniu 2017 r. Wczoraj kierowcy otrzymali list od dyrektora technicznego Marka Barfielda z prośbą o pomoc i opinie na temat nowego układu hamulcowego. Według odpowiednich doniesień medialnych należy również powiedzieć, że jest to tylko „faza testów i bynajmniej nie stopniowe wprowadzanie”.
Nowości rowerowe: Komentarz: Dlaczego hamulce tarczowe zasługują na drugą szansę
Komentarz: To duży temat ostatnich dni. Po incydencie na torze Paryż – Roubaix, w którym zawodowiec Movistar Francisco Ventoso rzekomo poważnie zranił się na tarczy hamulcowej, UCI zakazało stosowania nowych hamulców, które były dozwolone tylko na początku roku, w peletonie. Teraz jednak kluczowe jest, aby dialog wokół […]
Po Paris - Roubaix w zeszłym roku kierowca Movistar Francisco Ventoso opublikował raport po tym, jak tarcza hamulcowa rzekomo zadała mu głębokie cięcie. Nawet jeśli ten raport był dość wątpliwy, UCI zareagowało natychmiast i zakazało używania hamulców tarczowych w peletonie – nawet po kolejnych protestach z padoku. Jak wynika z pisma z piątku, wyciągnęli wnioski z doświadczeń minionego roku i wspólnie z branżą i związkiem kierowców CPA znaleźli rozwiązanie problemu. Nowe hamulce tarczowe będą współpracować z nowymi tarczami hamulcowymi z zaokrąglonymi krawędziami, aby zapobiec przecięciu.
Sezon szosowy 2017 rozpocznie się 19 stycznia wyścigiem Tour Down Under w Australii. Potem prawdopodobnie znowu z jednym lub drugim hamulcem tarczowym w terenie. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak sprawa się rozwinie i jak zareagują na nią kierowcy i zespoły.
Schreibe einen Kommentar