Rynek: Jako jeden z nielicznych producentów rowerów, niemiecka kuźnia von Drössiger oferuje swoim klientom (prawie) całkowitą dowolność w kolorystyce własnych rowerów. Oznacza to jednak, że każde koło jest produktem jednorazowym, a procesy produkcyjne muszą być doskonale skoordynowane. Nasze spojrzenie za kulisy zakładu produkcyjnego w Nadrenii Północnej-Westfalii pokazuje, jak to działa w praktyce.
Cechą szczególną rowerów Drössiger jest to, że żaden z nich nie schodzi z półki. Każde pojedyncze koło jest produkowane zgodnie z indywidualnymi pomysłami kolorystycznymi danego klienta. Decyzję o wyborze jednego z niezliczonych odcieni podejmuje się bezpośrednio u sprzedawcy lub w konfiguratorze kolorów na stronie głównej. Następnie wyprodukowanie pożądanego roweru w zakładach produkcyjnych w Eschweiler zajmuje około dwóch tygodni.
Nasze spojrzenie za kulisy firmy Drössiger pokazuje poszczególne etapy produkcji, przez które przechodzi każdy rower — od prostego numeru kodu na ekranie komputera do gotowego roweru podczas pierwszej wycieczki.
Krok 1: Sprzedaż
Zanim rozpocznie się produkcja nowego roweru, kurs musi zostać ustalony w biurze sprzedaży. Sprzedawca przesyła kod roweru z konfiguratora kolorów wybranego przez danego klienta. Oznacza to, że wszystkie niezbędne informacje są już dostępne i można rozpocząć produkcję.
Krok 2: Druk dekoracyjny
Na początku procesu produkcyjnego są dekory na nowy rower. Kolorowe kliny i napisy są drukowane na folii za pomocą specjalnych drukarek. Następny krok wymaga pewnego instynktu: każdy dekor jest wycinany ręcznie. Staranne nałożenie szczegółowych kalkomanii na ramę wymaga dużej ostrożności i pewnych palców; w końcu na końcu nie powinno zabraknąć ani jednego punktu I!
Krok 3: zbieranie
Po wydrukowaniu dekoru zamówienie trafia do magazynu. Odpowiednie mocowania do rowerów są dostępne na ponad 5.000 m². Każdy rower składa się z wielu pojedynczych części, które są gromadzone i udostępniane przez zbieraczy zamówień. Kompletny rower powoli, ale pewnie nabiera kształtu, a surowe ramy, widelce i różne części czekają na swoją następną stację na specjalnych wózkach.
Krok 4: Jajko w proszku
Po wybraniu wszystkich poszczególnych części surowa rama trafia do proszni. Tutaj żądany kolor bazowy jest nakładany i wypalany w specjalnym piecu. Następnie używane są naklejki. Folię nośną można usunąć tylko wtedy, gdy dekoracje są idealnie na swoim miejscu. Aby uszczelnić całe dzieło sztuki, następnie nakłada się wykończenie matowe lub błyszczące, a ramę umieszcza się po raz drugi w piekarniku. Ta podwójna powłoka proszkowa nie tylko wygląda na wysokiej jakości, ale także sprawia, że rama jest wyjątkowo trwała. Celowo unika się stosowania mokrej farby, ponieważ jest ona przetwarzana za pomocą wysoce toksycznych rozpuszczalników i dlatego jest wyjątkowo szkodliwa dla ludzi i środowiska.
Krok 5: Montaż
Dekory zostały wydrukowane, wszystkie części zostały uruchomione, a rama pomalowana proszkowo - teraz montaż to już drobiazg. Przed zamontowaniem części dodatkowych rama zatrzymuje się tylko na chwilę podczas frezowania. Monterzy następnie całkowicie montują rower, koordynują wszystkie części i sprawdzają wszystkie funkcje. Dopiero po ostatecznym sprawdzeniu, czy wszystko pasuje, następuje częściowy demontaż roweru w celu przygotowania go do transportu do sprzedawcy.
Krok 6: Logistyka
Aby nic nie porysowało podczas transportu, rower jest starannie pakowany i przekazywany firmie spedycyjnej w solidnych kartonach. Rower ukończył ostatnią stację. Następnie dealer zajmuje się ostateczną regulacją i może rozpocząć się pierwsza trasa.
Carsten mówią
Koła są TOP. Niestety brakuje aktualnych rowerów przełajowych i wyścigowych!
Drössiger mówią
Witaj Carsten,
Dzięki! Obecnie pracujemy nad nowym rowerem szutrowym, który zostanie wypuszczony w połowie sezonu 2017. Bądźcie na bieżąco! 🙂
Happy_Rowerzysta mówią
Cóż, sam nie posiadam Drössigera, ale jest to doskonała rekomendacja, gdy ktoś z mojego kręgu znajomych pyta mnie „powiedz mi, jaki rower powinienem kupić?” kolor... idealny!