Rynek: W ramach zawodów Ironman Hawaii odbywających się w ten weekend w Kona, firma BMC zaprezentowała dziś na miejscu swój nowy rower do triathlonu i jazdy na czas, BMC Timemachine. Nawet jeśli nazwa i wygląd przypominają poprzedni model, to u specjalisty sporo się wydarzyło. Dzięki wieloletnim pracom rozwojowym poczyniono duże postępy, zwłaszcza w zakresie pozycji siedzącej.
BMC Timemachine 2017: możliwość regulacji to podstawa
Prace nad nowym BMC Timemachine trwały cztery lata. W ciągu tych 48 miesięcy dokładnie zbadano i przeanalizowano specyficzne potrzeby osób uprawiających jazdę na czas i triathlonistów. Pracowali razem z inżynierami Saubera, którzy z kolei wnieśli wiedzę zgromadzoną podczas rozwoju Formuły 1. Efektem końcowym jest nowy Timemachine – podobno najszybszy rower wszechczasów.
W ten sposób celowo uniknięto całkowicie nowego rozwoju i zamiast tego kontynuowano ścieżkę obraną w poprzednim modelu, ale w nowym Timemachine nacisk kładziony jest nieco bardziej na obszar triathlonu, zwłaszcza na długich dystansach. Jednym z rezultatów tego rozwoju jest nowy V-Cockpit - specjalnie dla triathlonistów.
Pomiary w tunelu aerodynamicznym wykazały, że wysoki stos, który wielu kolarzy preferuje na długich dystansach ze względu na komfort, pod wieloma względami negatywnie wpływa na aerodynamikę całego systemu. Aby przeciwdziałać temu efektowi, opracowano V-Cockpit, który podnosi podłokietniki do znacznie wyższej pozycji, ale jednocześnie zmniejsza turbulencje powietrza. Sam w sobie nie ma nic do powiedzenia przeciwko używaniu go do długich prób czasowych na szosie, ale w zależności od ustawienia V-Cockpit może wykraczać poza ramy regulacyjne UCI. Dlatego BMC oferuje również opcję płaskiego kokpitu, która jest odpowiednia dla kierowców preferujących płaską pozycję siedzącą.
Rozwój ramy i V-Cockpit w 14 krokach
Nie tylko otrzymujesz różne opcje konfiguracji kokpitu, ale sztycę można również zablokować w dwóch pozycjach dla różnych obszarów użytkowania. W pozycji przedniej siedzisko można ustawić pod kątem do 80,8° - idealne dla triathlonistów. W tylnej, klasycznej pozycji kąt jest znacznie bardziej płaski i tym samym ponownie mieści się w przepisach UCI. Dzięki specjalnie opracowanej głowicy mocującej siodełko, siodło można również przesuwać po dużym obszarze słupka, co daje efektywny zakres regulacji 124 (!) mm. Sprytny: jeśli zdecydujesz się na stromą pozycję siedzącą, tylną część ramy można wykorzystać na schowek, który jest również nowy, w którym można umieścić neutralne aerodynamicznie przybory, takie jak opony zapasowe lub podobne.
Nowością na rok 2017 jest także technologia Brake Booster: Dzięki większemu przełożeniu między dźwignią hamulca a samym hamulcem nie tylko wzrasta ostateczna siła, ale także obręcz ma znacznie więcej miejsca między szczękami hamulcowymi: Nawet przy dużych odkształceniach podczas podczas wyścigów, koło może się odchylić, dzięki czemu nadal będzie się obracać bez przeszkód.
BMC Timemachine 2017: Dwa modele ramek
Jak zwykle w przypadku BMC, nowy Timemachine również oferuje wybór między kilkoma, a dokładniej między dwoma modelami ramek. Jednak wiele z przedstawionych funkcji jest kompatybilnych tylko z topowym modelem Timemachine 01 (uwaga: zmieniło się nazewnictwo i TM01 poprzednika nie jest już używany). Z Timemachine 02 musisz zrezygnować z nowego kokpitu V, zintegrowanego widelca zawiasowego i wzmacniacza hamulca. Aeropost, który można zamontować w dwóch pozycjach, jest również standardem w tańszym modelu.
BMC Timemachine 2017: modele i ceny
Wszystkie modele będą dostępne do zamówienia u dealerów BMC w ciągu najbliższych kilku dni. Od wiosny 2017 pojawi się również Timemachine 01 z Shimano Dura Ace Di2.
Ramka: Wehikuł czasu 01
Układ napędowy: SRAM Red eTap
Koła: ZIPP 404 Firecrest / 808 Firecrest
Kokpit: Kokpit BMC V
Cena: € 10.999
Ramka: Wehikuł czasu 01
Napęd: Shimano Ultegra Di2
Koła: Mavic CXR Elite Exalith
Kokpit: Kokpit BMC V
Cena: € 8.499
Ramka: Wehikuł czasu 02
Napęd: Shimano Ultegra Di2
Koła: Mavic CXR Elite Exalith
Kokpit: kokpit TT
Cena: € 5.999
Schreibe einen Kommentar