Jazda próbna: po e-hardtailu HTA-Steps, Drössinger odważa się teraz w pełni wypróbować e-rower. Podstawą tego jest dobrze znana seria XRA-Fully. Pierwszy prototyp został ukończony na czas dla Eurobike i mogliśmy po raz pierwszy przyjrzeć się mu między halami wystawowymi.
Podstawą nowego E-Fully jest dobrze znana platforma all-mountain XRA firmy Drössiger z odpowiednią nowoczesną geometrią zgodnie z mottem short-flat-long. Oznacza to krótki, płaski przód z dość dłuższą górną rurą. Rezultatem jest rower, który wspiera kierowcę zarówno w technicznych, jak i szybkich przejazdach. Drössiger dał rowerowi 150 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu, co w połączeniu z szerokimi kołami 650B Plus powinno oferować duże rezerwy i powinno osiągać swoje granice dopiero przy większych przeszkodach.
Podobnie jak w przypadku modeli niezmotoryzowanych, Drösigger również polega na standardzie Boost dla e-roweru, który między innymi oferuje lepsze prowadzenie łańcucha dla 1-biegowych biegów, a także umożliwia sztywniejsze koła dzięki szerszym piastom. Również tutaj system przerzutek 1×11 Shimano XT z dużą zębatką 46 służy do pokonywania nawet najbardziej stromych podjazdów. Konstrukcja nowego silnika elektrycznego Shimano E8000 pozwala projektantom na zastosowanie krótkich widełek tylnych typowych dla Drössiger w E-Fully, dzięki czemu nie musisz rezygnować z manewrowości roweru w porównaniu z jego niezmotoryzowanymi krewnymi.
Byliśmy w stanie zrobić krótkie okrążenie nowym motocyklem między halami wystawowymi i byliśmy szczególnie podekscytowani nowym silnikiem Shimano, ale ponieważ jest on wciąż w fazie prototypu, nie możemy jeszcze dokonać ostatecznej oceny. Ale już z tak dużym wyprzedzeniem mogliśmy odczuć wzrost momentu obrotowego, szczególnie w przypadku MTB, a silnik wyłącza się bardzo szybko po tym, jak nie naciskasz już pedału, co jest niezwykle cenną cechą w przypadku MTB, ponieważ możesz szybko się przystosować do zmieniających się sytuacji. Wyświetlacz silnika jest dyskretnie zintegrowany z kierownicą i pokazuje aktualną prędkość, poziom naładowania akumulatora, aktualny tryb jazdy (Eco, Trail i Boost) oraz aktualny poziom wspomagania silnika. Tryby jazdy są kontrolowane za pomocą manetek podobnych do dźwigni zmiany biegów po lewej stronie kierownicy, co jest bardzo łatwe w użyciu.
E-bike XRA planowany jest w 3 wariantach wyposażenia. Powinien zaczynać się od około 4000 euro, a topowa wersja, wyposażona mniej więcej tak jak prototyp roweru w XT, zawieszenie Rock Shox i lekkie targowe koła 650B Plus, będzie kosztować około 5500 euro. Jednak ceny i wyposażenie nie zostały jeszcze sfinalizowane i mogą jeszcze wystąpić zmiany.
Wniosek: pierwsze wrażenie, jakie wywarł na nas rower, było bardzo spójne i już jesteśmy podekscytowani możliwością jazdy rowerami z pierwszej serii po trasach odpowiednich dla tego roweru.
Schreibe einen Kommentar