Jazda próbna: Niezbyt nowość, ale wciąż warta przetestowania na targach - pistolet maratoński Exceed firmy Canyon. Z ramą o masie 870 g Exceed plasuje się wśród najlżejszych hardtaili. Zabraliśmy hardtaila na tor testowy Eurobike na przejażdżkę.
Lekka karbonowa rama firmy Canyon jest również używana przez Topeak Ergon Team w dużych maratonach i wyścigach etapowych, a lakier roweru testowego również pasował do lakieru zespołu. Kąt skrętu motocykla jest umiarkowanie luźny i wynosi 69,5 stopnia, co zapewnia lepszą kontrolę na zjazdach, a kąt siodełka jest raczej stromy, wynoszący 74 stopnie i zoptymalizowany pod kątem podjazdów. Rama jest usiana nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak oś przelotowa lub wewnętrznie poprowadzone kable. Ponadto rama jest kompatybilna ze słupkami regulowanymi. Przydatną funkcją jest Impact Protection Unit, który dzięki zintegrowanemu ogranicznikowi chroni górną rurę przed uszkodzeniem przez kierownicę.
W tylnym trójkącie zastosowano specjalne włókna i profile, aby uzyskać większy komfort. Ponadto Canyon dostarcza Exceed ze sztycą VCLS Post 2.0, która działa jak resor piórowy i zapewnia rowerowi dodatkowy komfort. Większość sprzętu pochodzi od firmy SRAM. Jest przełączany układem XX1 1×11. Z przodu amortyzowany widelec RS1 zapewnia niezbędny komfort, a hamulce Sram Guide Ultimate zapewniają odpowiednie opóźnienie. Rower uzupełniają koła DT Swiss XRC 1200 Spline. Kokpit pochodzi od Canyona i jest uzupełniony bardzo poręcznymi chwytami Ergon.
Po kilku pierwszych krokach można stwierdzić, że w kanionie dzieje się coraz lepiej. Ważący mniej niż 9 kilogramów, z łatwością pokonuje krótkie szutrowe podjazdy na torze testowym. Nie widzieliśmy żadnych słabości pod względem sztywności i wydawało się, że każdy wat został przekształcony w napęd. Rower jest zoptymalizowany do podjazdów bez zbyt sportowej pozycji siedzącej. Średniej długości mostek i wygięta do tyłu o 9 stopni kierownica zapewniają bardzo wygodną pozycję siedzącą. Widelec RS1 można wygodnie zablokować na kierownicy za pomocą hydraulicznej blokady, co jeszcze bardziej ułatwia podjazd. Downhill, Canyon okazuje się być bardzo łatwym w sterowaniu i szybkim rowerem. Okazuje się jednak, że jest mniej zabawny. Typowy rower wyścigowy: Najważniejsze jest szybkość i brak czasu na sztuczki. Kokpit również robi bardzo dobre wrażenie na zjazdach a chwyty Ergon zapewniają bardzo dobrą przyczepność. Tylny trójkąt w połączeniu ze sztycą zauważalnie pochłania mniejsze uderzenia, a tym samym chroni rowerzystę podczas późniejszych podjazdów.
Wniosek: Canyon Exceed to nowoczesny hardtail do maratonów, który jest wygodny na długich, stromych podjazdach, ale także bezpiecznie i szybko zabiera rowerzystę z powrotem do doliny. Za cenę 4899 euro rower zdecydowanie godny polecenia!
Schreibe einen Kommentar