Market / Eurobike: Włoski producent Kuota jest od wielu lat powszechnie znany wśród miłośników karbonu, a niemieccy fani kolarstwa powinni znać rowery zespołu Continental Team Kuota-Lotto. W roku modelowym 2017 odważyli się wkroczyć na teren szutrowy / przełajowy, a także byliśmy w stanie zauważyć interesujące tłumienie elastomerowe sztycy w Eurobike.
Większy komfort dzięki specjalnej sztycy i elastomerowi w ramie
W niektórych niezwykle popularnych motocyklach testowych w obszarze demonstracyjnym zauważamy kolorowe wstawki na gnieździe sztycy. Zapytani, powiedziano nam, że to wciąż prototypy elastomerowego tłumienia. Są one wkładane do rury podsiodłowej ramy Kuota i z kolei przytrzymują sztycę. Obecnie wciąż eksperymentują z różnymi twardościami i długościami elastomerów - więc to, czy zobaczysz to tłumienie w motocyklach 2017, jest wątpliwe, ale jesteśmy zdecydowanie ciekawi.
Ta „ofensywa komfortu” obejmuje sztycę, która również jest wciąż w stanie prototypu i ma oferować dodatkową elastyczność, a tym samym większy komfort dzięki dwóm specjalnym właściwościom: jest „załamana” około 5 cm poniżej zacisku siodełka, a także na tył spłaszczony. Daje to komponentowi dużo miejsca z tyłu i lepiej pochłania nieprzyjemne wstrząsy i wibracje. Aby jednak zapewnić, że pozycja siedząca nie zmieni się w wyniku zagięcia, sam zacisk siodełka jest przesunięty nieco do przodu. Na pierwszy rzut oka wymaga to przyzwyczajenia, ale jest skuteczne. A może któryś szczegół ulegnie zmianie, zanim będzie gotowy do produkcji seryjnej.
Kuota 2017: Sześć rowerów szosowych, dwa z hamulcami tarczowymi
Zróżnicowane portfolio w sektorze rowerów wyścigowych, które było już w poprzednim roku, pozostanie w dużej mierze nietknięte w nadchodzącym sezonie. Z sześcioma modelami Kuota jest już bardzo dobrze ustawiony, a dzięki Khydra i Kryon Disc Kuota ma również w ofercie dwa wyścigówki z hamulcami tarczowymi. Dwa końce powyżej i poniżej są oznaczone przez podstawowy model Kobalt i wysokiej klasy wyścigówkę Khan. Podczas gdy rama Kobalta waży prawie 1.100 gramów, a kompletne rowery można zbudować za mniej niż 2.000 euro, trzeba sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni po lekkiego Khana (waga ramy poniżej 800 gramów!).
Szczególnie spodobał nam się aero racer Kougar: sztycę można obrócić o 180°, co oznacza, że pozycja siedząca przesuwa się do przodu, a siodełko jest wyśrodkowane nad suportem. Jeśli teraz dodasz odpowiednią konstrukcję do kierownicy, możesz w kilku prostych krokach przekształcić aeroracer w specjalistę do jazdy na czas lub rower triathlonowy.
Rowery szosowe Kuota 2017 w skrócie
Wybór motocykli wyścigowych w Kuota jest duży: w 2017 roku będzie ich aż sześć. Różnią się orientacją, wagą i oczywiście ceną. Włosi dają swoim klientom swobodę wyboru wyposażenia: Kupujący mogą swobodnie wybierać z danej puli grup osprzętu, kół i wszelkich dodatków odbiegających od serii. W naszym zestawieniu wymieniliśmy dwa przykładowe warianty wyposażenia. Wszystkie komponenty, w tym ceny, można znaleźć na stronie Kuota.
Zastosowanie: Poziom uniwersalny / podstawowy
waga ramy: 1.090g
Cena (komplet ramek): 1.099 €
Cena (Shimano 105 i Mavic Ksyrium): 1.968 euro
Cena (Shimano Ultegra i Mavic Ksyrium Elite): 2.348 EUR
Zastosowanie: AeroRad
waga ramy: 1.070g
Cena (komplet ramek): 1.399 €
Cena (Shimano Ultegra i Fulcrum Racing Quattro): 2.828 EUR
Cena (Shimano Ultegra Di2 i Mavic Ksyrium Elite): 3.948 EUR
Zastosowanie: tarcza koła aero
waga ramy: 1.070g
Cena (komplet ramek): 1.599 €
Cena (Shimano Ultegra i Mavic Ksyrium Disc): 3.438 EUR
Cena (Shimano Ultegra Di2 i Mavic Ksyrium Allroad): 4.628 EUR
Zastosowanie: Wytrzymałość
waga ramy: 1.020g
Cena (komplet ramek): 1.899 €
Cena (Shimano Ultegra i Mavic Ksyrium Elite): 3.514 EUR
Cena (Shimano Ultegra Di2 i Mavic Cosmic Pro Carbon): 5.098 EUR
Zastosowanie: Wytrzymałość / Dysk
waga ramy: 1.020g
Cena (komplet ramek): 1.999 €
Cena (Shimano Ultegra i Mavic Ksyrium Disc): 3.838 EUR
Cena (Shimano Ultegra Di2 i Mavic Ksyrium Elite Allroad): 5.228 EUR
Kuota 2017: Nowy gravel Allroad
Największą atrakcją zarówno na stoisku, jak i na terenie testowym był nowy Gravelracer Allroad: już na pierwszy rzut oka nowicjusz Kuota robi ogromne wrażenie dzięki odważnemu kamuflażowemu lakierowi, a także jest przekonujący technicznie: znajdź opony 35 mm (wraz z opcjonalnymi wkładami błotnymi) bezwysiłkowa przestrzeń w tylnym trójkącie i widelcu oraz wyjątkowo sportowa geometria zapewniają niezbędny napęd nawet poza asfaltem.
Rama z włókna węglowego waży tylko 1.070 g, ale dzięki osi przelotowej jest wystarczająco sztywna na wyboiste leśne drogi i wycieczki poza utarte szlaki. Podobnie jak w przypadku wszystkich swoich rowerów, włoski producent rezygnuje z gotowych, kompletnych modeli i woli pozostawić wybór klientowi. Zestaw ram kosztuje 1.699 euro, a kompletne rowery kosztują od 2.238 euro (dla grupy 105 z Mavic Ksyrium Disc) do 5.028 euro (dla Ultegra Di2 i Mavic Ksyrium Elite Allroad). Wszystkie ceny i opcje konfiguracji można znaleźć na stronie Kuota.
Schreibe einen Kommentar