Rynek / E-Performance: Nawet najtwardsi rowerzyści MTB odkryli dla siebie rower elektryczny. Zawodowi rowerzyści, tacy jak Guido Tschugg, Stefan Sahm i Mike Kluge, zmieniają siodła, ponieważ oszczędzają energię na zjazdy i nie chcą jej marnować na podjazdach. Przekonujący argument za wsparciem motorycznym, szczególnie dla nas, normalnych ludzi. W 2017 roku przejrzeliśmy szeroką gamę elektrycznych rowerów górskich i wybraliśmy 24 dla nas najbardziej ekscytujące modele.
Niechęć należy już do przeszłości: rower górski z wbudowanym wiatrem tylnym jest teraz nie tylko ugruntowany, ale także staje się coraz bardziej akceptowany. Dlaczego nie miałbyś zapewnić sobie jeszcze większej frajdy w terenie i zwiększyć zakres akcji na szlakach? Zebraliśmy informacje o najbardziej ekscytujących elektrycznych rowerach górskich w 2017 roku - od tanich po drogie, od hardtaili turystycznych po bombowce enduro.
Focus Project Y, ceny nie są jeszcze ustalone
W ramach Projektu Y firma Focus szuka rozwiązania, które pozwoliłoby obniżyć wagę wyścigowych rowerów MTB znacznie poniżej 20 kilogramów. Wydaje się, że to się udało w przypadku mobilnych prototypów ważących około 13 kilogramów – nawet jeśli w 2017 roku prawdopodobnie nadal będziemy pozbawieni tego wymarzonego roweru.
Giant Full-E+ 0 SX: 6.999 EUR
Na rok 2017 Giant wprowadza zupełnie nowy E-Fully z napędem Yamaha. Sprzęt jest szlachetny i zorientowany na zjazdy - grupa e-rowerów SRAM EX1 zapewnia szeroki zakres, koła EX1501 od DT Swiss z oponami Plus mogą dużo zabrać, a amortyzowany widelec Lyrik RCT3 firmy Rock Shox można obniżyć ze 160 mm do 130 mm.
Cube Stereo Hybrid 120 C:62 SLT 500 29: 6.399 euro
Niezwykle lekki rower na szlaki ma silnik Bosch CX na pokładzie, najnowsze 12 biegów Sram i dziesięciolecia doświadczenia z pełnymi przełożeniami. Odwrócony widelec ma 120 mm skoku.
Bulls Black Adder Team E SL, 5.999 euro
E-MTB na poziomie Pucharu Świata; karbonowa rama oparta jest na wielokrotnie nagradzanym wyścigowym hardtailu, który Karl Platt and Co. z Team Bulls był już w stanie zdobyć w niezliczonych tytułach. Dzięki mocnemu napędowi Bosch Performance CX możesz poczuć się jak na wyścigach nawet ze zmęczonymi nogami.
Cube Stereo Hybrid 160 HPA Action Team 500 27,5: 5.799 euro
Zaawansowana technologicznie rama, nieograniczony skok sprężyny, najlepsze wyposażenie: ten e-rower z napędem Bosch CX powinien być szczególnie wygodny w trudnych warunkach enduro. W każdym razie jego kierowca.
Haibike SDuro AllMtn. 8.0: 5.499 euro
Moc nawet przy wysokiej kadencji: nowy silnik Yamaha pasuje do zwinnej geometrii ramy i drobnych szczegółów, takich jak widelec Boltron i wyświetlacz zintegrowany z mostkiem. Rozbudowana łączność ze smartfonami!
KTM Macina Kapoho LT: 5.499 euro
160 MM skoku sprężyny i geny motocrossu w odwróconym widelcu: tutaj nie ma bałaganu. Gruby w komplecie z osprzętem Bosch i oponami 27,5 plus daje dużo frajdy z podjazdów i zjazdów.
Bulls E-Core Di2 FS 27,5 Plus, 4.999 euro
Szlak wzywa! Dzięki 150 mm skoku sprężyny i obszernym oponom 27,5 Plus zjazd staje się imprezą. Nowy napęd Shimano Steps doskonale współgra z elektroniczną zmianą biegów XT Di2, a także usuwa strach z podjazdu. Wizualną wisienką na torcie jest akumulator zintegrowany z dolną rurą.
Hercules NOS FS Pro: 4.999 euro
E-MTB tej długoletniej firmy wykorzystuje mocny silnik Brose, a gruba rura dolna ukrywa akumulator. Mocne są też osie Boost roweru, wokół których obracają się grube opony 27,5 Plus. Wejście do wariantów hardtail firmy NOS jest dostępne od 2.499 euro, następnie Bosch tworzy napęd.
Rotwild g+ FS: od 4.999 euro
„g” jak Gravity: 20 cm skoku sprężyny i 27,5-calowe koła z dużymi tarczami hamulcowymi spotykają się ze zintegrowanym silnikiem Brose – to tyle samo frajdy na podjazdach i zjazdach.
Merida eOne Sixty: od 4.199 euro
To po prostu chce się bawić. W pełni, który jest równie wygodny na szlaku, jak i podczas zjazdu - ze 160 mm skoku. Ale dzięki silnikowi Shimano możesz też szybko poruszać się pod górę.
Rose Elec Tec EX1: od 3.999 euro
Szlaki miejskie czy Alpy? Pierwszy Rose E-MTB z kompletnym napędem Conti i widelcem 130 mm ma szeroki zakres zastosowań. Rower jest bardzo schludny dzięki akumulatorowi zintegrowanemu z dolną rurą.
Cannondale Moterra: od 3.999 euro
Teraz robi się ostro! Nowy E-MTB firmy Cannondale ma skok 130 lub 160 mm i zachwyca przede wszystkim nowoczesną geometrią, dużą zwinnością i dużą dbałością o szczegóły. Za nową zabawną maszynę ze Stanów trzeba zapłacić od 3.999 5.999 do XNUMX XNUMX euro, w zależności od wyposażenia.
Fokus: Jarifa I29, 3.999 euro
W pełni zintegrowany: akumulator o imponującej pojemności 612 Wh znajduje się w grubej rurze dolnej, a silnik Impulse mocno pedałuje. Smartfon zgłasza się za pośrednictwem wyświetlacza roweru elektrycznego. Elegancka zabawa na szlaku - dzięki modelom „Donna” dostosowanym również do szybkich kobiet (3.499 euro).
Rotwild c+ HT: od 3.999 euro
Lekki, zwrotny, mocny w górach: Dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi Brose i oponom 2017 o szerokości do 60 mm przy minimalnej wadze zwrotność jest oczywistością - również dzięki regulowanemu kątowi główki ramy hardtaila.
Cube Sting WLS Hybrid 140: 3.999 euro
Dużo podróży = dużo swobody. All Mountain dla kobiet ma jeszcze więcej do zaoferowania: ramę z niską górną rurą, zwinne prowadzenie, wysokiej jakości komponenty XT i 250 watów dodatkowej mocy z silnika Bosch.
Centurion: brak Pogo E+, od 3.800 euro
Dzięki nowemu zabawnemu urządzeniu, pionier MTB Centurion obiecuje wydajność podwozia taką jak normalna w pełni. Silnik CX-Bosch i manetka Sram EX1 z ośmioma biegami zapewniają dużą moc napędową.
Seria Conway EMF: od 3.799
Sportowy charakter, klasyczny wygląd. Dzięki dobrze wyważonemu podwoziu seria EMF zapewnia zabawę w trudnych warunkach - dzięki silnikowi Bosch CX i napędowi 500 Wh nawet pod górę.
Ulotka: linia Uproc, od 3.699 euro
Nowo opracowany centralny silnik Panasonic z dwoma wewnętrznymi biegami i 432 Wh w zintegrowanym akumulatorze, elementy zawieszenia Enduro i opony 27,5 Plus zamieniają najtrudniejszy teren w plac zabaw. Uprocs również wyglądają stylowo.
Merida eBig Trail: od 3.599 euro
Najbardziej żywiołowy E-MTB? W każdym razie hardtail z widelcem amortyzowanym 130 mm i szerokimi oponami 27,5 plus ma geometrię „dobrego samopoczucia”. Silnik Shimano pomaga tam, gdzie inni się poddają.
Bulls Six50+ E FS 3: 3.499 euro
Czy to na domowym szlaku, podczas weekendowej wycieczki, czy podczas przeprawy przez Alpy: E-MTB o uniwersalnych wymaganiach czuje się jak w domu w wielu obszarach dzięki oponom 27,5 Plus, mocnemu podwoziu Rock Shox i mocnemu napędowi Performance CX firmy Bosch.
Cube Reaction Hybrid HPA SL 500: 2.799 euro
27,5 czy 29 cali? Podział rozmiaru jest tym, co Cube nazywa wyborem wielkości wirnika. Poza tym wszystko pasuje do hardtaila: rama z dbałością o szczegóły, mocny silnik Bosch CX, precyzyjna przerzutka tylna XT i mocne hamulce hydrauliczne.
Bergamont E-Roxter 6.0 Plus, 2.599 euro
Dzięki wersji 6.0 możesz wejść do nowoczesnej klasy MTB hardtail E-Roxtera za niewielkie pieniądze, bez konieczności dokonywania ogromnych kompromisów. Wewnętrzne prowadzenie kabli, nowy wyświetlacz Bosch Purion o przekątnej 27,5 lub 29 cali i stylowy wygląd w zestawie.
Cube Reaction Hybrid One 400: 1.799 euro
Prawdziwie wszechstronny - dzięki amortyzowanemu widelcowi na każdej powierzchni. Centralny silnik Bosch zapewnia wyraźne wsparcie, wyważona geometria podwozia gwarantuje dobrą zabawę – a do tego niska cena (1.999 euro z akumulatorem 500 Wh).
Wskazówki dotyczące zakupów elektrycznych rowerów górskich 2017
Elektryczne rowery górskie to sprzęt sportowy. Nie mają światła (doposażenie jest również bezproblemowe w przypadku StVO ze światłami akumulatorowymi), brak błotników, brak bagażnika. Ale rowery MTB mogą zdobyć punkty dzięki ultrasztywnym ramom, zaawansowanemu technologicznie podwoziu i oponom o wysokiej przyczepności. Wypróbowanie pomaga w przypadku rozmiarów kół. Z reguły można jednak powiedzieć, że jeśli masz mniej niż 1,75 m wzrostu, bardziej sensowne są bardziej kompaktowe koła 27,5”.
Silnik robi różnicę. W międzyczasie silniki środkowe z dużym momentem obrotowym są używane nie tylko do pełnych. Najpopularniejszymi przedstawicielami są Bosch CX, Yamaha PW, a także napęd niemieckiego producenta motoryzacyjnego Brose. Nadchodzi również specjalny napęd MTB od Shimano - od 2017 roku E8000 znajdzie się w wielu rowerach. Nisko położony środek ciężkości umieszczonego centralnie silnika jest szczególnie ważny w terenie i poprawia prowadzenie.
Uważaj na baterię. Magazyn energii powinien dostarczyć od 500 watogodzin - jazda pod górę wysysa energię, a zakup kolejnej baterii to kosztowna sprawa.
Bez kompromisów w kwestii hamulców. Hamulce tarczowe o średnicy co najmniej 180 milimetrów to absolutny standard ze względu na siłę hamowania i sterowność - ale 203 mm na przednim kole są lepsze i nie mają znaczących wad.
Uważaj! Dodatkowe wzmocnienie niesie ze sobą również ryzyko przeceniania siebie, wszak przy wsparciu motorycznym można wspinać się po niedostępnych wcześniej górach. Trzeba też znowu zejść - to wymaga odpowiednich umiejętności jazdy - bezpieczeństwo przede wszystkim!
Schreibe einen Kommentar