Przetestuj Zipp 30 Course: Wraz z Zipp 30 Course Amerykanie prezentują zestaw kół przystosowany do wyścigów terenowych, który oczywiście sprawdza się również na rowerze szosowym - zwłaszcza jeśli nie możesz używać szerokich opon.
Hamulce tarczowe, przerzutki 1×11, nowe geometrie - Gravel Racer & Co. zapewniły prawdziwy zastrzyk technologiczny w segmencie rowerów szosowych. Jeśli chcesz być sportowy na szosie, nie musisz już polegać na gładkim asfalcie, a jeśli chcesz szybko jeździć w terenie, możesz teraz spodziewać się ciekawych alternatyw dla klasycznego cyclocrossera.
Teraz po nierównym szutrze jedziesz wolniej niż po drodze, a to oznacza, że niektóre rzeczy stają się ważniejsze, a inne mniej. Ochrona przed przebiciem staje się coraz ważniejsza wraz ze wzrostem ryzyka przebicia i przebicia, podczas gdy aerodynamika jest mniej krytyczna ze względu na mniejsze prędkości poza asfaltem. A to – jak już można się domyślić – ma wpływ na to, jak powinno wyglądać idealne do tego celu koło.
Czy trasa Zipp 30 jest odpowiednia dla kolarzy szutrowych, kolarzy przełajowych lub rowerów wyścigowych?
Kurtyna w górę na nowy kurs Zipp 30. Zestawu kołowego nie należy mylić ze znanymi Zipp 30, stosunkowo niepozornymi kołami 30 mm, które służą przede wszystkim do stosunkowo taniego wejścia do świata Zipp. Zipp 30 Course jest natomiast wyjątkowy, a to przede wszystkim dzięki niezwykłym obręczom. Są stosunkowo płaskie przy 26 mm, ale niewiarygodnie szerokie przy 25 mm na powierzchni hamowania. Zaleta takiej konstrukcji jest oczywista: w szczególności szerokie opony, które są powszechne w segmencie Gravel, znacznie lepiej leżą na szerokiej obręczy, zwłaszcza jeśli jeździ się na nich z raczej niskim ciśnieniem. Ponadto ryzyko przebicia zmniejsza się, jeśli boki obręczy są dalej od siebie - ale to i tak nie stanowi problemu z Zipp 30 Course, ponieważ jeśli chcesz, możesz jeździć bezdętkowo. Pod warunkiem, że masz solidne opony i uszczelniacz, jesteś bardzo odporny na przebicia - zarówno na szutrze, jak i na asfalcie.
Co prowadzi nas do pytania, czy przeciętny kolarz wyścigowy również korzysta z szerokich obręczy Zipp. W przypadku braku roweru szutrowego zestaw kół przetestowaliśmy na rowerze wyścigowym, a mianowicie na starszym modelu, którego widelec jest tak niekorzystnie zaprojektowany, że mieści tylko opony o szerokości 23 mm. Oto i oto: nasz Conti TT jest wyjątkowo poszerzony dzięki obręczy Zipp; zamiast 23 mm na wąskiej standardowej obręczy ma teraz aż 27 mm. Wzrost wysokości opony nie jest tak wyraźny, chociaż nadal wynosi nieco poniżej 2 mm (co pozwala oponie zmieścić się w widelcu z wystarczającym prześwitem). Poprawia to opory toczenia i komfort; podczas pochylania opona jest znacznie bezpieczniejsza i stabilniej trzyma się drogi.
Zipp 30 Course dobrze radzi sobie również przy dużych prędkościach
Ogólnie rzecz biorąc, Zipp 30 Course sprawia, że czujesz się dobrze w podróży. Nowe piasty Zipp 77/177 z osiami 17 mm pracują jedwabiście gładko, a bębenek głośno pracuje. 24 podwójnie skrzyżowane szprychy młotkowe na tylnym kole zapewniają przyspieszenie bez skręcania. Z przodu 18 promieniowych szprych zmniejsza opór. Ogólnie zestaw powinien spisać się całkiem dobrze pod względem aerodynamiki, tym bardziej, że przesunięcie między zaokrągloną felgą a nieco szerszą oponą jest minimalne. Przy dużych prędkościach na płaskim terenie i podczas staczania się w dół, koła Zipp nigdy nie hamują.
Z drugiej strony na podjazdach koła nie stanowią balastu: przy wadze zestawu 1.640 gramów (przód 740/tył 900 g, klucz 50 g każdy), Zipp 30 Course są akceptowalnie lekkie; różnica w stosunku do równoległych kół aluminiowych o masie 1.200 gramów nie jest tak naprawdę zauważalna. Ponadto możesz spodziewać się bardzo dobrego hamowania i czystej koncentryczności dzięki Zipps.
Niedopowiedzenie: kurs Zipp 1.000 nie wygląda na 30 euro!
Podsumowując, innowacyjne koła są przekonujące - przynajmniej w teście na drodze. W motocyklu szutrowym szerokie obręcze kompatybilne z systemem bezdętkowym również powinny być w stanie pokazać swoje różne zalety; potem prawdopodobnie w wariancie dyskowym; Jeśli chcesz jeździć na kołach roweru przełajowego, możesz je otrzymać z obręczami pod szytki dla obu wariantów hamulca. Jak zwykle w przypadku Zipp, cena jest wygórowana: 1.045 euro za zestaw kół aluminiowych może niektórym wydawać się nieco wysoka - ale z Zipp 30 Course masz również całkiem sporo w ofercie.
Wniosek Kurs Zipp 30
Ultraszeroka aluminiowa obręcz sprawia, że wąskie opony pasują na przyszłość i powinny być najlepsze w terenie. To sprawia, że Zipp 30 Course jest stabilną i wszechstronną deską, która nie ustępuje nawet przy wietrze.
Najważniejsze cechy produktu Kurs Zipp 30
- Szeroka felga z bardzo dobrym osadzeniem opony
- Kompatybilny z systemem bezdętkowym
- Łatwy bieg, akceptowalna waga
Cena i Web Zipp 30 Kurs
- FW 465 €, RW 580 €, zestaw 1.045 €
- www.zipp.com
Schreibe einen Kommentar