Jazda próbna / test: Z nowym Simplonem CIREX 29 mieliśmy przyjemność podczas Eurobike Media Days ścigać w pełni nowy wyścig austriackiego luksusowego producenta na trasach wokół Kirchberg. Potężny pocisk z włókna węglowego przekonuje wysoką zwinnością, wystarczy pójść na kilka kompromisów, jeśli chodzi o osiągi zjazdowe.
Od ponad 50 lat austriacki producent Simplon bierze udział w koncercie producentów premium w branży rowerowej. Nawet jeśli w tym czasie wiele się zmieniło, nie tylko w branży rowerowej, Simplon pozostał wierny sobie – podstawowa koncepcja, że każdy klient powinien otrzymać indywidualny rower, istniała w momencie powstania do dziś. Chociaż istnieją wstępnie skonfigurowane pakiety wyposażenia, każdy komponent jest dostępny na żądanie. Ta filozofia korporacyjna sprawia, że podstawa rowerów, a mianowicie rama, jest jeszcze ważniejsza niż jest. Podczas Dni Mediów mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska nowemu CIREX 29 Race w pełni.
CIREX 29 nie jest nowicjuszem w portfolio Simplon, ale otrzymał szereg aktualizacji i nowych funkcji na rok modelowy 2017. Skok zawieszenia wzrósł ze 100 mm do 110 mm z tyłu i 120 mm z przodu - dzięki temu rower jest mocniejszy nawet na wyboistych szlakach, dłużej pozostaje szybki, a biorąc pod uwagę coraz bardziej wymagające trasy przełajowe, ten krok jest logiczny . Tak jak poprzednio, CIREX 2017 29 jest dostępny tylko z ramą z włókna węglowego – ale ta również uległa zmianie w jednym kluczowym obszarze w porównaniu do swojego poprzednika, tylnego trójkąta. W przyszłości elastyczne wsporniki siodełka zastąpią łożysko w haku: To nie tylko oszczędza wagę, ale mniej łożysk oznacza również coraz mniej czynności konserwacyjnych.
Innym sprytnym rozwiązaniem jest tak zwana środkowa prowadnica kabli: obrotowy zacisk kabli nad suportem bezpiecznie prowadzi kable i kable od ramy głównej do tylnego trójkąta bez ocierania się o powierzchnię. Nawet przy pełnym ściśnięciu tylnego trójkąta linka nie rozciąga się, jak to ma miejsce w przypadku innych ram. Mówiąc o prowadzeniu kabli: rama CIREX 29 jest przygotowana do montażu regulowanej sztycy od 2017 roku. Nasz model testowy był już wyposażony w Kind Shock LEV Integra. Regulowana sztyca podsiodłowa znacznie poszerza obszar użytkowania każdego roweru górskiego, zatopienie siodełka ogromnie pomaga, szczególnie na trudnych technicznie odcinkach. Wyposażenie naszego testowego modelu i tak nie pozostawia nic do życzenia: szlachetne podwozie od FOX, grupa osprzętu XTR i hamulce od Shimano oraz koła systemu M1501 od DT Swiss.
Simplon CIREX 29: jazda próbna
Simplon CIREX 29 musiał więc sprawdzić się na trasach wokół raju MTB Kirchberg w Tyrolu. To, co rzuca się w oczy już przy pierwszym siadaniu, to bardzo sportowa pozycja siedząca: mostek o długości 70 mm jest zamontowany negatywnie, kierownica jest dość wąska na 700 mm, a wysokość siodełka jest spora. Dzięki temu od razu wiesz, dokąd zmierza podróż, a moc trafia z twoich ud bezpośrednio na tylne koło i na szlak. Napęd jest świetny i podkreśla klasyfikację w obszarze wyścigu.
CIREX pokonuje zakręty i zakręty z przyjemną zwinnością, co jest również zasługą stosunkowo krótkiego rozstawu osi i dość stromego kąta skrętu wynoszącego 70.5°. Ma to jednak również zauważalną wadę: na stromych odcinkach i stopniach środek ciężkości kierowcy jest wyraźnie przesunięty do przodu pomimo obniżonego słupka, co może denerwować mniej pewnych siebie kierowców. Prowadzenie CIREX staje się nieco nerwowe podczas takich przejazdów - ale oczywiście wynika to z geometrii zorientowanej na napęd. Z drugiej strony tył działa bardzo dobrze, oferując duży komfort pomimo „zaledwie” 110 mm skoku sprężyny, nawet jeśli konfiguracja jest ogólnie dość ciasna.
Simplon CIREX 29: Wniosek
Dzięki Simplon CIREX 29 mieliśmy pod tyłkiem naprawdę rasowy rower z pełnym zawieszeniem. Ciasne prowadzenie, świetny napęd i doskonałe właściwości podjazdowe spotykają się z nieco nerwowym prowadzeniem podczas stromych i technicznych podjazdów. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni wysoką zwrotnością na płynnych trasach i dobrodusznym zachowaniem na zakrętach. Ogólnie rzecz biorąc, ten rower jest przeznaczony dla tych, którzy szukają roweru z pełnym zawieszeniem i jak najmniejszą liczbą kompromisów, dla których mocny napęd jest priorytetem. Rower można dowolnie konfigurować, a ceny karbonowego roweru zaczynają się od 3.999 euro
Schreibe einen Kommentar