Rynek: W 2017 roku marka własna ZEG Bulls zostanie wprowadzona na rynek z dwoma nowymi modelami. Oprócz karbonowej wersji ich niedrogiego hardtaila Bulls Millenial, pojawi się również nowy rower miejski - w tym niedawno wprowadzona grupa Shimano Metrea.
Bulls Copperhead Carbon: Szeroka gama modeli
Od czasu wprowadzenia na rynek kilka lat temu, Bulls Copperhead jest jednym z rowerów górskich o absolutnie najlepszym stosunku jakości do ceny sezon po sezonie. Następnie, w 2014 roku, Bulls zaskoczył wszystkich, wprowadzając model Copperhead z karbonową ramą, dzięki któremu wejście do świata karbonowych hardtaili stało się tańsze niż kiedykolwiek. W 2017 r. karbonowe warianty podstawowego hardtaila idą pełną parą: więcej modeli, więcej rozmiarów kół, nowo opracowana rama i rewelacyjna cena początkowa 1.499 euro.
Nowa rama bazuje na topowym modelu Black Adder - ale aby osiągnąć typową dla Copperhead niską cenę, zastosowano wyższy udział tak zwanych niskomodułowych włókien węglowych. lepiej amortyzuje uderzenia o ziemię i zwiększa komfort kierowcy. Według Bulls, nowa karbonowa rama Copperhead waży zaledwie 1.100 gramów - to powinno być bezkonkurencyjne w tym przedziale cenowym, a nawet bezpośredni sprzedawcy będą musieli się rozgrzać, biorąc pod uwagę konkurencyjną cenę poniżej 1.500 euro.
Podstawowy model jest wyposażony w 11-biegową przerzutkę tylną XT firmy Shimano, hamulce Magura MT4 i własny widelec amortyzowany Bulls Lytro. W topowym modelu Bulls Copperhead Carbon RS kupujący znajdą nie tylko kompletny napęd XT, ale także hamulce Deore od Shimano oraz sprawdzony, wysokiej jakości amortyzowany widelec Rock Shox Reba. Wszystkie warianty modeli będą również dostępne zarówno z dużymi 29-calowymi, jak i zwrotnymi, zwrotnymi kołami 27,5-calowymi. Niezależnie od rozmiaru kół czy wariantu modelu zastosowano nowe koła Bulls XC 21, które oprócz obręczy o szerokości 21mm bazują również na nowym standardzie Boost i jak na rocznik 2016 przystało są oczywiście również przystosowane do zastosowania bezdętkowego. Przy okazji: jeśli chcesz później ulepszyć ramę i flirtujesz z jedną z elektronicznych grup osprzętu Di2 od Shimano, możesz spać spokojnie: Copperhead Carbon jest gotowy na Di2 - nic nie stoi na przeszkodzie, by elektroniczna zmiana przełożeń była przyjemnością.
Bulls Millenial: Miejskie niedopowiedzenie
Portfolio Bulls nie jest obce rowerom miejskim: Dzięki pragmatycznie nazwanej linii produktów „Urban” zdobyto już doświadczenie w tej dziedzinie, a e-rower Sturmvogel pokazuje również, że Bulls rozumie wymagania współczesnego ruchu miejskiego na rowerze. Wraz z Bulls Millenial w roku modelowym 2017 światło dzienne ujrzał całkowicie nowy model. Prosty, minimalistyczny, sportowy – te przymiotniki chyba najlepiej opisują wygląd i charakter nowicjusza. Rama jest wzorowana na nowoczesnych rowerach wyścigowych pod względem kształtu i geometrii, ale ma krótszą górną rurę, a tym samym bardziej wyprostowaną pozycję siedzącą: to nie tylko zwiększa wygodę roweru, ale także poprawia widoczność w często ruchliwej miejskiej dżungli .
Mówiąc o komforcie: dzięki dużemu prześwitowi na opony w ramie i widelcu jest miejsce na opony o szerokości do 40 mm - szersze opony i większa pojemność powinny być błogosławieństwem dla wszystkich, którzy muszą turkotać po pełnych ścieżek rowerowych z dziurami i wybojami każdego dnia. Karbonowy sztyca zapewnia dodatkowy komfort, który dzięki specjalnej konstrukcji oferuje naturalny flex i tłumi nieprzyjemne wibracje. Ładnym, szczegółowym rozwiązaniem jest tylne światło zintegrowane z ramą, które podobnie jak oświetlenie z przodu czerpie energię z dynama w piaście na przednim kole.
Nowa grupa Shimano Metrea jest zainstalowana w topowym modelu Bulls Millenial, który pod względem orientacji idealnie pasuje do nowego roweru miejskiego Bulls: oparty na grupach rowerów wyścigowych japońskiego producenta, jest o wiele bardziej stylowy i dostosowany do codziennej eksploatacji w ruchu miejskim. Nic nie odzwierciedla lepiej tej hybrydowej pozycji między rowerem wyścigowym a rowerem trekkingowym niż nowa kierownica „H-Bar”: jej zakrzywiony do przodu kształt ma zapewniać przyczepność podobną do pozycji górnej kierownicy w klasycznym rowerze wyścigowym.
Szczegółowych cen i zestawień wyposażenia można się spodziewać na Eurobike pod koniec sierpnia.
Schreibe einen Kommentar