Rynek / e-wydajność: Haibike jest nie tylko jednym z pionierów w sektorze e-rowerów w Niemczech, ale na całym świecie. Producent ze Schweinfurtu od wielu lat jest reprezentowany w szczególności z szeroką gamą e-MTB. Ponadto kupujący mają do wyboru dwa różne napędy – Bosch i Yamaha. Ten ostatni jest stosowany w modelach Haibike SDURO i otrzyma kompleksową aktualizację na rok 2017. Przyjrzeliśmy się nowym funkcjom i dokładnie przyjrzeliśmy się modelom z 2017 roku.
Haibike SDURO Evo 2017: Nowy napęd Yamaha PW-X
Dwa lata temu Haibike wprowadził całą gamę różnych e-rowerów z napędami japońskiego producenta Yamaha z asortymentem SDURO. W ciągu ostatniego roku oferta modeli SDURO, które są w większości w średnim segmencie cenowym, została znacznie rozszerzona, a na rok 2017 sam napęd otrzymuje szereg kompleksowych aktualizacji. Wymiary silnika zostały zmniejszone o 13% w porównaniu z poprzednim modelem - zapewnia to nie tylko lepszy wygląd, ale także ułatwia projektantom wkomponowanie go w ramę, która podobnie jak w poprzednich latach będzie przenoszona za pomocą specjalnie opracowanego odlewu grawitacyjnego.
Dzięki zmniejszonym wymiarom i ulepszeniom technicznym, takim jak zastosowanie wydrążonej osi, można również znacznie zmniejszyć wagę: nowy Yamaha PW-X waży zaledwie 3,1 kg i dlatego jest jednym z najlżejszych obecnie dostępnych silników do rowerów elektrycznych. Mniejsze gabaryty nie oznaczają jednak, że w środku jest mniej mocy - wręcz przeciwnie: mała japońska elektrownia ma moc wyjściową 250 watów - poprzednik to potrafił, ale PW-X obsługuje kadencję do 120 obrotów i wprowadza nowe dodatkowe ustawienia mocy do 80 Nm na szosie lub szlaku. Ale napęd działa nie tylko na górnym końcu spektrum kadencji: nowa funkcja zerowej kadencji oferuje delikatne wsparcie nawet podczas powolnego pedałowania, na przykład podczas technicznych pasaży.
Haibike SDURO Evo 2017: integracja wyświetlacza z mostkiem i e-łączność z GPS i Bluetooth
Jednak napęd e-roweru to coś więcej niż tylko silnik - w szczególności wyświetlacz, jednostka sterująca i akumulator mają duży wpływ na to, czy moc silnika dotrze tam, gdzie jest potrzebna w odpowiednim momencie. Do tej pory modele SDURO z napędem Yamaha były dostępne tylko z akumulatorami 400Wh – to się zmieni w 2017 roku. Haibike wyposażył swoje modele SDURO Evo w pokaźny magazyn energii o pojemności 500 Wh, który powinien zapewnić niezbędną wytrzymałość nawet na dłuższych trasach.
Producent ze Schweinfurtu jest szczególnie dumny z nowego wyświetlacza: od teraz będzie on zintegrowany z mostkiem w sposób dopasowany do kształtu i osadzony nieco zagłębiony w masywnej części frezowanej CNC. To nie tylko dobrze wygląda, ale także służy do ochrony wyświetlacza w przypadku upadku. Aby jednak różni jeźdźcy mogli trzymać się własnych preferencji dotyczących długości mostka, mocowanie wyświetlacza można zdejmować i łączyć z różnymi długościami.
Inteligentne rozwiązania w e-rowerach stają się coraz bardziej popularne, stosowane są nowoczesne interfejsy, takie jak Bluetooth, a zalety smartfonów łączą się z zaawansowanymi technologicznie pojazdami, takimi jak dzisiejsze e-rowery. W Haibike ten nowy interfejs, który początkowo będzie dostępny wyłącznie dla modeli Yamaha SDURO EVO, nosi nazwę eConnect. Zintegrowana jednostka pokładowa komunikuje się ze światem zewnętrznym przez Bluetooth; Zintegrowany GPS i współpraca z Telekom ogromnie rozszerza możliwości takiego inteligentnego interfejsu: od ochrony przed kradzieżą, przez śledzenie trasy, aż po automatyczne połączenia alarmowe, możliwości są prawie nieograniczone.
Nowa konstrukcja modelu dla rowerów elektrycznych Haibike
Po tym, jak w ubiegłym roku Haibike zaprezentował prawie 40 nowych e-rowerów ze wszystkich spektrum świata jednośladów, bogate portfolio zostanie utrzymane, a nawet rozszerzone w tym roku. Jako klient możesz szybko stracić orientację - dlatego pionier e-rowerów ze Schweinfurtu postanowił zrestrukturyzować gamę e-performance i teraz przypisuje serię modeli do nowych superkategorii:
- Ekstremalny teren: Downhll, Nduro
- Ciężki teren: AllMtn, Fatsix
- Lekki teren: Dziewięć/Siedem, Życie, Cztery
- Wszystkie drogi: Krzyż, trekking
- Droga: Miastowy, rasa
Haibike SDURO 2017: Opony Plus i nowoczesna geometria ramy
Największe zmiany w nadchodzącym roku modelowym SDURO dotyczyć będą wymiarów opon. Bardzo szerokie opony 650b+ stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza w rowerach elektrycznych, nic więc dziwnego, że duża część e-MTB Haibike w 2017 roku będzie wyposażona w opony o szerokości od 2,6″ do 3″.
Nowy napęd Yamaha będzie stosowany we wszystkich modelach 7.0 i 8.0 – te motocykle mają sufiks nazwy Evo i oprócz nowego napędu będą miały również zupełnie nową ramę. W przypadku fulli zmienia się nie tylko połączenie amortyzatora, ale w szczególności geometria została skrócona, a koła przeszły dobrą metamorfozę. Zasadniczo wszystkie modele wydłużają się, a kąt skrętu staje się bardziej płaski - uwzględnia to najnowsze osiągnięcia w sektorze off-road. Te poprawki geometrii umieszczają rowerzystę pośrodku roweru, poprawiają płynność i prowadzenie, szczególnie w technicznym i stromym terenie.
Haibike SDURO FullSeven Evo
Modele SDURO FullSeven były jednymi z najlepiej sprzedających się na Haibike w zeszłym roku i prawdopodobnie nie zmieni się to również w tym roku. W szczególności dwa najlepsze modele, FullSeven 7.0 i 8.0, mają przekonujące funkcje iw związku z tym niezwykle atrakcyjną cenę. Dzięki oponom plus są wyjątkowo dobroduszne na szlaku, a skok sprężyny 120 mm z przodu iz tyłu zapewnia dodatkowe rezerwy bez zmniejszania ich żywotności. Nowa geometria zapewnia zauważalnie większe bezpieczeństwo zarówno doświadczonym kierowcom, jak i nowicjuszom.
Haibike SDURO FullSeven 7.0 Evo
Silnik: Yamaha PW-X 250W
Amortyzowany widelec: FOX 34 Float Performance 120 mm
Amortyzator: FOX Float DPS Performance EVOL
Hamulce: Magura MT4
Przerzutki: Shimano XT/SLX
Cena: € 3.999
Haibike SDURO FullSeven 8.0 Evo
Silnik: Yamaha PW-X 250W
Amortyzowany widelec: FOX 34 Float Performance 120 mm
Amortyzator: FOX Float DPS Performance EVOL
Hamulce: Magura MT5
Przerzutki: Shimano XT 2×10
Cena: € 4.999
Haibike SDURO AllMtn Evo
W rowerach SDURO AllMtn ze skokiem 150 mm jest też wiele nowości. Nowa rama ma teraz miejsce na amortyzator o wymiarach metrycznych, a dzięki interfejsowi eConnect, wszechstronne rowery trailowe oferują wszelkiego rodzaju inteligentne funkcje, takie jak ochrona przed kradzieżą lub funkcja połączenia alarmowego. Geometria została również dostosowana i pokazuje ustawienie rowerów: szczególnie na zjazdach powinieneś być w stanie naprawdę dać się ponieść z Haibike SDURO AllMtn Evo.
Haibike SDURO AllMtn Evo 7.0
Silnik: Yamaha PW-X 250W
Amortyzowany widelec: FOX 34 Float Performance 150 mm
Amortyzator: FOX Float DPS Performance EVOL
Hamulce: Magura MT5
Przerzutki: Shimano XT/SLX
Cena: € 4.299
Haibike SDURO AllMtn 8.0 Evo
Silnik: Yamaha PW-X 250W
Amortyzowany widelec: Magura Boltron 150mm
Amortyzator: FOX Float DPS Performance EVOL
Hamulce: Magura MT5
Przerzutki: Shimano XT
Cena: € 5.499
Haibike SDURO Nduro Evo
Nduro jest najbardziej zjazdowym przedstawicielem serii SDURO i ma nie tylko hojny skok sprężyny 180 mm, ale także geometrię i ramę, z którymi kolarze powinni czuć się jak w domu, nawet na najbardziej wymagających trasach w lokalnych parkach rowerowych - dzięki skokowi mocnego silnika i wytrzymałej baterii 500Wh.
Haibike SDURO Nduro 7.0 Evo
Silnik: Yamaha PW-X 250W
Amortyzowany widelec: RockShox Yari RC 180mm
Amortyzator: RockShox RC3 180mm
Hamulce: Magura MT5
Przerzutki: Shimano XT/SLX
Cena: € 4.999
Haibike SDURO Nduro 8.0 Evo
Silnik: Yamaha PW-X 250W
Amortyzowany widelec: RockShox Lyrik RCT3 180mm
Amortyzator: RockShox RC3 180mm
Hamulce: Magura MT7
Obwód: SRAM X1
Cena: € 5.999
Schreibe einen Kommentar