Rynek rowerów elektrycznych: ulotki i rowery elektryczne należą do siebie jak korby i pedały. Jako pionier i producent e-rowerów od samego początku, szwajcarska marka wysokiej jakości zawsze była uważana za innowatora w swoim segmencie. Po wielu technicznych rewolucjach dokonanych przez Flyer, marka stała się nieco cichsza. Dzięki technologii FIT Flyer jeszcze bardziej genialnie i przełomowo rozpoczyna kolejny etap ewolucji technologii e-rowerów. Byliśmy tam, aby sami zorientować się we wszystkich innowacjach.
Ulotka E-Bikes 2017: Technologia FIT
Na ubiegłorocznym Eurobike Flyer FIT zaprezentował: Die Inteligentna technologia ulotki ma na celu przeniesienie integracji systemów w rowerach elektrycznych na nowy poziom. Zasada jest tak prosta, jak skomplikowana jest realizacja – jak najwięcej elementów e-roweru powinno ze sobą współpracować jako system. Napęd, oświetlenie, hamulce, jednostka sterująca, akumulator, obwód, wyświetlacz i wiele więcej. Wtedy szef technologii Ivica Durdevic powiedział, że chcą „Zintegruj wiodące na rynku komponenty [...] i połącz je w taki sposób, aby komunikowały się i harmonizowały ze sobą”.
Na pierwszy rzut oka wszystko to brzmi bardzo teoretycznie i skomplikowanie, ale jeśli spojrzysz na praktyczne wdrożenie, wiele stanie się jasne: wszystkie pasma FIT łączą się na kołach Flyer w głównej jednostce sterującej. W pewnym sensie tym centrum sterowania jest mózg, który zapewnia, że poszczególne komponenty współpracują ze sobą tak płynnie, jak to tylko możliwe. Ta z zewnątrz niepozorna rurka znajduje się w rurze siodełka nad suportem i ma między innymi żyroskop, który w każdej chwili rejestruje, czy rower jedzie pod górę, czy w dół, a także może określić, czy powinien nastąpić upadek. Czujniki zgłaszają również przypadkowe ruszanie z rozłożoną podpórką boczną.
Co najmniej równie ważne jak jednostka sterująca są wyświetlacz i jednostka sterująca na kierownicy. Tutaj także Flyer idzie własną drogą i tym samym świadomie wyróżnia się na tle rozwiązań znanych z innych e-rowerów, takich jak Bosch czy Brose. Wyświetlacz, nazwany D1, jest wizualnie prosty, a przy przekątnej 3,5 cala jest jednym z największych w swoim rodzaju. Oprócz zwykłych informacji, takich jak prędkość, stan naładowania, pozostały zasięg i poziom wspomagania, pokazuje również dane dotyczące kondycji, barometryczne wysokość, temperatura zewnętrzna i wiele więcej w razie potrzeby. Posiada również gniazdo ładowania USB z przodu i złącze na spodzie, za pomocą którego można przymocować i odłączyć przednią lampkę w ciągu kilku sekund.
Jednostka sterująca jest nieco większa niż w konkurencji - ale wynika to również z faktu, że dzięki FIT w e-rowerach Flyer jest znacznie więcej czynników, na które kierowca może wpływać. Wszystkie rowery FIT oferują światła drogowe i mijania, którymi można sterować za pomocą podświetlanego przycisku. Również sprytny: gdy podawane są ważne informacje, takie jak niski poziom naładowania akumulatora, jednostka sterująca delikatnie wibruje, zwracając uwagę kierowcy na problem.
Flyer E-Bikes 2017: Ekskluzywny silnik Panasonic z 2-biegową skrzynią biegów
Firma Flyer jako pierwsza na świecie zaprezentowała centralny silnik opracowany wspólnie z firmą Panasonic. Oprócz funkcji znanych już z innych napędów, takich jak Bosch czy Brose, takich jak cztery poziomy podparcia, ten oferuje zintegrowaną dwubiegową skrzynię biegów, którą można przełączać elektronicznie z jednostki sterującej na kierownicy. System ma nieco skomplikowaną nazwę Panasonic Multi Speed Assist System i zastępuje drugą tarczę: Wewnątrz silnika znajduje się skrzynia biegów (podobna na przykład do Pinion), która może przełączać się między dwoma przełożeniami - impuls przełączający jest przesyłany elektronicznie a zatem procesy przełączania są również zakończone w ułamkach sekundy. Znacznie szybciej niż w przypadku konwencjonalnej przerzutki przedniej. Dzięki znacznie zwiększonej przepustowości, dysk może być używany bardziej energooszczędnie - chroni to akumulator.
Ulotka E-Bikes 2017: Nowe E-MTB - Uproc 1, 2, 4 i 7
Rynek e-MTB przeżywa boom, więc nie jest zaskoczeniem, że Flyer rozwija się również w tym obszarze w roku modelowym 2017. Szwajcarski producent prezentuje cztery nowe serie modeli – od niedrogiego modelu podstawowego po mocne i elegancko wyposażone e-enduro. Począwszy od przyszłego sezonu, nowy Uproc 1 powinien oferować tanie wejście w świat E-MTB firmy Flyer: 27.5-calowy hardtail wyposażony w silnik Bosch Performance Cruise lub CX jest dostępny w cenie od 2.500 euro – ale musi być na FIT i zrezygnować z 2-biegowego silnika Panasonic.
Nowości produktowe: Najbardziej ekscytujące eMTB 2017 roku
Focus Project Y, ceny jeszcze nie ustalone Dzięki Project Y firma Focus szuka rozwiązania, które obniży wagę zorientowanych na wyścigi MTB znacznie poniżej 20 kilogramów. Wydaje się, że udało się to osiągnąć dzięki mobilnym prototypom ważącym około 13 kilogramów – nawet jeśli ten wymarzony rower prawdopodobnie nadal będzie nam odmawiany w 2017 roku, z pewnością jest to jeden z […]
Flyer Uproc 2 jest już znacznie bardziej sportowy i ambitny: Hardtail jest wyposażony w opony 27,5+ lub 29″, a także nie tylko integrację systemu FIT, ale także nowy silnik środkowy Panasonic. Komponenty są przeznaczone do poważnego użytku w terenie: amortyzowany widelec o skoku 120 mm, długa geometria z płaskim kątem skrętu i, co nie mniej ważne, opony plus powinny zapewnić duże bezpieczeństwo w technicznym terenie. Za najtańszą konfigurację Uproc 3.699 należy zapłacić 2 euro.
Do dwóch nowych hardtaili dołączają warianty Uproc 4 i Uproc 7 także dwa nowe komplety: Uproc 4 ma skok sprężyny 140 mm z przodu iz tyłu, nowoczesną geometrię i oczywiście oba DOPASOWANIE a także napęd firmy Panasonic. Podobnie jak wszystkie modele FIT, Uproc 4 wizualnie czerpie ogromne korzyści z baterii zatopionej w ramie, która ładnie komponuje się z kształtem i jest prawie niewidoczna. Flyer idzie o krok dalej z Uproc 7, który można było już podziwiać jako prototyp na Eurobike. Skok sprężyny 160 mm z tyłu, 170 mm z przodu, opony Plus i geometria zaprojektowana do zabawy w zjazdach ilustrują sportowy i zorientowany na enduro orientację nowego dodatku Flyer. Od października w sklepach będzie dostępny prawdopodobnie najmocniejszy motocykl terenowy Flyer: zabawa na szlaku zaczyna się od 4.699 euro
Ulotka przeglądowa Uproc E-MTB
Silnik: Bosch Performance Cruise
Przerzutki: Shimano SLX
Amortyzowany widelec: SR Suntour Raidon 100mm
Koła: Flyer/DT Swiss 533D
Cena: € 2499
Silnik: Bosch Performance CX
Przerzutki: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
Amortyzowany widelec: RockShox Recon Gold 120mm
Koła: DT Swiss E1900 Spline
Cena: € 3.199
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
Amortyzowany widelec: Manitou Machete 120mm
Koła: Flyer / Alex Rims Supra
Cena: € 3.699
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
Amortyzowany widelec: RockShox Yari RC 120mm
Wirniki: SUNringlé Duroc 40
Cena: € 4.199
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT 11-rzędowa
Amortyzowany widelec: FOX 23 Performance Float E-Bike 120mm
Wirniki: SUNringlé Duroc 40
Cena: € 4.699
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT/SLX 10-rzędowa
Amortyzowany widelec: RockShox Yari RC 140mm
Szok: Rock Shox Monarch RT
Wirniki: SUNringlé Duroc 40
Cena: € 4.199
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
Amortyzowany widelec: FOX 34 Performance Float E-Bike 140mm
Amortyzator: Fox Performance Float Evol
Koła: American Classic MTB
Cena: € 4.899
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT 11-rzędowa
Amortyzowany widelec: FOX 34 Performance Float E-Bike 140mm
Amortyzator: FOX Performance Float Evol
Koła: DT Swiss XM 1501 Spline One
Cena: € 5.999
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT/SLX 10-rzędowa
Amortyzowany widelec: RockShox Yari RC 160mm
Szok: Rock Shox Monarch RT
Wirniki: SUNringlé Duroc 40
Cena: € 4.699
Silnik: Panasonic Multi Speed
Przerzutki: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
Amortyzowany widelec: RockShox Lyric RC 160 mm
Amortyzator: RockShox Monarch Plus
Koła: American Classic MTB
Cena: € 5.699
Rowery elektryczne Flyer 2017: Seria U – Szlachetni urbanauci z technologiami przyszłości
Seria Flyer U jest zupełnie nowa na rok 2017: również zaprezentowana publiczności po raz pierwszy na zeszłorocznych targach Eurobike, seria U ucieleśnia nowoczesny S-Pedelec do użytku w dużych i małych miastach na całym świecie i jest w pełni sprostał wyzwaniom miejskiej dżungli. 2-biegowy silnik Panasonic zapewnia wsparcie do prędkości 45 km/h, a wszystkie warianty modeli są wyposażone w FIT, co podnosi kwestię integracji systemu na nowy poziom w obszarach miejskich. Chcesz przykład? Tylne światło ma zintegrowane światło hamowania – mała dioda LED odbiera sygnał hamowania z głównej jednostki sterującej i zintegrowanego żyroskopu.
Funkcje takie jak szybkie i łatwe przełączanie między światłami drogowymi i mijania nie tylko podnoszą komfort jazdy rowerem miejskim, ale także zwiększają bezpieczeństwo kierowcy w dużym ruchu ulicznym dużego miasta lub na opustoszałych leśnych drogach na terenach wiejskich. Seria U będzie początkowo dostępna w dwóch wariantach modelowych, które różnią się tylko kilkoma punktami: podczas gdy tańszy podstawowy model serii U 7.10 wykorzystuje przerzutkę Deore i system oświetlenia firmy Busch & Müller, nieco droższy model ma 7.70 z obwodem XT i światłem Supernova do nieco wyższej jakości. 7.10 kosztuje 4.399 euro, 7.70 kosztuje 4.899 euro.
Sędzia Wolfgang mówią
Witam drodzy Flyer Team, mam pytanie. Kiedy Uproc 7 będzie wyposażony w silnik Shimano?