Rynek: Dzięki nowemu Bergamont Grandurance producent z St. Pauli ma gorące, wszechstronne żelazko w ogniu. Dzięki zrównoważonej geometrii i sprytnym szczegółowym rozwiązaniom, takim jak opcjonalna zintegrowana mała osłona przeciwbryzgowa na przednim kole, koncepcja może się sprawdzić. Podczas Eurobike Media Days mogliśmy przyjrzeć się z bliska jednemu z modeli.
Jeśli w dzisiejszych czasach chcesz kupić nowy rower wyścigowy lub nowy crosser, możesz spodziewać się bezprecedensowego wyboru, ale ryzykujesz też zgubienie się w dwukołowej dżungli. Niemal co roku czytamy o nowych kategoriach rowerów, w tym roku wszyscy mówią o rowerach szutrowych, jeszcze nie tak dawno były to wygodne rajdy długodystansowe. Nieuchronnie zadajesz sobie pytanie: czego dokładnie potrzebuję? Na jakie kompromisy jestem gotów pójść? Zwłaszcza ci, którzy nie chcą kupować własnego roweru do każdego obszaru użytkowania, będą mieli problemy. Hamburski producent Bergamont podjął ten problem i prezentuje nową platformę Grandurance na rok modelowy 2017. Rama, która powinna zapewniać wygodę od wytrzymałości do szutru po przełaj i może być dostosowana do odpowiedniego obszaru użytkowania w zaledwie kilku prostych krokach.
Wszystkie modele z nowej serii Grandurance są wyposażone w nowo opracowaną ramę z włókna węglowego. Oczywiście sukces wszechstronnej koncepcji zależy od geometrii - pod tym względem Bergamont skupił się bardziej na danych współczesnych rowerów crossowych niż na rowerach szosowych: na przykład przy 71° kąt skrętu jest stosunkowo płaskie, tylne widełki są dość długie i mają 425 mm, co powinno również zapewnić płynne zjeżdżanie z drogi.
Geometria Bergamotka Wspaniałość
Format ramki | 49cm | 53cm | 55cm | 57cm | 61cm |
---|---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (mm) | 475 | 510 | 535 | 555 | 585 |
Długość górnej rury (mm) | 515 | 530 | 555 | 570 | 590 |
Długość główki ramy (mm) | 115 | 135 | 160 | 180 | 200 |
Kąt skrętu (°) | 71 | 71.5 | 71.5 | 72 | 72.5 |
Kąt siedziska (°) | 74.5 | 73 | 73.5 | 73.5 | 73 |
Długość tylnego trójkąta (mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
rozstaw osi (mm) | 998 | 1005 | 1.026 | 1.036 | 1.046 |
Stosy (mm) | 534 | 557 | 581 | 602 | 624 |
Zasięg (mm) | 365 | 370 | 383 | 392 | 400 |
Firma z Hamburga zadbała również o prześwit na opony: opony o szerokości do 37 mm mieszczą się w widelcu i tylnym trójkącie - to więcej niż wystarcza nawet dla opon crossowych z przyzwoitą ilością błota. Jeśli jednak zdecydujesz się na konstrukcję szosową z wąskimi oponami do rowerów szosowych - powiedzmy 25 mm - zazwyczaj odległość między oponami a ramą lub widelcem jest nieatrakcyjnie duża. Bergamont ma tutaj sprytne rozwiązanie: do widelca można wkręcić specjalną wkładkę, która ładnie pasuje i zmniejsza przestrzeń między koroną widelca a oponą. Jako dodatkową opcję dostępny jest również mały miniguard na ramę: niepozorny mały błotnik, który utrzymuje najgrubsze zabrudzenia z dala od ramy i twarzy rowerzysty.
Warianty modelu Bergamont Grandurance
Bergamont będzie początkowo oferować trzy warianty modelowe Grandurance. Różnią się one nie tylko jakością wyposażenia, ale także odpowiednią orientacją: podczas gdy na przykład Prime Grandurance 6.0 jest wyposażony w opony szutrowe o szerokości 35 mm firmy Schwalbe, Grandurance 7.0 z 25 mm Schwalbe One jest znacznie węższy i bardziej szosowy ciężki.
Napęd: Shimano Ultegra
Hamulce: Shimano Ultegra 160/160
Koła: BGM / Alex CDX26
Opony: Schwalbe G-One 35mm
Cena: € 2.699
Napęd: Shimano Tiagra
Hamulce: Shimano RS405 160/160
Koła: BGM/Alex Draw 1.7
Opony: Schwalbe One 25mm
Cena: € 2.299
Napęd: Shimano Ultegra
Hamulce: Shimano Ultegra 160/160
Koła: BGM / Alex CDX26
Opony: Schwalbe One 28mm
Cena: € 2.799
Schreibe einen Kommentar