Bulls Black Adder od lat jest integralną częścią peletonu w znanych biegach przełajowych, a zwłaszcza maratonach. Po krótkim przeglądzie obecnego modelu 2016 Dzień demo Eurobike przetestowaliśmy, byliśmy w stanie uzyskać bardziej szczegółowy obraz bolidu węglowego.
Rama zespołu Bulls Black Adder:
Bulls Black Adder Team jest używany tylko z niewielkimi modyfikacjami w Team Bulls, jednej z najbardziej utytułowanych niemieckich drużyn kolarstwa górskiego w codziennych wyścigach. Zespół wokół legendy maratonów, Karla Platta, składa się nie tylko z maratończyków, takich jak Urs Huber, ale także z kolarzy przełajowych, takich jak Simon Stiebjahn czy młody talent Niklas Schehl. Tak duża zmienność i tak duże doświadczenie są nie tylko błogosławieństwem dla zespołu, ale także dla samych Bulls: podczas opracowywania pracowali ramię w ramię z zawodnikami zespołu, których opinie miały bezpośredni wpływ na konstrukcję.
Profesjonalny materiał z pierwszej ręki: karbonowa rama jest tworzona przez konstrukcję skorupową, która umożliwia bardzo sztywną, ale także bardzo lekką ramę. Testowana przez nas rama w rozmiarze L waży około 1000g. Oczywiście w wyścigowym hardtailu nie należy również zapominać o komforcie - zwłaszcza w obliczu coraz bardziej wymagających tras w tym obszarze - w modelu Bulls Black Adder zastosowano cienkie wsporniki siodełka o płaskim przekroju. Nie musisz też rezygnować ze wspólnych standardów: oś przelotowa 12 mm na tylnym kole zapewnia wysoką sztywność, wszystkie kable są poprowadzone w ramie, aw rurze podsiodłowej jest też miejsce na opuszczaną sztycę lub sztycę podsiodłową. Modernizacja Di2 - w tym powiązany kabel - i układanie kabli. Średnica sztycy podsiodłowej została również zwiększona do 31,6 mm, aby sprostać trendowi sztycy regulowanej i zaoferować większy wybór, ponieważ sztyca regulowana 27,2 mm jest bardziej egzotyczna.
Geometria Bulls Black Adder Team
Poprzednie geometrie Black Adder były raczej długie i przeznaczone do napędu, ale kosztem osiągów zjazdowych. Trasy maratonów i biegów przełajowych na całym świecie stają się jednak coraz bardziej techniczne i widowiskowe, dlatego też nowoczesny rower XC powinien oferować wystarczające rezerwy również na technicznych odcinkach zjazdowych. Twórcy Bulls zwrócili na to uwagę opracowując Black Adder i dostosowując ramę do tych potrzeb. Z jednej strony pozycja siedząca jest mniej rozciągnięta, ale dzięki odpowiedniemu stosunkowi zasięgu i stosu nadal siedzisz sportowo nad suportem. Łańcuchy skurczyły się o 2 cm, aby poprawić zwinność motocykla. Ponadto główka ramy i rura podsiodłowa zostały skrócone, aby umożliwić niższy kokpit i niższy przekrok. Ogólnie rzecz biorąc, geometria jest raczej kompaktowa, ale wciąż sportowa, aby zapewnić najlepszą możliwą wydajność na podjazdach i zjazdach.
Wyposażenie zespołu Bulls Black Adder
Za 4899 € dostajesz lekką karbonową ramę z książęcym wyposażeniem od Bullsa. Najważniejszym elementem motocykla jest odwrócony widelec RS-1 z hydrauliczną blokadą Rock Shox: lekki i polaryzujący w scenie, ale o tym później. Napęd i zwalnianie całkowicie przejmuje solidna, ergonomiczna i lekka grupa Shimano XTR. W Black Adder Team Bulls polega na układzie napędowym 2×11 z 36 i 26 zębami na korbie oraz kasecie 11-40, która stała się prawie rzadka w tej klasie. Nie idzie się na kompromisy również w kwestii kół, zastosowano lekkie, ale zarazem stabilne DT Swiss XR 1501 Spline ze specjalną piastą pod widelec RS-1. Manetka i hamulec są zamontowane na zacisku, a kokpit jest bardzo zadbany. Mostek i kierownica są wykonane z karbonu i pochodzą z serii FSA K-Force, chociaż kierownice są raczej wąskie na 690 mm. Silikonowe chwyty T-One zapewniają niezbędny chwyt kierownicy. Sztyca również pochodzi z FSA i obsługuje siodełko Fizik Tundra M7. Jeśli chodzi o opony, Bulls używa 2,25 Rocket Ron z przodu i 2,25 Thunder Burt z tyłu z lekkimi dętkami Schwalbe Extralite.
Na tropie: Bull's Black Adder Team
Już na pierwszych metrach widać, że czarny wąż chce się rozpędzić, a dzięki wadze 9,2 kg łatwo to osiągnąć. Aktywuj blokadę, a na płaskim terenie poczujesz się prawie jak na rowerze wyścigowym. Dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń napędu 2×11 XTR nic nie stoi na przeszkodzie, by pędzić z prędkością na płaskim i lekko pochyłym terenie. Nawet powyżej 35 km/h nadal możesz robić postępy z dobrą kadencją. Na podjeździe, czy to stroma rampa, czy długi podjazd, Black Adder wspina się łatwo i nie wykazuje żadnych słabości. Na rowerze siedzisz bardzo kompaktowo, ale dzięki mostkowi o długości 100 mm i kierownicy o szerokości zaledwie 690 mm, nadal jest bardzo sportowy. Dzięki kompaktowej pozycji siedzącej przednie koło pozostaje na ziemi nawet na stromych, a czasem bardzo technicznych podjazdach, co ułatwia manewrowanie i kontrolę nad motocyklem. Oczywiście, jak zawsze, znaleźliśmy mały włos w maści: Schwalbe Thunderburt na tylnym kole jest szybko pokonywany na mokrej nawierzchni i trzeba nim jeździć w kontrolowany sposób.
Głównym celem nowej ramy Black Adder było poprawienie osiągów roweru podczas zjazdów – cel ten twórcy osiągnęli. Geo ogólnie nie jest zbyt długi, generalnie kompaktowy z krótszymi tylnymi widełkami. Rower niekoniecznie jest zabawny, ale można go szybko iw kontrolowany sposób poruszać po idealnej linii, tak jak powinien być wyścigowy hardtail. Krótsze tylne widełki mają również pozytywny wpływ: rower szybko reaguje na zmiany kierunku i łatwo manewruje w ciasnych zakrętach. Tylny koniec i sztyca zapewniają wystarczający komfort i pochłaniają lżejsze uderzenia i fale, dzięki czemu nie każde uderzenie jest natychmiast przenoszone na pośladki rowerzysty. Black Adder jest bardzo solidny na szlaku, co wynika głównie z osiągów odwróconego widelca Rock Shox RS-1. Widelec reaguje wrażliwie, ma dobry skok zawieszenia i nie ugina się. Lekki również bardzo progresywnie usuwa kilka mocnych uderzeń. Oczywiście można zauważyć podczas postoju lub na prostym odcinku przy szybkich ruchach kierownicą, że RS-1 musi zrobić więcej z tyłu pod względem sztywności bocznej. Jednak osobiście nigdy nie zauważyliśmy tego braku sztywności na szlaku w „normalnym” użytkowaniu. Przeciwnie. Zauważyliśmy, że na nierównych, kamienistych przejściach brak sztywności oznacza, że mniej uderzeń bocznych jest przenoszonych na kierownicę lub rowerzystę, co oznacza, że motocykl wydaje się znacznie spokojniejszy na takich przejściach. Jedyna wada widelca: Podczas zakładania i zdejmowania przedniego koła rury widelca mogą się skręcać. Może to być bardzo kłopotliwe, zwłaszcza w stresujących sytuacjach wyścigowych, i kosztować cenne sekundy. W zjazdach występują potrącenia ze względu na tylną oponę Schwalbe Thunder Burt, która zapewnia mniejszą przyczepność. Chcielibyśmy również mieć szerszą kierownicę, aby od czasu do czasu uzyskać większą kontrolę. Silikonowe uchwyty nas zaskoczyły, ponieważ zapewniają wystarczającą przyczepność nawet po zamoczeniu i są bardzo wygodne w trzymaniu.
Podsumowanie zespołu Bulls Black Adder:
Z Bulls Black Adder nie ma już wymówek: Prawdziwy zawodnik, który pokazuje swoje mocne strony również na zjazdach. Szersza kierownica i tylna opona z większymi rezerwami sprawiłyby, że rower byłby idealny. Za 4799 € otrzymujesz absolutnie profesjonalny materiał z pierwszej ręki, który mimo to jest łatwy do opanowania.
Sieć
www.bulls.de
Schreibe einen Kommentar