Rynek: Dzięki BMC Roadmachine, szwajcarski producent premium twierdzi, że ma „jeden dla wszystkich”. Nowy disc racer celowo ustawia się pośrodku między wyścigami a wytrzymałością i jest wyposażony w trzy różne ramy: dwie karbonowe i jedną aluminiową.
BMC Roadmachine – złoty środek
Jednym z najbardziej kształtujących zmian w sektorze rowerów wyścigowych w ciągu ostatnich dziesięciu lat była rosnąca specjalizacja rowerów zgodnie z ich odpowiednimi obszarami użytkowania. Z jednej strony bezkompromisowi kierowcy wyścigowi, a z drugiej bardziej zorientowane na komfort rowery długodystansowe, które pojawiły się na odpowiednich krańcach spektrum. Jednak im wyraźniejsze stawały się granice między tymi różnymi kategoriami i im wyraźniejsza była odpowiednia specjalizacja, tym bardziej wielu rowerzystów chciało mieć rower, który nie ucieleśnia ani jednego, ani drugiego końca spektrum, ale gdzieś pomiędzy.
BMC wysłuchało tego życzenia i wraz z nowym Roadmachine wprowadza na rynek rower, który celowo plasuje się pomiędzy Racer Teammachine a długodystansowym motocyklem Gran Fondo. Geometria jest dość sportowa, ale z nieco wyższym stosem, krótszym zasięgiem i nieco bardziej płaskim kątem skrętu, jest nieco wygodniejsza niż bezwarunkowe maszyny wyścigowe na rynku. Interesująca jest tutaj również tak zwana opcja „Dual Stack”: dzięki dwóm zaślepkom ramy o różnej wysokości pod mostkiem, rowerzysta może dostosować zasięg i stos do osobistych preferencji i warunków anatomicznych.
Geometria BMC Roadmachine
Format ramki | 47 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 |
---|---|---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (mm) | 420 | 464 | 507 | 522 | 539 | 573 |
Długość górnej rury (mm) | 522 | 532 | 546 | 556 | 568 | 583 |
Długość główki ramy (mm) | 95 | 122 | 138 | 153 | 173 | 198 |
Kąt skrętu (°) | 71.2 | 71.2 | 72 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (°) | 74.2 | 74.2 | 74.2 | 74.2 | 74.2 | 74.2 |
Długość tylnego trójkąta (mm) | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 |
rozstaw osi (mm) | 983 | 995 | 997 | 1008 | 1022 | 1036 |
Stosy (mm) | 514 / 530 | 539 / 555 | 560 / 576 | 574 / 590 | 593 / 609 | 617 / 633 |
Zasięg (mm) | 375 / 369 | 378 / 372 | 387 / 382 | 393 / 388 | 400 / 395 | 407 / 402 |
długość łodygi (mm) | 90 | 90 | 100 | 110 | 120 | 120 |
Szerokość kierownicy (mm) | 400 | 420 | 420 | 420 | 440 | 440 |
długość korby (mm) | 170 | 170 | 172.5 | 172.5 | 172.5 | 175 |
Jeśli chodzi o inne czynniki, takie jak masa ramy, aerodynamika, giętkość pionowa i sztywność suportu, nowy BMC Roadmachine plasuje się pomiędzy dwoma uznanymi rozmiarami Teammachine i Gran Fondo. W rozwój zaangażowani byli nie tylko ambasador BMC, Cadel Evans, ale także kierowcy z obecnego zespołu BMC Racing Team. Geny wytrzymałości Roadmachine są widoczne w swobodzie opon: standardowy wszechstronny rower jest wyposażony w opony o szerokości 25 mm (Roadmachine 01 i 02) lub 28 mm (Roadmachine 03) - ale rama i widelec zapewniają miejsce na 30 mm (RM 01 i RM 02 32) lub 03mm (RM 02). Obszar zastosowania Roadmachine jest dodatkowo rozszerzony w wariantach 03 i XNUMX poprzez zintegrowane opcje montażu błotników.
BMC Roadmachine — tylko zintegrowany kokpit i dysk
Nowo opracowany zintegrowany kokpit świętuje swoją premierę w BMC na Roadmachine, który ukrywa przewody, kable i kable bezpośrednio na kierownicy wewnątrz ramy. Decydującym elementem jest mostek opracowany przez BMC, który ma zdejmowaną płytkę na spodzie. Kable są przewleczone pod tą płytą i prowadzą stamtąd przez główkę ramy do wnętrza ramy. Rezultatem jest czystszy wygląd, chronione linie i lepsza obsługa serwisowa dzięki łatwiejszemu dostępowi. Jednak ze zintegrowanego kokpitu mogą się cieszyć tylko nabywcy topowego wariantu BMC Roadmachine 01.
Hamulce tarczowe są stosowane w każdym wariancie wyposażenia BMC Roadmachine: W przypadku ramy z włókna węglowego na widelcu zastosowano specjalnie opracowane mocowanie Flatmount, które umożliwia kierowcy swobodny wybór między tarczami 140 mm lub 160 mm. Tarcze o średnicy 140 mm są używane na tylnym kole, ale można również używać tarcz o średnicy 160 mm z adapterem. Osie przelotowe na widelcu i tylnym końcu zapewniają niezbędną stabilność i znacznie ułatwiają montaż i demontaż koła, zwłaszcza w połączeniu z hamulcami tarczowymi.
Modele BMC Roadmachine, funkcje i ceny
Maszyna drogowa 01
- Rama karbonowa premium „01” o masie 920 g (54 cm)
- Zintegrowany kokpit
- Prześwit na opony 30mm
Maszyna drogowa 02
- Rama wykonana w całości z włókna węglowego o masie 1100 g (54 cm)
- Możliwość montażu błotników
- Prześwit na opony 30mm
Maszyna drogowa 03
- Aluminiowa rama ze szlifowanymi spawami (1270 g przy 54 cm)
- Możliwość montażu błotników
- Prześwit na opony 30mm
Rama: węgiel premium 920g
Napęd: Shimano Dura Ace Di2
Koła: DT Swiss RC38 C Spline Carbon
Cena: € 9.999
Schreibe einen Kommentar