Jazda na rowerze: jak australijski portal rowerowy Wskazówki dotyczące jazdy na rowerze poinformowało, że UCI planuje wznowić testy hamulców tarczowych w sektorze zawodowym w czerwcu przyszłego roku. Faza testów została zawieszona po Paris-Roubaix, kiedy kierowca Movistar Ventoso twierdził, że został ranny przez tarczę hamulcową i wezwał do wstrzymania testu.
Wydaje się, że zygzakowaty kurs UCI na temat hamulców tarczowych trwa. Portal rowerowy CyclingTips poinformował w nocy, że wszedł w posiadanie wewnętrznych dokumentów UCI, z których wynika, że faza testów hamulców tarczowych w pro peletonie potrwa jeszcze w czerwcu. W zeszłym tygodniu przedstawiciele UCI rozmawiali z członkami Światowej Federacji Przemysłu Artykułów Sportowych (WFSGI) o problemie i doszli do rozwiązania. WFSGI to globalne stowarzyszenie branżowe i lobbingowe producentów artykułów sportowych i sprzętu, które oczywiście koncentruje się przede wszystkim na korzyściach dla dostawców komponentów i rowerów.
[newsbox style=”nb4″ title=”Tło – Hamulce tarczowe” display=”tag” tag=”Hamulce tarczowe” number_of_posts=”3″ nb_excerpt=”0″ sub_categories=”no” show_more=”no” post_type=”post ”]Podczas rozmów między obiema federacjami omówiono również raport medyczny, który rzekomo dowodzi, że obrażenia Ventoso nie zostały spowodowane przez tarczę hamulcową, ale przez zębatkę. Pikantne w tym raporcie jest jednak to, że zostało ono zlecone przez WFSGI, które, jak wspomniano, niekoniecznie zajmuje neutralne, obiektywne stanowisko w tych negocjacjach. Z protokołów rozmowy wynika jednak również, że Komisja ds. Sprzętu UCI zrozumiała przesłanie kolarzy i wielokrotnie zgłaszała do stowarzyszenia branżowego obawy profesjonalistów i potencjalne zagrożenia związane z tarczami hamulcowymi.
W pierwszej kolejności uzgodniono, że tarcze hamulcowe stosowane w sektorze profesjonalnym muszą być odtąd pozbawione zadziorów i zaokrąglone na krawędziach, aby zminimalizować ryzyko obrażeń. Dalsze środki, takie jak osłony wymagane przez profesjonalistów, nie są w tej chwili planowane, ale też nie są kategorycznie wykluczone. We wrześniu chcą ocenić wyniki drugiej fazy testów i ewentualnie przedyskutować dalsze kroki.
W tej chwili oficjalny raport UCI wciąż czeka na rozpatrzenie – będziemy Cię informować na bieżąco.
Schreibe einen Kommentar