Rynek / E-Performance: Wraz z nowym Giant Quick-E+ 45, tajwański gigant rowerowy wprowadza na rynek swój pierwszy szybki pedelec. Rower elektryczny, wyposażony w silnik Yamaha, zapewnia wsparcie do 45 km/h i ma niezmiennie dobre wyposażenie i udany wygląd.
Przez długi czas rynek e-rowerów był mocno w rękach firmy Bosch, ale wraz z boomem w branży, kupujący mają również coraz większy wybór, jeśli chodzi o napędy. Po tym, jak w zeszłym roku niemiecki producent Brose wprowadził na rynek wiele motocykli, obecnie coraz częściej instalowane są napędy japońskiego producenta Yamaha. Giant od pewnego czasu polega na silnikach azjatyckiego partnera, a wraz z nowym Giant Quick-E+ 45 po raz pierwszy na rynku pojawia się S-Pedelec z napędem Yamaha, który oferuje wsparcie do prędkości 45km/h.
Nawet jeśli dysk Yamaha SyncDrive C nadal ma w tym kraju nieco egzotyczny status, spojrzenie na dane techniczne pokazuje, że nie musi się chować za wielkimi graczami Boscha i Brose'a. Ważący 3,5 kg rzeczywisty silnik jest nie tylko znacznie lżejszy niż jego bezpośredni poprzednik, ale także o 500 g lżejszy niż na przykład silnik Bosch. Przy momencie obrotowym 80 Nm i zasięgu do 140 km z wbudowanym akumulatorem 500 Wh, wartości wewnętrzne również są prawidłowe. Akumulator można ładować zarówno na rowerze, jak i po wyjęciu z domowego gniazdka.
Prawdziwie wyjątkową zaletą jest również możliwość zamontowania dwóch tarcz, umożliwiając w ten sposób znacznie większy zakres przełożeń i znane uczucie zmiany biegów i pedałowania. Giant używa tego bezpośrednio w Quick-E + i instaluje podwójny napęd Shimano.
Wyświetlacz i jednostka sterująca znajdują się na kierownicy, a zwłaszcza wyświetlacz wygląda na znacznie smuklejszy i bardziej elegancki niż u konkurencji. Z drugiej strony pilot na kierownicy nie robi szczególnie eleganckiego wrażenia i wygląda prawie niezdarnie na skądinąd w 100% stylowym pedeleku. Oprócz napędu akumulator dostarcza również energię do oświetlenia: przednie i tylne światła Supernova zapewniają niezbędną widoczność i jasność.
Wyposażenie na kole, które ma szlachetnie wyglądającą metaliczną zieleń, jest również w dużej mierze przekonujące. Napęd w całości pochodzi od Shimano - o ile w tylnej przerzutce zastosowano wysokiej jakości wersję XT, o tyle przednia przerzutka i manetka bazują na nieco tańszych, ale funkcjonalnie niemal równoważnych odpowiednikach z serii Deore. Hamulce tarczowe Tektro zapewniają niezbędną siłę hamowania i duże bezpieczeństwo nawet przy dużych prędkościach.
Uważamy, że rama Giant Quick-E+ jest naprawdę udana. Wewnętrznie poprowadzone kable i kable zapewniają schludny wygląd, a idealnie dopasowane wizualnie błotniki i smukły, ale tym bardziej praktyczny uchwyt bagażnika z tyłu zapewniają niezbędną funkcjonalność. Dzięki tej mocy i zrównoważonemu wyposażeniu Quick-E+ jest obiecującym kandydatem na przykład dla osób dojeżdżających do pracy w mieście, które nie chcą już znosić stresu związanego z ruchem ulicznym.
Giant Quick-E+ 45 będzie dostępny w sklepach w ciągu kilku najbliższych tygodni w sugerowanej cenie detalicznej 3.499 euro.
Schreibe einen Kommentar