Uwaga: aby ułatwić przeglądanie na urządzeniach mobilnych, artykuł jest wyświetlany w aplikacji w skróconej wersji. Możesz znaleźć wszystkie modele, warianty i ceny Genius w szczegółowym artykule na naszej stronie internetowej.
Rynek: wierzcie lub nie, ale platforma Scott Genius ujrzała światło dzienne 13 lat temu - w międzyczasie wiele się wydarzyło, świat rowerów ewoluował, ale Genius przetrwał niezliczone trendy, ulepszenia i innowacje, nie tracąc przy tym swojego podstawowego charakteru : Scott Genius to w pełni uniwersalny szlak, który zostanie wprowadzony na rynek w 2016 roku w sumie w 28 wersjach. 27,5″ lub 29″, plus opony lub normalne, z silnikiem lub bez – oferujemy przegląd odpowiednich modeli i pomagamy w podjęciu decyzji.
Scott Genius 900 i 700 - klasyka
Zacznijmy od bardzo „klasycznych” modeli Genius: serie produktów Genius 700 (27,5″) i 900 (29″) stanowią podstawę, że tak powiem, Scott Fully, a wiele innych wersji z ostatnich lat zostało opartych na to się rozwinęło. Oczywiście wszystkie modele Genius, niezależnie od ich wersji, są wyposażone w tak zwany Twinloc, duży, wyjątkowy atut roweru: Dźwignia kciuka na kierownicy umożliwia pełną charakterystykę zawieszenia i tłumienia oraz (w zależności od wersji) również skok sprężyny należy dostosować do aktualnych wymagań, aby dostosować. Za naciśnięciem przycisku, w ułamkach sekundy.
Zdalne manetki do widelców i amortyzatorów to z pewnością żadna nowość, ale tylko Scott pozwala sterować wszystkimi elementami zawieszenia za pomocą jednej dźwigni, a także skoordynować uzyskany efekt. System Twinloc oferuje następujące możliwości ustawień:
- Wyjazd: Objętość powietrza w amortyzowanym widelcu i amortyzatorze jest zwiększona do maksimum. Daje to niezwykle responsywne podwozie, które bez większych problemów radzi sobie również w trudnym terenie, ale oczywiście wymaga też trochę więcej siły pod górę niż pozostałe dwie opcje ustawień.
- Kontrola trakcji: Objętość elementów sprężynowych jest zmniejszona, co skutkuje twardszym tłumieniem i znacznie sztywniejszym podwoziem. Złoty środek, że tak powiem: wystarczające rezerwy na większość szlaków i znacznie poprawiona wydajność pod górę. Modele z amortyzatorami Fox Nude również automatycznie zmniejszają efektywny skok sprężyny z tyłu, zapewniając w ten sposób odpowiednią zmianę geometrii - również za naciśnięciem przycisku.
- Lokaut: Blokada (lub tryb wspinaczki) blokuje amortyzowany widelec i amortyzator, zapewniając w ten sposób maksymalną wydajność jazdy podczas dłuższych podjazdów.
Amortyzatory Fox Nude: wykonane na zamówienie dla Scotta
Wszystkich zalet własnego systemu tłumienia Scotta można doświadczyć tylko z amortyzatorem Fox Nude, który jest używany w modelach 730 i 930. Amortyzator został opracowany wspólnie ze specjalistami Foxa i dostosowany do indywidualnych wymagań - w zależności od wersji, a nawet rozmiaru ramy. Jak już wspomniano, ustawienie Twinloc na kierownicy w amortyzatorze Nude zmniejsza skok w pozycji kontroli trakcji i blokady.
Modele Scott Genius 700 i 900 w skrócie
Nasza wskazówka redakcyjna: Scott Genius 730 i Scott Genius 930 są bardzo atrakcyjne cenowo.Dzięki bardzo lekkiej aluminiowej ramie, waga jest tylko nieznacznie wyższa niż odpowiedników z włókna węglowego, a oba modele są wyposażone w amortyzator Fox Nude i dobre osiągi Float 34 Widelec. Dzięki przerzutkom z serii Shimano XT i hamulcom SLX również tam jesteś dobrze przygotowany. Za 3.799 euro Scott przygotował naprawdę atrakcyjny pakiet dla wszystkich tych, którzy niekoniecznie potrzebują ramy z włókna węglowego.
Scott Genius Plus: Szersze opony dla większej frajdy
Opony Oversized Plus są na ustach wszystkich co najmniej od zeszłorocznego Eurobike. Opony o szerokości od 2,8″ do 3″ obiecują zalety bardzo szerokich opon znanych z fatbike'ów bez związanych z tym wad, takich jak dodatkowy ciężar spowodowany większymi oponami lub zwiększony opór toczenia. Cała gama modeli Genius we wszystkich wersjach wyposażenia pojawi się w 2016 roku z oponami o szerokości 2,8 cala w przypadku Scotta. We współpracy z firmą Schwalbe podjęto decyzję o zastosowaniu opon nieco węższych niż ich 3-calowe odpowiedniki, ponieważ pomiary wykazały, że stanowią one optymalny kompromis dla obszaru zastosowań Geniusa.
Podczas gdy opory toczenia wzrastają tylko o 5 watów (w przypadku Schwalbe Nobby Nic, 2,35″ lub 2,8″), powierzchnia styku opony wzrasta o ponad 20% – znacznie poprawia się również ochrona przed przebiciem i niebezpieczeństwo ukąszeń węży obejmowało szerokie opony znacznie mniej. Nowe obręcze Syncros TR1.5 27,5 Plus, które są stosowane we wszystkich modelach Genius Plus i mają szerokość wewnętrzną 40 mm, również odgrywają decydującą rolę w tych obliczeniach. Szerokie felgi są tak ważne, ponieważ opony Plus są napędzane ciśnieniem w zakresie 1 bar, a opony o dużej objętości na wąskich felgach szybciej się wyginają podczas pokonywania zakrętów.
Dzięki nowemu standardowi Boost (szersze piasty z przodu i z tyłu) geometria mogła zostać w dużej mierze zachowana w porównaniu do normalnego Geniusa, pomimo znacznie szerszych opon - na przykład nie było potrzeby niepotrzebnego wydłużania tylnych widełek, a tym samym poświęcania zwinności . Kolejnymi zaletami standardu Boost są sztywniejsze koła i znacznie poprawiona linia łańcucha, zwłaszcza przy napędach 1x. Mówiąc o geometrii: modele Genius 700 Plus można opcjonalnie wyposażyć w 29-calowe koła i opony – więc z dodatkowym kompletem kół otrzymujesz drugi rower we flocie.
Modele Scott Genius 700 Plus w skrócie
Nasza wskazówka redakcyjna: jeśli chcesz cieszyć się oponami Plus na Geniusie 700, będziesz musiał sięgnąć głębiej do swoich kieszeni na lepsze lub gorsze. Naszą wskazówką jest Genius 5.000 Plus, który kosztuje prawie 710 euro, ponieważ dzięki amortyzatorowi nude, napędowi 1x SRAM i lekkiej ramie z włókna węglowego zalety opon Plus można w pełni wykorzystać dopiero od tego modelu. Najwyższy model z podwoziem Fox Factory, napędem X01 i hamulcami XTR jest oczywiście przepyszny – ale za 7.999 euro Genius 700 Tuned Plus to także oświadczenie pod względem ceny.
Scott Genius LT: hamuj i jedziemy!
Jeśli chcesz, Genius LT jest „wariantem strzelania” prawdziwego Geniusa. Większy skok sprężyny (170 mm), bardziej płaskie kąty i sprzęt zorientowany na zjazdy wyraźnie pokazują, dokąd zmierza podróż. Ale podstawowe składniki pozostały oczywiście takie same w przypadku Scott Genius LT: system Twinloc umożliwia regulację zawieszenia za pomocą dźwigni kciuka, rower jest dostępny z ramami aluminiowymi i karbonowymi i jest rewelacyjnie lekki, biorąc pod uwagę jego orientację: topowy model Genius LT 700 Tuned waży zaledwie 12,3kg - niewiarygodne, w końcu masz do czynienia z enduro z genami freeride'u.
Podczas gdy Genius LT jest na rynku od wielu lat, Scott dodał trzy modele z szerokimi oponami Plus do asortymentu na rok 2016, w tym potomstwo enduro. W przeciwieństwie do swoich kolegów z wąskimi oponami, te „tylko” mają 160 mm skoku i nieco zmodyfikowane wyposażenie: na przykład modele Plus są dostępne tylko z napędem 1-biegowym.
Nasza rada redakcyjna: Obszar zastosowania Genius LT jest idealny dla nowych opon Plus: Większa przyczepność i lepsze tłumienie opon przy niewielkiej dodatkowej masie, która w tym przypadku i tak ma drugorzędne znaczenie. Scott Genius LT 720 Plus za 4.199 € to zabawna maszyna enduro o dopuszczalnej wadze 14 kg, napęd 1x SRAM, hamulce SLX i bardzo dobre podwozie Fox. Aż chce się od razu ruszyć na szlak.
Scott Genius Contessa: Etui dla pań
Damskie modele Scott Genius noszą przydomek Contessa i mają geometrię rozwiązania, która została specjalnie dostosowana do kobiecej anatomii. Reich jest nieco krótszy, a przekrok niższy niż w modelach męskich. Producent ma w swoim portfolio na 2016 rok dwie wersje modelu Scott Genius Contessa. Wyposażenie obu modeli różni się zaledwie kilkoma punktami - największą różnicą jest rama. Podczas gdy topowy model Scott Genius Contessa 700 ma karbonową ramę, fioletowa rama modelu 710 jest wykonana z aluminium.
Godna pochwały jest cena modeli damskich. Wielu innych producentów dopłaca za mniej popularne rowery damskie, ale u Scotta ceny odpowiadają porównywalnym modelom męskim (Genius 730 lub 710).
Geniusz Scotta E
Jak na rok 2016 przystało, Scott Genius jest również dostępny jako e-bike - Scott E-Genius. W tym sezonie pojawi się pięć modeli z napędem elektrycznym, dwa z oponami 27,5″ i plus, dwie wersje 29″ oraz rower damski z oponami 27,5+. Dzięki modelom E-Genius masz również duży wybór różnych kół i obszarów zastosowania. Wszystkie pięć rowerów elektrycznych jest napędzanych przez Bosch: sportowy silnik Bosch CX wprowadzony w zeszłym sezonie powinien zapewnić wystarczającą moc na szlaku.
Akumulatory o pojemności 500 Wh powinny zapewnić dobry zasięg, nawet przy sportowej jeździe i wielu metrach wysokości. Nawiasem mówiąc, wszystkie modele E-Genius są wyposażone w aluminiową ramę – tutaj trzeba obejść się bez włókna węglowego. Oczywiście wszystkie inne funkcje, które znasz z Geniusa, są również uwzględnione: system Twinloc, nude amortyzatory i regulowana geometria.
Sieć
www.scott-sports.com
Uwaga: aby ułatwić przeglądanie na urządzeniach mobilnych, artykuł jest wyświetlany w aplikacji w skróconej wersji. Możesz znaleźć wszystkie modele, warianty i ceny Genius w szczegółowym artykule na naszej stronie internetowej.
Schreibe einen Kommentar