Kolarstwo: Oprócz zwycięstwa Johna Degenkolba, incydent na przejeździe kolejowym był jednym z głównych tematów po zeszłorocznym wyścigu Paris-Roubaix. Wielu kierowców nadal przejeżdżało przez tory pod zamykającymi się bramkami na kilka chwil przed przejechaniem TGV. Teraz UCI zareagowało i dostosowało przepisy. Będą jeszcze dyskusje.
Najpierw sytuacja początkowa: Do tej pory przepisy UCI stanowiły, że kierowcom nie wolno przekraczać przejazdu kolejowego, gdy szlabany są zamknięte. Oczywiście to sformułowanie dawało dużą swobodę i szeroką szarą strefę: co z okresem, w którym zamykają się bariery? Kiedy szlaban jest całkowicie zamknięty? To niejasne sformułowanie było również fatalne dla światowego związku w zeszłym roku, gdy przyszło do ukarania kierowców, których to dotyczy – zdecydowano się nie nakładać żadnych kar. Prawdopodobnie także z obawy, że zespoły i prawnicy rzucą sobie na uszy własny, niejednoznaczny zbiór zasad.
Nowości rowerowe: Paryż – Roubaix: Rzecz z przejazdem kolejowym
Kolarstwo: Niestety, oprócz wczorajszego zwycięstwa Johna Degenkolba w Paris – Roubaix, było to jedno z emocji i jeden z tematów tegorocznego piekła północy: 87 km przed metą szlabany nagle zamknęły się na przejeździe kolejowym. Wielu kierowców prześlizgnęło się pod nim i przejechało przez przejazd tuż przed przejechaniem TGV. Teraz chcę […]
Ale teraz w końcu zareagowali, dostosowali i rozszerzyli regułę. Podstawowy wymóg, zgodnie z którym kierowcy nie mogą już przekraczać przejazdu kolejowego tak szybko, jak to możliwe „kiedy szlaban zamyka się lub jest zamknięty, rozlega się dźwięk ostrzegawczy lub zapala się”. W prostym języku angielskim oznacza to: gdy tylko pojawi się jakikolwiek znak zbliżającego się pociągu, przejazd jest zabroniony. Punkt. Naruszenia będą bez wyjątku karane dyskwalifikacją.
Ponadto UCI postanowiło rozszerzyć tę regułę. W szczególności rozszerzenie dotyczy procedury po ponownym otwarciu przejścia. Kiedy zostanie zneutralizowany? Kiedy nie? Wcześniej było to w gestii odpowiedniego kierownictwa wyścigu, od teraz wszystko to jest wyraźnie określone w przepisach UCI 2.3.034. Możliwe są tutaj cztery scenariusze.
Scenariusz 1: Jeden lub więcej uciekinierów zostaje zatrzymanych na przejeździe kolejowym, ale otwiera się on, zanim pole zdąży go dogonić.
Konsekwencja: Brak. Przejazd kolejowy jest liczony jako normalna impreza wyścigowa. Bez neutralizacji.
Scenariusz 2: Jedna lub więcej wartości odstających z ponad 30 sekund przewagi są zatrzymywani na przejeździe kolejowym, a pole może w międzyczasie nadrobić zaległości.
Konsekwencja: Wyścig jest następnie neutralizowany do czasu przywrócenia pierwotnych odległości.
Scenariusz 2.1: Jedna lub więcej wartości odstających z mniej niż 30 sekund przewagi są zatrzymywani na przejeździe kolejowym, a pole może w międzyczasie nadrobić zaległości.
Konsekwencja: Brak. Przejazd kolejowy jest liczony jako normalna impreza wyścigowa. Bez neutralizacji
Scenariusz 3: Jeden lub więcej uciekinierów przejeżdża przez otwarty przejazd kolejowy, ale ścigający lub pole zostają zatrzymani.
Konsekwencja: Brak. Przejazd kolejowy jest liczony jako normalna impreza wyścigowa. Bez neutralizacji.
Wszystkie możliwe inne scenariusze ponownie podlegają ocenie stewardów wyścigu.
W szczególności możliwy scenariusz 3 mógłby prowadzić do dyskusji między kierowcami i zespołami. Nawet jeśli taki przypadek jest wysoce nieprawdopodobny, z dużym prawdopodobieństwem może mieć decydujące znaczenie dla wyścigu. W końcu UCI nie ma tutaj innego wyjścia, przynajmniej nie w ogólności, bo trudno oczekiwać, że uciekinierzy będą czekali, aż pole dogoni podczas podjazdu lub zjazdu, żeby np. oryginalne odległości.
Schreibe einen Kommentar