Kolarstwo: niemiecka druga liga Bora-Argon 18 ma wielkie cele – jak powiedział szef zespołu Ralph Denk podczas obecnego zgrupowania na Majorce, chce uzyskać licencję WorldTour do 2017 roku. W sam raz na gościnny występ Tour de France w Niemczech i Düsseldorfie. Jednak nadal brakuje niezbędnej małej zmiany.
Szef zespołu Denk był zaskakująco rozmowny z niemiecką agencją prasową i dał wgląd w przyszłe plany Bora-Argon 18. Zespół ProContinental, który wystartował dopiero w zeszłym sezonie, już dąży do licencji WorldTour na nadchodzący rok. Jednym z powodów tego niewątpliwie powinno być również Wielki odlot w Dusseldorfie być tam, gdzie oczywiście z przyjemnością wystartujesz jako członek najwyższej klasy wyścigowej - nawet jeśli Tour zwolni Konflikt między ASO a UCI nie będzie już wydarzeniem WorldTour.
Czasu na projekt jest jednak mało – szczegóły powinny zostać doprecyzowane najpóźniej we wrześniu. Szczególnie pod względem finansowym but szczypie. Obecny budżet zespołu powinien zostać co najmniej podwojony: „Zespoły WorldTour obliczają średnio około 13,5 miliona euro na sezon” mówi myśl. Obecny sponsor Bora wydaje się być chętny do wsparcia planów, jak donosi Denk: „Nasz obecny sponsor jest skłonny wnieść większy wkład”. Jednak zdecydowanie potrzebny byłby inny dawca, aby móc spełnić wymagania UCI. „Rozmawiamy z niemieckimi zainteresowanymi stronami” Jednak Denk nie chce, aby jego karty były analizowane pod tym kątem.
Innym problemem mogą być licencje WorldTour, które są dostępne tylko w ograniczonym zakresie: na przykład w tym sezonie wszystkie 18 licencji zostało już zajętych. Podwyższenie licencji było wielokrotnie dyskutowane przez UCI, ale nie było żadnych wiadomości w tej sprawie. z Reformy WorldTour 2017 licencje wydawane są na trzy lata – to gwarantowałoby bezpieczeństwo planowania zarówno dla zespołu, sponsorów, jak i kierowców.
Jest mało prawdopodobne, aby oblicze zespołu zmieniło się zasadniczo wraz z najwyższą klasą licencji. Wraz z Emanuelem Buchmannem i Dominikiem Nerzem podpisano kontrakt z dwoma bardzo utalentowanymi perspektywicznymi kierowcami, którzy w przyszłości mogą odegrać ważną rolę w ogólnych rankingach podczas Grand Tours, a także są ważnymi postaciami identyfikacyjnymi dla niemieckich fanów (Do podwójnego wywiadu Velomotion). Ponadto młody Irlandczyk Sam Bennett jest zawsze dobry na zwycięstwo w sprincie.
Tak więc warunki są dobre – z pewnością bylibyśmy zachwyceni mogąc powitać drugą niemiecką drużynę w WorldTour.
Schreibe einen Kommentar