Kolarstwo: Rok 2015 był dobrym rokiem dla włoskiego zespołu Lampre-Merida. Siedem dni zwycięstw w Grand Tour i wiele innych zwycięstw zapewniło zespołowi dwunaste miejsce w rankingu WorldTour. W 2016 roku są dobre warunki do powtórzenia tego osiągnięcia lub nawet jego poprawy.
Przegląd Lampre-Merida
Pod koniec roku włoska ekipa z Lampre-Merida uplasowała się na 12. miejscu w rankingu WorldTour i tym samym powoli pnie się ze środka stawki ku czołówce (w poprzednich latach drużyna wyścigowa regularnie zajmowała 14. miejsce). Osoby odpowiedzialne mogą być więc całkiem zadowolone z osiągów kierowców – poza kilkoma mniejszymi wyścigami zespół świętował także siedem zwycięstw w Wielkim Tourze w 2015 roku.
Ze zwycięstwami etapowymi w Tour of Oman, Tour of Turkey i Paryż-Nicea Włosi bardzo dobrze rozpoczęli sezon. Szczególnie Rafael Valls był w dobrej formie – Sacha Modolo i Diego Ulissi również pokazali obiecujące występy i wydawali się dobrze przygotowani do Giro, które zawsze było najważniejszym wydarzeniem sezonu dla włoskiej drużyny. Pod koniec trzech tygodni przez Włochy były cztery zwycięstwa w ciągu dnia, a w szczególności Sacha Modolo zapewnił dwa zwycięstwa w sprincie w Lugano i Jesolo ku radości zespołu.
Potem nastąpiło jednodniowe zwycięstwo w Dauphiné i Tour de Suisse oraz raczej mieszany Tour de France z perspektywy Lampre-Merida. Hiszpan Ruben Plaza przejechał 16. etap jako solista do zwycięstwa dnia – Włoskiemu zespołowi wyścigowemu odmówiono dalszych sukcesów etapowych podczas Grand Boucle 2015. Pod koniec sezonu w lewo Nelsona Oliveiry i jeszcze raz Plac Rubena po zwycięstwie etapowym.
Dokąd zmierza podróż Lampre-Merida 2016? Występ z poprzedniego sezonu był niezwykle obiecujący iz pewnością stanowi dobrą podstawę do dalszych sukcesów w tym sezonie. Z dwoma Iberyjczykami, Nelsonem Oliveirą (do Movistar) i Rubenem Plaza (do Orica-GreenEdge), zespół traci jednak dwóch swoich najsilniejszych kolarzy, którzy byli również odpowiedzialni za prawie połowę sukcesów Grand Tour w 2015 roku. Czy nowicjusze Louis Meintjes i Matej Mohoric odrobią stratę w jakości? Zarówno południowoafrykańscy Meintjes, jak i słoweński Mohoric wciąż czekają na swój pierwszy sukces w Wielkim Tourze – ale być może zmieni się to w 2016 roku w barwach Lampre-Merida.
Lampre Merida – Transfery
Odloty: Niccolo Bonifazio (Trek), Ruben Plaza (Orica-GreenEdge), Filippo Pozzato (południowy wschód), Nelson Oliveira (Movistar), Max Richeze (Etixx-Quick Step), Jose Serpa (Orgullo Antiqueno), Rafa Valls (Lotto-Soudal)
Wzbogacenie: Yukiya Arashiro (Europcar), Simone Consonni (Neo), Marko Kump (Adria Mobil), Louis Meintjes (MTN-Qhubeka), Matej Mohoric (Cannondale-Garmin), Simone Petilli (Neo), Edward Ravasi (Neo), Federico Zurlo ( Zjednoczona Opieka Zdrowotna)
Lampre-Merida - Rowery i sprzęt Team
rower drużynowy: Podobnie jak w 2015 roku, zawodowcy Lampre będą w trasie z dwoma topowymi motocyklami Merida, Merida Scultura i Merida Reacto. Nowa Scultura świętowała swoją premierę dopiero w zeszłym roku – nawiasem mówiąc, dzień później Sukces sceniczny Lampre pro Polanc w Giro przedstawiony opinii publicznej – to się nazywa dobre wyczucie czasu. Już szczegółowo widzieliśmy zalety modelu drogi Scultura w Test prędkości przekonać. W jeździe na czas zawodowcy zajmą miejsce na Merida Warp.
składniki: Napęd w rowerach zespołu Lampre-Merida składa się z mieszanki Shimano / Rotor. Podczas gdy przerzutki, hamulce i chwyty pochodzą od specjalistów z Japonii, włoski zespół polega na wiedzy firmy Rotor w zakresie korb i pomiaru mocy. Czy fachowcy przedstawią w nadchodzącym sezonie na 2015 hydraulikę Grupa Rotor ONZ cofnie się? Nadal nie ma takich znaków, jak są z Rotor koledzy z Dimension Data. Podobnie jak w poprzednich latach koła pochodzą od włoskiego producenta Fulcrum.
Tarcze hamulcowe: Chociaż Shimano i Rotor są dostawcami wyposażenia, które mogą dostarczyć odpowiednie układy hamulcowe, a Fulcrum oferuje teraz również odpowiednie koła, prawdopodobnie w 2016 roku zawodowcy Lampre-Merida będą mieli hamulce tarczowe, ponieważ Merida nie ma jeszcze odpowiedniego roweru szosowego w swojej ofercie . Ani Scultura, ani Reacto nie są dostępne w wersji z hamulcami tarczowymi - tylko rower długodystansowy Merida Ride jest dostępny z hamulcami tarczowymi i jest prawdopodobnie opcją na jeden lub drugi wyścig z długimi odcinkami po bruku.
Schreibe einen Kommentar