Jazda na rowerze: druga część naszej kontroli drużynowej WorldTour. Niestety, dzisiejszy kandydat Astana Pro Team trafiał na pierwsze strony gazet nie tylko ze sportowego punktu widzenia w 2015 roku – choć sezon był bardzo udany dla Nibali, Aru, Landy i spółki.
Przegląd Astana Pro Team
Że ogłoszenie UCI, Astana na rok 2016 już w pierwszym przejściu procesu licencyjnego dać licencję WorldTour To, że w ogóle warto było to relacjonować i wywołało odzew medialny, który słychać było w całym kolarskim świecie, wynika z wątpliwej historii kazachskiej ekipy, która również w 2015 roku zaliczyła kolejny rozdział. Po 2014 roku trzech młodych profesjonalistów z Astany skazany za doping stały przez kilka miesięcy Pozbawienie licencji dla zespołu Aleksandra Winokurowa w kosmosie. Ostatecznie zespół skupiony wokół Nibali, Aru, Landa and Co. otrzymał upragnioną licencję, która została obwarowana surowymi wymogami.
Dokładnie to, z czego składały się te specyfikacje – UCI milczyło na ten temat. Wydawało się, że licencjonowanie nie miało nic wspólnego z członkostwem w Mouvement Pour un Cyclisme Crédible (MPCC), luźnym stowarzyszeniu dziesiątek drużyn kolarskich przeciwko dopingowi na warunkach surowszych niż te same UCI i WADA. Winokurow jeszcze bardziej zaszkodził już mocno nadszarpniętej reputacji zespołu na krótko przed Wielkim Odlotem, kiedy nie usunął z zespołu Larsa Booma, który nie powinien był startować w trasie z powodu podwyższonego poziomu kortyzolu zgodnie ze statutem MPCC. Konsekwencja: Astana została wyrzucona z sojuszu antydopingowego, w skład którego wchodzi prawie 70 innych profesjonalnych drużyn.
Również krótki okres pracy Nibali jako „pilotera” w pojeździe zespołu na Vuelcie i późniejsza dyskwalifikacja niekoniecznie rzucają najlepsze światło na Astanę. Przy takim hałasie w tle fakt, że zespół spisał się bardzo dobrze pomimo słabej formy Nibali na trasie, jest niestety prawie nieistotny. Giro zostało naznaczone ofiarną walką Fabio Aru, Mikela Landasa nagły wzrost do ulubionych maglia-rosa oraz wewnętrzne kłótnie w zespole, które ostatecznie doprowadziły do rozłamu z Landą i jego migracji do Sky na rok 2016. Więc po tym, jak Aru musiał przyznać się do porażki z silnym Contadorem u siebie, wciąż zaledwie 25-latek dostał się na Vueltę w Madrycie jego pierwszy triumf w Grand Tour.
W 2016 Aru prawdopodobnie będzie świętował swoją premierę na trasie. Po drugim miejscu w Giro i zwycięstwie w tegorocznej Vuelcie z pewnością będzie jednym z faworytów Grand Boucle - jeśli uniknie kryzysów i kontuzji. Nibali walczy o nowy kontrakt - jego obecny dokument roboczy wygasa z końcem roku. O tym, czy będzie nosił koszulkę Astany poza sezonem, zadecydują występy ówczesnego 2-latka i byłego zwycięzcy Tour de France.
Transfery Astana Pro Team
Odloty: Rein Taaramäe (Team Katusha), Mikel Landa (Team Sky), Borut Bozic (Cofidis), Alexandr Dyachenko (koniec kariery)
Wzbogacenie: Gatis Smukulis (Katusha), Eros Capecchi (Movistar), Oleg Zemlyakov
Astana Pro Team – rowery i sprzęt drużynowy
rower drużynowy: Podobnie jak w poprzednim sezonie, także w 2016 roku kazachstańska ekipa z Astany będzie jeździła na kołach amerykańskiego producenta Specialized. Udany model jest w drodze Asfalt specjalistyczny który w 2015 roku obejmował Petera Sagana do tytułu mistrza świata, Contador do maglia rosa i Fabio Aru do triumfu w Madrycie. W zależności od kursu i kierowcy z pewnością skorzystamy również z nowego Wyspecjalizowana zemsta można zaobserwować w zawodach, podobnie jak kierowców na bruku Roubaix prawdopodobnie o tej samej nazwie Specjalistyczne Roubaix cofnie się. Z drugiej strony w walce z czasem wybór powinien być taki Specjalistyczny Shiv spadać.
składniki: Tradycyjny włoski producent jest odpowiedzialny za komponenty w Astanie Campagnolo odpowiedzialni i za koła polegają na stosunkowo małym producencie Corima z Francji. Prawie wszyscy kolarze korzystali z elektronicznej grupy osprzętu Campa EPS Super Record w zeszłym sezonie i jest mało prawdopodobne, aby zmieniło się to w 2016 r. Grupa EPS v3 oferuje jedynie lepszą integrację ramek - inaczej wszystko pozostaje bez zmian.
Tarcze hamulcowe: Podczas gdy Astana jest właścicielem jednego z dostawców kół i ram ze Specialized, który jest już bardzo zaawansowany w dziedzinie hamulców tarczowych i Dysk asfaltowy a także Dysk Roubaix mają do zaoferowania dwie potencjalne ramy, same hamulce nadal wyglądają słabo. Campagnolo niedawno ogłosiło wprowadzenie własnych hamulców tarczowych, ale nawet gdyby zostały wprowadzone na czas przed sezonem klasycznym, kolarze nadal nie mieliby żadnego szkolenia ani doświadczenia. W końcu Corima ma już w swoim asortymencie zestaw kół z tarczami na szosę. Dlatego nasze założenie: prawdopodobnie zobaczymy większość zawodowców Astany w 2016 roku z hamulcami szczękowymi.
Schreibe einen Kommentar