Rynek: Canyon Speedmax CF SLX jest już jednym z najszybszych obecnie dostępnych rowerów triathlonowych. Teraz bezpośredni sprzedawca z Koblencji dokonał kompleksowego ulepszenia swojej zaawansowanej technologicznie maszyny wyścigowej na rok 2016 - nowy Speedmax CF SLX chce wyjść poza granice terminu „rower” i być czymś więcej: kompletnym systemem triathlonowym.
Nowy Canyon Speedmax CF SLX będzie świętował swoją premierę w zawodach w nadchodzący weekend na Ironman Hawaii w Kona. Tam zawodnicy Canyon Jan Frodeno, Nils Frommhold, Bas Diederen i Boris Stein zaatakują na nowej maszynie triathlonowej i powalczą o zwycięstwo. Frodeno od jakiegoś czasu jeździ na prototypie nowego Speedmaxa i był nim między innymi w stanie wygrać Mistrzostwa Europy Ironman we Frankfurcie.
Dział rozwoju w Canyon pracował ramię w ramię ze sportowcami, ufając ich opiniom z zawodów i starając się jak najlepiej zrealizować życzenia. Producenci i sportowcy korzystają z tego w równym stopniu, o czym wie nowo koronowany mistrz Europy Frodeno: „Nasza opinia jest bardzo ważna dla programistów i projektantów, zwłaszcza jeśli chodzi o responsywność motocykla. Cieszę się, że mogłem wnieść swój wkład w rozwój Speedmax CF SLX”.
Canyon Speedmax CF SLX – integracja systemu
Głównym celem nowego Canyon Speedmax CF SLX było stworzenie „aby stworzyć najszybszy kompletny system najszybszych rowerów triathlonowych” jak stwierdzono w ogłoszeniu Canyon. Nowy Speedmax chce być czymś więcej niż tylko rowerem, powinien być kompletnym systemem triathlonowym dla sportowca: Canyon oznacza integrację prawie wszystkich wymaganych komponentów i akcesoriów w ogólną koncepcję roweru.
Mówiąc dokładniej: na przykład w nowej skrzyni biegów, która znajduje się w górnej części trójkąta ramy między rurą siodełka a rurą górną, często znajdziesz narzędzia decydujące o wyścigu: dwa naboje CO², dwa Łyżki do opon i zapasowa dętka znajdują się w torbie z neoprenu, aerodynamicznie zintegrowanej z ramą i dzięki odpowiedniemu umieszczeniu są łatwo i szybko dostępne w dowolnym momencie. Hydration and Nutrition Source mają podobną linię w przedniej części roweru: Nutrition Source to skrzynia, która jest również oprawiona pod względem wzornictwa i aerodynamiki, w której można przechowywać batony, żele i tabletki solne. Natychmiast pod ręką i zawsze w zasięgu wzroku. Tak więc zaopatrzenie w energię podczas zawodów jest zapewnione - ale w Canyon myślą o krok dalej.
Hydration Source to butelka do picia zintegrowana z Speedmax CF SLX, która została opracowana wspólnie z ekspertami z Profile Design. Można go bardzo łatwo wyjąć i ponownie napełnić w ciągu kilku sekund, nawet podczas wyścigu. Dzięki dużemu otworowi czyszczenie również powinno być dziecinnie proste. W przedniej części butelki znajduje się również doskonale umieszczone w polu widzenia mocowanie Garmin, które nie tylko zapewnia czysty kokpit, ale również poprawia aerodynamikę.
Canyon Speedmax CF SLX – Ergonomia
Co więcej, Canyon jest niezwykle dumny z dodatkowo zoptymalizowanej ergonomii triathlonowego zawodnika. Wszystkie punkty styku sportowca z kokpitem zostały zaprojektowane i opracowane wspólnie z ekspertami z firmy Ergon. Nowe uchwyty przedłużające powinny oferować zauważalnie lepszą przyczepność niż wcześniej dzięki ulepszonej mieszance materiałów. Ponownie rozważono również podłokietniki, które otrzymały nowy kształt i lepsze właściwości tłumiące. Większa przyczepność, ulepszona amortyzacja, a co za tym idzie znacznie lepsza ogólna ergonomia - powinno to dotyczyć również uchwytów Base Bar Grips, które również pochodzą od Ergon.
Oprócz kokpitu kompleksowo unowocześniono również układ hamulcowy: wspólnie z Tektro Racing Products (TRP) opracowano nową koncepcję, w której między innymi przedni hamulec przesuwa się do przodu z tyłu widelca. Zaletami tej nowej pozycji jest większa siła hamowania, wygodniejszy punkt nacisku i Znacznie uproszczona instalacja i konserwacja dzięki lepszej dostępności. Cały mechanizm schowany jest pod osłoną wykonaną z elastycznego materiału. Hamulec tylnego koła znajduje się teraz pod suportem - nie tylko punkt nacisku wyraźnie zyskuje na dużej sztywności w tym obszarze, ale także znacznie łatwiej jest wyregulować hamulec.
Canyon Speedmax CF SLX – aerodynamika i geometria
Oczywiście dopracowano również aerodynamikę nowego Speedmaxa. Z jednej strony wykorzystano tu badania CFD na komputerze, ale z drugiej przeprowadzono również dużą liczbę testów w praktycznym środowisku tunelu aerodynamicznego. Konstruktorzy skupili się na optymalnych właściwościach aerodynamicznych przy prędkości około 50 km/h.
Do geometrii wprowadzono tylko kilka ulepszeń szczegółów. Zachowano długie tylne widełki i duży rozstaw osi, podobnie jak ostry kąt skrętu, i zoptymalizowano je tylko w minimalnym stopniu. Niewielkie zmiany w zgięciu widelca powinny również zapewnić płynniejszą pracę. Opcje regulacji na siodełku i podłokietnikach pozwalają również na znacznie bardziej kompaktową pozycję siedzącą w nowym Speedmax CF SLX niż wcześniej, w razie potrzeby.
Po profesjonalnym debiucie w nadchodzący weekend w Kona, nowy Canyon Speedmax CF SLX będzie dostępny od grudnia 2015 r. www.canyon.com być dostępnym. Na początek planowanych jest pięć modeli, dla których obecnie nie są dostępne żadne szczegółowe informacje.
Schreibe einen Kommentar