Test: Duży skok sprężyny, ogromny zakres przełożeń i nowy wyświetlacz Bosch sprawiają, że Numinis E 2000.27 DX firmy Centurion jest w pełni atrakcyjnym e-touringiem.
Wygląda na dość długonogi, obecny E-Fully z Magstadt. A biorąc pod uwagę ogromny skok zawieszenia i przeznaczenie tego e-roweru - trudne szlaki i twarde zjazdy - duży prześwit w suportze też ma sens. Rock Shox Reba RL oferuje 120 mm skoku, podobnie jak wieloprzegubowy tylny trójkąt. Nie mam pojęcia, jaka przeszkoda ma zatrzymać ten rower, który też sunie po szlakach w szerokich pantoflach 650B. Pewna przyczepność przy dużej prędkości i duża przyczepność na stromych odcinkach to zalety tej koncepcji, a „stromy” oznacza naprawdę ekstremalne rzeczy. Ponieważ z napędem Bosch w wersji Performance, w połączeniu z jedenastobiegową skrzynią biegów SRAM, każdy podjazd, który nie prowokuje przechylenia do tyłu, powinien być możliwy do przejechania - a aby temu zapobiec, widelec można obniżyć nawet o cztery cm.
Amerykański producent komponentów SRAM daje Centurionowi innowacyjną zębatkę 10-42, której ogromny pas ratunkowy powinien umożliwiać wysokie częstotliwości pedałowania nawet w tempie chodzenia. To sprawia, że Numinis jest jednym z tych E-MTB, które oferują szczególnie duży zakres przełożeń.
Czyste spawy i częściowo zintegrowane kable ulepszają aluminiową ramę, która jest subtelnie pomalowana w typowy dla Centuriona sposób. Dzięki krótkiemu mostkowi i sztycy pozycja siedząca jest zwarta i wyprostowana bez przesunięć, co zapewnia relaks podczas długich wypraw i odpowiada mniej doświadczonym motocyklistom. Nie ma wątpliwości: geometria zapewniająca dobre samopoczucie jest spontanicznie największą zaletą Numinis E.
Co ciekawe, Centurion oferuje Numinis E 2000.27 w dwóch wersjach. Prezentowany tutaj model ze sprawdzonym wyświetlaczem Intuvia firmy Bosch. Jest również opcjonalnie dostępny z nowym wyświetlaczem Nyon, który oferuje między innymi indywidualnie konfigurowane poziomy wsparcia i system nawigacji; Za ten wariant należy dopłacić 250 euro. Nawiasem mówiąc, Numinis E 2000.27 zapewnił sobie już zwycięstwo w teście magazynu specjalistycznego „World of MTB” – a to wiele znaczy.
Wnioski:
Numinis E to ciekawa alternatywa dla wszystkich, którzy szukają pełnoprawnego w pełni sprawnego podjazdu, ale podjazd jest nieco trudniejszy, chcą szybciej dostać się na szczyt lub chcą zrekompensować bardzo różne poziomy wydajności carpoolingu (pary ). Wszystko to w bardzo uczciwej cenie.
Dane techniczne:
- dostępne rozmiary: 43, 48, 53 cm
- Rama: Numinis E, AL, E-Thru 12×142
- Widelec: Rock Shox Reba RL, 120mm 15QR
- Amortyzator: Rock Shox Monarch RL 190×51 mm
- Przerzutka: Sram X01
- Manetka: Sram X01
- Dźwignie hamulca: Shimano M675
- Hamulec: Shimano SLX 180mm
- Mechanizm korbowy: FSA CK-745 ISIS 15T
- Łańcuch: KMC X-11L
- Obręcz: Fulcrum Red Power
- Kaseta: Sram CS-XG-1195, 10-42 zęby.
- Opony: Schwalbe Rocket Ron / Racing Ralph Evo. 57-584
- Kierownica: FSA Afterburner Rise, 740 mm
- Mostek: FSA Afterburner, 6°
- Zestaw słuchawkowy: FSA nr 55E-SL
- Sztyca: FSA Afterburner XC-190, 31.6 mm
- Siodło: Procraft Race
- Wyświetlacz: Bosch Intuvia (opcjonalnie Nyon)
- Silnik: Bosch Performance Line
- Akumulator: Bosch PowerPack Standard 400 Wh
- Waga: 20,1 kg (RH 53 cm)
- Cena: 4.159 euro (4.399 euro)
- Strona producenta
Schreibe einen Kommentar