Rynek: Włoski producent odzieży Santini wkracza z szeroką gamą produktów w 2016. Velomotion przyjrzał się bliżej dwóm liniom: ultranowoczesnym modelom Photon oraz kolekcji Eroica.
Santini Maglificio Sportivo obchodzi w 2015 roku swoje 50-lecie. Firma z siedzibą w Bergamo w północnych Włoszech jest stałym elementem kolarstwa i znana jest z funkcjonalnej odzieży. Santini rozwija się i produkuje wyłącznie we Włoszech, co nie jest oczywistością w dzisiejszym zglobalizowanym świecie. W związku z tym są dumni ze znaku jakości „Made in Italy”. Każdego dnia produkowanych jest ponad 3.000 artykułów, a ponad 80 procent produktów Santini eksportuje za granicę. Według firmy misja jest prosta: opracowywać odzież, dzięki której ludzie będą mogli optymalnie realizować swoją pasję do sportu - a jednocześnie wyglądać naprawdę dobrze. Obu udaje się – na bardzo różne sposoby – z modelami Photon i kolekcją retro Eroica.
Foton
Santini opracował linię Photon z profesjonalistami z zespołu LottoNL-Jumbo. Charakteryzuje się nietypowymi krojami, dopasowanymi, cienkimi materiałami oraz specjalną ochroną UV. Niezwykle długie rękawy koszulki od razu rzucają się w oczy. Mówi się, że to trzy czwarte rozwiązanie znacznie zmniejsza opór aerodynamiczny. Oddychająca koszulka Photon 2.0 wykonana jest z materiału Artico, który według Santiniego reguluje wydzielanie ciepła podczas aktywności fizycznej. Na klatce piersiowej oraz po wewnętrznej stronie rękawów znajdują się również wstawki z włókna węglowego. Powinny działać antybakteryjnie i niwelować nieprzyjemne zapachy oraz chronić przed promieniami UV. Koszulka posiada trzy tylne kieszenie oraz odblaskowe logo firmy. Gumowane mankiety w pasie i rękawach zapobiegają zsuwaniu się. Koszulka Photon 2.0 jest dostępna w kolorach czarno-białym, czerwono-czarnym oraz niebiesko-czarnym i kosztuje 139 euro.
Spodenki na szelkach o tej samej nazwie pasują do koszulki. Wykonany jest z elastycznego materiału, który Santini nazywa mocą Thunderbike. Przeznaczony jest do podtrzymywania mięśni z lekkim efektem kompresji. Santini obiecuje maksymalny komfort z równoważnymi właściwościami aerodynamicznymi do koszulki Photon. Ramiączka nie mają szwów, są połączone z tyłu elastyczną siatką. Ma to na celu zwiększenie komfortu noszenia i poprawę oddychalności. Końce nogawek są utrzymywane na miejscu za pomocą gumowanych pasków. Sercem spodni jest nowa wkładka siedziska C3. W tym celu firma Santini opracowała całkowicie nowy proces produkcyjny: za pomocą technologii carvingowej dwie części pianki połączone jedna nad drugą są wycinane w taki sposób, aby zmniejszyć objętość i uzyskać bezszwowe i nieprzylepne obszary amortyzujące. Rezultatem jest ergonomiczna powierzchnia 3D, która z jednej strony powinna być wyjątkowo lekka i oddychająca, ale także idealnie dopasowywać się do ciała i zapewniać dużą swobodę ruchów. Wkładki żelowe neutralizują wibracje i tym samym chronią przed wstrząsami. Miękka skorupa, dopasowana do konturów męskiej anatomii, zapewnia dodatkową ochronę kości kulszowej i krocza. Powierzchnia składa się z antybakteryjnej mikrofibry.
Spodenki na szelkach Photon 2.0 są dostępne w kolorze czarnym i czarno-niebieskim i kosztują 209 euro. Linia Photon obejmuje również kombinezon do jazdy na czas, który kosztuje 239 euro. Elementy Photon są obecnie dostępne tylko dla mężczyzn, ale kobiety znajdą odpowiednik w kolekcji Aero Light firmy Santini w złotej koszulce i spodniach.
Eroika
Podczas gdy ultranowoczesne produkty Photon przemawiają do klienteli zorientowanej na wydajność, Santini kieruje swoją kolekcję Eroica do innej klienteli. Impreza retro Eroika, w którym kolarze pokonują nieutwardzone drogi na stalowych ramach i pokrzepiają się chlebem i winem na punktach pomocy, osiągnął już status kultowego. Do tytułowego wydarzenia w Toskanii dołączyło teraz pięć innych wydarzeń na całym świecie. Retro jest w modzie, a format wydarzenia jest teraz wielokrotnie kopiowany.
Santini podpisało trzyletni kontrakt z serią Eroica i oprócz oficjalnych koszulek eventowych dostarczy także swetry, bluzy dresowe, spodnie, skarpetki i akcesoria. Elementy łączą retro wygląd i retro materiały z nowoczesnymi rozwiązaniami. Jednym z przykładów są szorty Daino: w tych spodniach Santini używa wełny na zewnątrz i poliestru w środku. Poduszka siedziska wizualnie przypomina skórzane wstawki z przeszłości, ale jest wykonana z nowoczesnego materiału MAX2. To skutecznie amortyzuje wstrząsy i ma cienką powierzchnię z mikrofibry. Dzięki wyjątkowo krótkiej nogawce, wełnianemu wyglądowi i białym napisom Eroica uzyskano klasyczny wygląd, ale Santini obiecuje, że komfort noszenia i wydajność spełnią obecne wymagania.
Santini produkuje większość swetrów z wełny i akrylu. Oprócz koszulek na poszczególne zawody Eroica są to dwie piękne koszulki Włoch, tęczowa koszulka mistrza świata i maglia rosa Giro d'Italia. Ale Santini ma również coś w zanadrzu dla rowerzystów, dla których wełniane koszulki nie wchodzą w rachubę, ale którzy nie chcą rezygnować z wyglądu retro: kilka koszulek jest dostępnych - jak szorty Daino - z mieszanki materiałów z wełny i poliestru , inne są wykonane wyłącznie z poliestru i opisanego powyżej nowoczesnego materiału Thunderbike. Najpóźniej w przypadku odzieży z długimi rękawami granice między odzieżą sportową a rekreacyjną zacierają się: swetry, kamizelki i kurtki treningowe Eroica są prawie zbyt dobre, aby można je było nosić na rowerze przy każdej pogodzie. Być może nawet lepiej nadają się do wyrażenia swojej pasji do jazdy na rowerze – czy to na torze wyścigowym, czy w pubie.
Ceny kolekcji Eroica kształtują się następująco: szorty Daino kosztują 119 euro, różne wełniane koszulki od 130 do 150 euro, swetry i bluzy dresowe od 150 do 230 euro. Koszulki retro i szorty z nowoczesnych materiałów są dostępne odpowiednio za 75 i 99 euro.
Schreibe einen Kommentar