Jazda próbna: G7 Disc, tradycyjny hiszpański producent BH, przedstawia dynamiczną wyścigówkę z hamulcami tarczowymi. Rower testowy był modelem przedprodukcyjnym; ale i tak było widać, że ten rower ma ogromny potencjał.
W 1909 roku bracia Domingo, Juan i Cosme Beistegui rozpoczęli produkcję broni w Kraju Basków. Po zakończeniu I wojny światowej przesiedli się na rowery. Mądra decyzja, bo dziś BH jest jednym z największych producentów rowerów w Hiszpanii. BH oznacza Beistegui Hermanos, po niemiecku bracia Beistegui. Nazwa firmy jest wymawiana „Beh Atsche” w języku hiszpańskim. Marka zasługuje na większą rozpoznawalność w Niemczech, ponieważ ma ogromną gamę modeli: BH oferuje rowery fitness, miejskie i elektryczne, a także fixie, rowery BMX i rowery dziecięce, ale także rowery górskie, rowery wyścigowe i maszyny triathlonowe w wszystkie możliwe warianty i na każdą kieszeń. Niemieckimi odpowiednikami byłyby na przykład Cube lub Stevens.
Aero racer G7 Disc
W dniu demonstracyjnym Eurobike byliśmy bardzo podekscytowani zupełnie nowym aero racerem G7 Disc.To dalszy rozwój aerodynamicznego flagowego modelu G6 z klasycznymi hamulcami szczękowymi. Rama z włókna węglowego – ze stromo opadającą górną rurą typową dla BH – została teraz zoptymalizowana pod kątem hamulców tarczowych. Aby umożliwić montaż 140-milimetrowych hamulców tarczowych z technologią mocowania płaskiego Shimano z przodu iz tyłu, inżynierowie całkowicie przeprojektowali tył. Został zaprojektowany tak, aby doskonale przetwarzać siły i naprężenia wytwarzane przez nowe mocowanie hamulca tarczowego - BH podkreśla, że bezpieczeństwo było jednym z głównych celów rozwojowych G7 Disc.
W oczy rzuca się fakt, że to aero racer: wąski z przodu, płaski z boku, tak prezentują się przekroje rur. Zwężająca się rura czołowa i ciągła, szeroka rura podsiodłowa, która przechodzi bezpośrednio do kopuły siodełka z płaską sztycą, przyciągają wzrok. Kable i kable zintegrowane z ramą są teraz standardem i są również oczywistością w rowerze BH. Osie przelotowe 12 mm mocują koła, korba obraca się w dolnym wsporniku Press Fit BB386. Dożywotnia gwarancja, której udziela BH, nie jest bynajmniej rzeczą oczywistą – warunkiem wstępnym jest zakup produktu u autoryzowanego sprzedawcy lub pocztą bezpośrednią.
Armata sportowa z doskonałym napędem do przodu
Na rowerze testowym zamontowano mechaniczną grupę osprzętu Shimano Ultegra z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi RS505. Korba była FSA SLK. Siodło pochodzi z San Marco, dodatki i wysokoprofilowe obręcze karbonowe to produkty BH. Ta kombinacja daje w efekcie dobrze skonstruowaną, atrakcyjną wizualnie i dość lekką kierownicę aerodynamiczną.
Jazda próbna ujawniła wiele światła i była naprawdę zabawna. Menedżerowie produktu BH podkreślali, że ten G7 to model przedseryjny, którego nie należy jeszcze „naprawdę nadużywać”. Oczywiście hamulce nie były optymalnie wyregulowane i coś grzechotało w kołach. Ale raz w siodle, motocykl okazał się istną armatą sportową z dużym ciągiem do przodu i dużą frajdą. Pozycja siedząca jest sportowa, wręcz wyścigowa, a krótka główka ramy ustawia kierowcę w płaskiej, aerodynamicznej pozycji. Układ kierowniczy jest bardzo zwinny, a motocykl natychmiast reaguje na przyspieszenie. Chcielibyśmy wejść na kręty kurs kryterium. Hotspur jest prawie zbyt dobry na spokojną niedzielną przejażdżkę, rozwija swój pełny potencjał przy dużych prędkościach. Wyraźnie słyszalny grzmot wysokoprofilowych felg jest również ożywiający. Idealnie wyregulowany, to świetna maszyna wyścigowa, która sprawia, że chce się dużej prędkości i rywalizacji.
Warianty wyposażenia i ceny
G7 Disc jest dostępny w czterech wersjach: z Shimano Dura Ace DI2 za aż 7.999 euro, jako model SRAM Red za 6.499 euro oraz w dwóch wersjach Ultegra (jako DI2 6.499 euro i w testowanej wersji mechanicznej za 4.999 euro). Jeśli nie podoba Ci się trend hamulców tarczowych w rowerach wyścigowych, w G6 Pro znajdziesz aero racer BH z klasycznymi hamulcami szczękowymi. Wersja Ultegra DI2 kosztuje 5.299 euro, wariant z mechaniczną wersją Ultegry kosztuje 4.099 euro.
Przyjemnie pouczająca strona internetowa zawiera szczegółowe informacje o innych rowerach BH.
Schreibe einen Kommentar