Rynek: W przyszłym tygodniu Eurobike ponownie otworzy swoje drzwi nad idyllicznym Jeziorem Bodeńskim. Wczoraj wieczorem na wstępnej konferencji prasowej zaprezentowano część trendów na przyszły sezon. Oferta była szeroka, od e-rowerów towarowych po pełne ciężarówki dla dzieci i wyścigi szutrowe.
Liczby dominujących, wiodących targów rowerowych po raz kolejny robią wrażenie: 1.350 wystawców, 13 pełnych hal wystawowych i ponad 250 światowych premier odbędzie się w dniach 26-29 sierpnia. Jak co roku organizatorzy zaprosili już wcześniej na konferencję prasową do Friedrichshafen, na której zaprezentowano najważniejsze trendy na nadchodzący sezon.
Rowery elektryczne do każdego celu
Od pewnego czasu rowery elektryczne cieszą się ogromną popularnością jako rowery dojazdowe. Coraz lepsze, wydajniejsze i mniejsze napędy oraz coraz nowocześniejsze akumulatory umożliwiają budowę bardziej kompaktowych, lżejszych i atrakcyjniejszych wizualnie e-rowerów przyszłości. Dobrym tego przykładem jest „Commuter Bike” firmy Coboc: napęd i akumulator znajdują się w ramie, a waga pozostaje znacznie poniżej 16 kg. Zamontowane na stałe oświetlenie oraz bagażnik na teczkę sprawiają, że rower jest idealnym towarzyszem w drodze do biura.
Rozwój techniczny rowerów Pedelec doprowadził również do ciągłego poszerzania obszaru zastosowań rowerów z e-pomocą. Dostawcy usług i firmy kurierskie również powoli, ale skutecznie, zdają sobie sprawę z zalet rowerów elektrycznych, szczególnie w ruchu miejskim, i polegają na rowerach takich jak nowy „Muszkieter” od Radbox. E-trike może być używany jako ciężarówka, jako ciężarówka z platformą lub jako wózek dla dzieci.
Już na samym początku ery rowerów elektrycznych cieszyły się opinią rowerów przeznaczonych przede wszystkim dla osób starszych i mniej aktywnych. W rzeczywistości te wczesne Pedelecy, poza napędem, niekoniecznie były dostosowane do tej grupy docelowej. Tak czy inaczej, większość producentów stara się uniezależnić swoje rowery elektryczne od tej reputacji. Corratec przyjmuje inne podejście: chociaż Bawarczycy oferują również sportowe rowery elektryczne do użytku szosowego i terenowego, nie wykluczają się z grupy docelowej, czyli starszych lub mających problemy ze zdrowiem rowerzystów. Rower Corratec E-Power Life Bike został zaprojektowany właśnie dla tych grup ludzi.
W zeszłym roku informowaliśmy na Eurobike o trendzie, zgodnie z którym rowery elektryczne stają się coraz bardziej popularne na szlakach. Rozwój ten trwa niemal nieprzerwanie i coraz więcej producentów dodaje do swojej oferty rowery e-MTB i e-full. Do pionierów w tej dziedzinie należeli Austriacy z KTM, którzy w tym roku połączyli dwa z najważniejszych trendów tegorocznych targów z Macina Kapoho. Jest nie tylko w pełni wyposażony w napęd elektryczny, ale KTM stawia także na nowy standard 27,5+: 3-calowe opony zapewniają większą przyczepność na szlaku bez znaczącego zwiększania oporów toczenia.
Nawet bez silnika norma 27,5+ jest jedną z największych zmian ostatnich miesięcy i będzie pojawiać się na pierwszych stronach gazet w trakcie i po tegorocznym Eurobike. Jednym z przykładów jest nowy Genius 27,5+ firmy Scott, oparty na niezwykle popularnej i odnoszącej sukcesy platformie Genius amerykańskiego producenta. Rower mieliśmy już kilka tygodni temu na Eurobike Media Days obejrzane szczegółowo.
W obszarze „rowerów szosowych” staje się jasne, że rowery szutrowe, które od roku lub dwóch cieszą się dużym powodzeniem w USA, powoli, ale pewnie trafiają do Europy. Szerokie zastosowanie tego typu rowerów, które doskonale sprawdzają się zarówno na szosie, jak i na szutrach czy leśnych ścieżkach, powinno sprawić, że rowery tego typu zainteresują szerokie grono nabywców. To będzie ekscytujące zobaczyć, jak nowa kategoria rowerów wypada w porównaniu z rowerami crossowymi, trekkingowymi i touringowymi, które są również wygodne w zróżnicowanym terenie. Jednym z najciekawszych rowerów szutrowych na nadchodzący sezon jest zdecydowanie Slate od Cannondale, który nie tylko sprawia, że amortyzowany widelec Lefty przyciąga wzrok (na szczegółową prezentację).
Na konferencji prasowej nie mogło oczywiście zabraknąć gwiazd kolarstwa i branży, m.in. Dominik Nerz, kapitan drużyny niemieckiej drużyny ProContinental Bora-Argon 18, odpowiadał na pytania moderatora Bernda Uwe Gutknechta. Kilka dni temu mieliśmy też 25-latka w podwójnej rozmowie ze swoim kolegą z drużyny Emanuelem Buchmannem – warto przeczytać!
Schreibe einen Kommentar