Producent rowerów BULLS, producent układów napędowych do rowerów elektrycznych Brose i Telekom wprowadzają inteligencję do rowerów elektrycznych. Na Eurobike 2015 partnerzy zaprezentują wspólnie opracowany sieciowy rower elektryczny „BULLS Sturmvogel E Evo”. W przyszłości informacje o lokalizacji roweru i stanie baterii będzie można wyświetlić w dowolnym momencie za pomocą aplikacji na smartfona. Jeśli klient chce mieć plusa w serwisie, może zlecić firmie BULLS i Brose regularne sprawdzanie podłączonego do sieci napędu elektrycznego za pomocą zdalnej diagnostyki i powiadomienie go przez aplikację o terminie przeglądu. BULLS planuje wprowadzenie na rynek Sturmvogel E Evo jako połączonego modelu specjalnego na rok 2017. W sezonie 2016 rower elektryczny będzie dostępny bez funkcji połączonych.
Zdalna diagnostyka e-rowerów, lokalizacja i połączenia alarmowe możliwe dzięki Bulls Sturmvogel
„Centralny układ nerwowy” roweru to jednostka techniczna wielkości pudełka zapałek, zamontowana na stałe w ramie e-roweru. Tak zwana jednostka pokładowa (OBU) wyposażona jest w kartę SIM, miniaturowy procesor (mikrokontroler), interfejs Bluetooth, czujnik ruchu oraz moduł GPS. Urządzenie pokładowe i napęd elektryczny są technicznie połączone ze sobą za pośrednictwem interfejsu magistrali CAN, za pomocą którego napęd elektryczny przesyła informacje o czasie pracy i poziomie naładowania. OBU wysyła te dane przez sieć komórkową do wysoce bezpiecznego centrum danych T-Systems oraz do aplikacji użytkownika. Jeśli wymagana jest aktualizacja oprogramowania silnika, użytkownik e-roweru nie musi już udawać się do sprzedawcy: OBU otrzymuje nowe oprogramowanie napędu za pośrednictwem interfejsu radiowego i przeprowadza aktualizację oprogramowania w pełni automatycznie za pośrednictwem magistrali CAN. Bez przykrych niespodzianek Czy to w podróży, czy w domu: użytkownik zawsze wie, gdzie znajduje się jego rower i jak daleko może przejechać bez ładowania. W przypadku kradzieży lokalizację można ustalić za pomocą aplikacji na smartfona lub platformy w chmurze i przekazać bezpośrednio policji. Czujnik ruchu w kole wykrywa niezwykle gwałtowne hamowanie i skrajne pochylenie koła. W takim przypadku kierownica najpierw pyta za pośrednictwem podłączonego wyświetlacza, czy z użytkownikiem wszystko w porządku. Jeśli rowerzysta nie zareaguje i nie jedzie dalej, rower wysyła SMS-a z danymi lokalizacyjnymi do wskazanej wcześniej osoby.
W przypadku wypadków, zwłaszcza w odległych obszarach, pomaga to szybciej znaleźć rowerzystę i zająć się nim. Aplikacja serwisowa w każdej chwili informuje użytkownika o stanie jego e-roweru poprzez zdalną diagnostykę. Liczne wbudowane czujniki analizują zużycie hamulców, napędu, akumulatora i innych przyszłych komponentów. W ten sposób kontrole można przeprowadzać w odpowiednim czasie, a części zużywające się wymieniać we właściwym czasie. Nieoczekiwane awarie spowodowane przebitymi oponami lub rozładowanymi bateriami należą już do przeszłości.
Dalszy rozwój połączonego roweru dla przemysłu
Partnerzy opracowują również technologię wraz z producentem rowerów HERCULES do zastosowania w rowerach flotowych i towarowych. Technologia sieciowa oferuje korzyści w szczególności operatorom flot: dzięki zdalnej diagnostyce i dużej liczbie czujników operatorzy flot rowerowych mogą przez cały czas mieć oko na swoje rowery; dokładnie wiedzą, kiedy muszą serwisować dany rower, mogą optymalnie zaplanować zlecenie i zapobiegać przestojom. Dalsze funkcje można elastycznie dodawać w zależności od wymagań klienta. HERCULES planuje również wprowadzenie na rynek pierwszych sieciowych rowerów cargo na rok 2017. Partnerzy zaprezentują BULLS Sturmvogel E EVO na targach Eurobike we Friedrichshafen w dniach 26-29. sierpnia na stoisku BULLS, hala B3 stoisko 401 oraz HERCULES Transporter na stoisku HERCULES, hala A4 stoisko 201. Więcej informacji również na connectbike.bulls.de.
O Brosie
Brose jest piątym co do wielkości rodzinnym dostawcą motoryzacyjnym na świecie. Specjalista w dziedzinie mechatroniki opracowuje i produkuje innowacyjne systemy do drzwi i siedzeń pojazdów oraz silników elektrycznych. Około 24.000 60 pracowników w 23 lokalizacjach w 5,2 krajach generuje sprzedaż na poziomie około XNUMX miliarda euro. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu jako lider rynku silników elektrycznych w branży motoryzacyjnej, Brose oferuje silnik montowany centralnie do pedeleków, który charakteryzuje się najwyższą jakością i maksymalną elastycznością. W oparciu o silnik sterujący do samochodów, który został wyprodukowany w milionach egzemplarzy, inżynierowie Brose opracowali nowy typ napędu dla rowerów elektrycznych, który można w pełni zintegrować z ramą roweru. Właściwości jezdne pozostają niezmienione, wspomaganie pedału jest prawie bezgłośne i wolne od wibracji. Brose jest jedynym producentem oferującym środkowy silnik do rowerów elektrycznych z elektroniką „Made in Germany”.
Schreibe einen Kommentar