Rynek: Nowy topowy model, hamulce tarczowe w rowerach wyścigowych, granice tego, co jest technicznie wykonalne - Velomotion rozmawiał z Michaelem Adomeitem, programistą w firmie Canyon, producenta rowerów.
Jaki był główny cel rozwojowy nowego Najlepszy CF SLX?
Nasze cele: 10% bardziej aerodynamiczny i 10% bardziej komfortowy niż poprzednik o tej samej lub wyższej wartości STW! Aerodynamika została rozwiązana po raz pierwszy w tej generacji!
Na ile filigranowe ramy z włókna węglowego, takie jak Ultimate CF SLX, nadają się do codziennego użytku, częstego pakowania na zawody, upadków lub małych upadków?
Nowy Ultimate CF SLX w zasadzie nie będzie różnił się od swojego poprzednika pod względem przydatności do codziennego użytku, a dzięki naszym dwóm profesjonalnym zespołom mamy najbardziej krytycznych testerów ze wszystkich w tym zakresie. Pod tym względem udane użytkowanie w wyścigach potwierdza, że nasze rowery nadają się do codziennego użytku. Powyższe sytuacje mogą stać się problemem, jeśli towarzyszy im silnie zlokalizowane przyłożenie siły, np. rower upadnie na krawędź wraz z górną rurą. To, co pozostawia wgniecenie w cienkościennej ramie aluminiowej, może być pęknięciem w ramie karbonowej. Jeśli chodzi o ogólne obciążenia udarowe badane w normie, materiał węglowy musi być w stanie wytrzymać co najmniej takie same, jeśli nie wyższe obciążenia. Dobrym tego przykładem jest test udarności widelców: Podczas gdy testowany jest aluminiowy widelec o wysokości 22.5 kg i wadze 360 mm, widelce z włókna węglowego muszą przejść upadek z wysokości 640 mm! Widelec karbonowy jest zatem znacznie bardziej odporny na zderzenia czołowe!
Czy ulepszenia, które udało Ci się wprowadzić do zestawu ram, są w ogóle dostrzegalne dla przeciętnego kolarza-amatora?
Waga i sztywność prawie się nie zmieniły, tutaj prawie nie zauważysz różnic. Plus w komforcie daje się odczuć dość szybko, zwłaszcza przy bezpośrednim porównaniu lub na dystansie, kiedy po prostu nie męczy się tak szybko. Komfort jest jak zdrowie, jest niepozorny lub świadczy o braku czegoś, tutaj szokuje lub cierpi. Czy od razu odczuję poprawę aerodynamiki? Raczej nie, bo moja prędkość przy 45km/h zmienia się tylko w miejscu po przecinku... ale jeśli będę jechał sam na wietrze z prędkością 45km/h przez godzinę, to zaoszczędzę około 40 sekund w porównaniu do poprzednika. Jeśli spojrzysz na to, jak najlepsi jeźdźcy na świecie spotykają się w ciągu kilku sekund, nawet na dużych trasach, może to okazać się prawdziwą zaletą.
Kto powinien kupić nowy Ultimate CF SLX i dlaczego?
Każdy, kto uważa, że warto jeździć na niesamowitym rowerze wyścigowym!
Jak to się stało, że cena tak znacząco wzrosła? Poprzednia rama kosztuje 1.999 euro, nowa powinna być w gamie Aeroadów, o które obecnie pyta się o 2.699 euro.
W przypadku w pełni wyposażonych motocykli zaczniemy od około 3.200 euro za nowy Ultimate CF SLX. Zaczęliśmy od trzeciej generacji w tym samym przedziale cenowym w 2013 roku. Wtedy z Ultegra 6700 10-biegowa i Ksyrium SL. Teraz zaczynamy w tej samej cenie z nową, lepszą ramą, 11-rzędową Ultegra i Ksyrium SLR. Zasadniczo Ultimate CF SLX nie stał się droższy. Zamiast tego obecnie, w trzecim roku obecnej generacji, obniżyliśmy ceny wszystkich modeli o około 200 euro, aby być jeszcze bardziej konkurencyjnymi.
W przeszłości technologie z SLX były przekazywane w gamie modeli Canyon. Czy planowana jest rewizja Ultimate CF SL? A jeśli tak, to na kiedy?
Wersja CF SL planowana jest na 2017 rok.
Gdzie podróżujesz? Co jest możliwe w dzisiejszym budownictwie szkieletowym, jakie są nadchodzące trendy?
Wielkimi nowymi tematami dla motocykli wyścigowych są z pewnością aerodynamika, komfort i integracja... to właśnie w tym obszarze będziemy nadal pilnie się rozwijać w przyszłości. Co jest możliwe w budownictwie ramowym? Zobacz Ultimate CF SLX, nie ma nic lepszego niż to, mówię ci!
Czy w dającej się przewidzieć przyszłości będą dostępne rowery szosowe Canyon z hamulcami tarczowymi?
Jeśli przewidywalny oznacza okres 1-2 lat, to tak! W sierpniu-wrześniu zawodowcy z Movistar przeprowadzą odpowiednie testy – notabene z hamulcami tarczowymi Campagnolo!
Czy firma Canyon nadal będzie wykorzystywać aluminium jako materiał?
Tak, możesz być ciekawy!
Michał, dziękuję za rozmowę.
Schreibe einen Kommentar