Rynek: Szwabowie z Centurion przedstawili im nowości na nadchodzący sezon podczas Eurobike Media Days. Między innymi wypróbowane i przetestowane modele No Pogo i Numinis zostały nieco ulepszone, ale największą atrakcją na stoisku był nowy Enduro Trailbanger EXC.
Nazwa Centurion Trailbanger może zadzwonić do dzwonów jednego lub drugiego fana jazdy terenowej. Nazwa modelu istniała już wcześniej, a w pełni zorientowany na zjazdy Trailbanger Centurion również był w przeszłości w portfolio, ale nowy Trailbanger EXC na rok 2016 ma tylko nazwę i obszar zastosowania wspólny ze swoim poprzednikiem. Rama jest całkowicie nowa, zaprojektowana dla kół 27,5″ i jest dostępna w jasnej, przyciągającej wzrok neonowej czerwieni, która również przyciągała ciekawskie spojrzenia podczas dni mediów. Technicznie: Dzięki skokowi 165 mm z tyłu i 170 mm z przodu, kątowi skrętu 65,5° i dużemu zasięgowi wiadomo, dokąd zmierza jazda: w dół!
Geometria ramy, która prezentuje się naprawdę dobrze, jest wyraźnym drogowskazem w kierunku enduro, może nawet z odrobiną freeride'u - superenduro, jak mówią współcześni niemieccy. Wyposażenie roweru testowego też było odpowiednie: Fox 36 ze 170mm z przodu, nowy amortyzator Fox Float DPS z tyłu, hamulce SRAM Guide, 1-biegowy napęd Sram GX - mamy tu do czynienia z prawdziwym enduro. Niektórzy pewnie będą narzekać na brak opcji mocowania przedniej przerzutki, ale trzeba też powiedzieć, że napędy 1x są już mocno ugruntowane w sektorze enduro i są właściwie standardem. Z tyłu piasta w nowym standardzie Boost 148.
Kilka szczegółowych rozwiązań widocznych dopiero na drugi rzut oka pokazuje, jak wiele uwagi poświęcono ramie w Szwabii. Obejmuje to na przykład zamontowaną na stałe, małą prowadnicę łańcucha - dzięki czemu łańcuch pozostaje na ostrzu nawet w naprawdę trudnym terenie. Jeśli wolisz zamontować w pełni rozwiniętą prowadnicę łańcucha, możesz użyć mocowania ISCG. Uważamy również, że decyzja o kierowaniu przypadków obwodów tylko wewnętrznie jest bardzo rozsądna. Przewód tylnego hamulca nadal biegnie na zewnątrz pod dolną rurą. Z jednej strony jest to łatwiejsze w utrzymaniu, a z drugiej oszczędza sporo nerwów podczas montażu. Trailbanger EXC powinien być dostępny przed końcem 2015 roku w trzech wariantach wyposażenia, które prawdopodobnie będą kosztować od 3.000 do 5.000 euro.
Aktualizacje dla Numinis i No Pogo
Istniejąca gama produktów również przechodzi metamorfozę. Na życzenie klientów czcigodny No Pogo został również wyposażony w projekt bardziej zorientowany na zjazd. Z przodu znajduje się teraz Fox 34 zamiast Fox 32, jak poprzednio, a w Continental Trail King zastosowano również mocniejsze opony. Z drugiej strony nie było żadnych zmian w geometrii.
Centurion Numinis również przechodzi podobne zmiany jak No Pogo na nadchodzący sezon. Mostek nieco krótszy, kierownica szersza - ma to poprawić sterowność. Ponadto Numinis będzie teraz dostępny z kołami 29″ i 27,5″ – we wszystkich rozmiarach. Kupujący mają więc wolny wybór.
Schreibe einen Kommentar