Test: Producent akcesoriów rowerowych Blackburn obchodzi w tym roku swoje 40. urodziny. W tym kraju Amerykanie odnoszą ogromne sukcesy, zwłaszcza ze swoimi pompkami i światłami na kołach. Czy testowany tutaj Blackburn Airstik SL odzwierciedla dziesięciolecia doświadczeń? Znajdujemy: Tak!
Blackburn Airstik SL – najważniejsze dane
[łatwy stół th=„0″]Länge, 160 mm
Waga58 g
Zawory, Zawór Presta
Maksymalne ciśnienie11 barów
aplikacja,Ulica
[/łatwy stół]Rozmiar Airstik SL jest niezwykle wygodny. Mając 160 mm, jest nieco dłuższy niż wiele porównywalnych pompek konkurencji, ale Airstik jest bardzo cienki i przede wszystkim: wyjątkowo lekki. Przy wadze 58 g jest to jedna z najlżejszych mikro pompek na rynku i nie zajmuje zbyt dużo miejsca w kieszeni koszulki - jeśli dojdzie do najgorszego, musisz wyjaśnić, czy pompka o długości 16 cm zmieści się w wybranej przez Ciebie koszulce. Jeśli wolisz przymocować go do ramy, w zakresie dostawy znajdziesz również odpowiedni wspornik.
Przetwarzanie pompy Blackburn jest doskonałe. Pomimo swojej wyjątkowo niskiej wagi, Airstik SL jest wykonany głównie z aluminium, a plastik zastosowano tylko w głowicy pompy. Ten ostatni nadaje się tylko do zaworów Presta - ale prawie żadne inne typy zaworów nie są używane w grupie docelowej w sektorze rowerów szosowych. Airstik SL nie ma ani mechanizmu zaciskowego, ani możliwości przykręcenia głowicy do zaworu - po prostu mocno dociska się go do zaworu i sam się uszczelnia.
Podczas pompowania Airstik SL ma dwa różne oblicza: Jak na pompkę ręczną zaprojektowaną specjalnie do rowerów wyścigowych, generuje stosunkowo dużą objętość pompowania wynoszącą 30 cm³. To okazuje się niezwykle pomocne w przypadku naszej szerokiej opony testowej i już po mniej niż 300 uderzeniach mamy ją pod ciśnieniem - to rekord. Ale tutaj już mamy przedsmak tego, czego możemy oczekiwać od wąskiej opony: od ciśnienia 3 barów niezbędna siła ręczna znacznie wzrasta. Gdy dotarliśmy do opony szosowej o szerokości 23 mm, z trudem dostajemy w oponach tylko 6 barów - jak według informacji producenta należy osiągnąć maksymalne 11 barów, jest dla nas trochę tajemnicą. Niemniej jednak: to niewielki wysiłek, ale przy 6 barach w oponach na pewno znów jesteś gotowy na drogę.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar