Kolarstwo: Ostatni z pięciu wiosennych klasyków kolarstwa jest jednocześnie najstarszy. Pomnik, znany również pod francuską nazwą Liège – Bastogne – Liège, po raz pierwszy odsłonięto w Belgii w 1892 roku. W 2015 roku Liège-Bastogne-Liège będzie miało dziesięć podjazdów o nachyleniu od 5,0 do 12,5%.
Liège-Bastogne-Liège to nie tylko najstarszy zabytek, ale uważany jest również za jeden z najtrudniejszych. Trasa przez Ardeny wymaga wiele od zawodowych rowerzystów. Ktokolwiek ostatecznie tutaj wygra, wieczorem po wyścigu poczuje dokładnie, co ma w nogach. W tym roku klasyk ma łączną długość 253,0 km.
Faworyci Liège-Bastogne-Liège 2015
W zeszłym roku Simonowi Gerransowi udało się zdegradować do miejsc zarówno Alejandro Valverde, jak i Michała Kwiatkowskiego. Również w tym Kahr Australijczyk powinien być jednym z głównych faworytów Liège-Bastogne-Liège. Kwiatkowski w 2015 roku może być jeszcze bardziej konkurencyjny niż w 2014, gdyż w ubiegłą niedzielę Polak zwyciężył w Amstel Gold Race. Oznacza to, że może mieć zdecydowaną przewagę mentalną: w końcu wygrał już wiosenne klasyki. Nie zapominamy oczywiście o Alejandro Valverde, który w tym tygodniu zajął drugie miejsce w Amstel Gold Race 2 i obronił tytuł na Flèche Wallone. Hiszpan słusznie przewiduje świetne możliwości przed Liège-Bastogne-Liège.
Liège-Bastogne-Liège wspina się w 2015 roku
Ardeny walońskie są integralną częścią tego wyścigu. Jeśli spojrzysz tylko na same liczby – w porównaniu do innych klasyków, jest tylko dziesięć podjazdów – nie oddasz sprawiedliwości wyścigu i przeoczysz, jak trudne jest w rzeczywistości Liège-Bastogne-Liège.
Zawodowcy muszą pokonać wzgórza dziesięć razy, po raz pierwszy na 79,0 km, gdzie wjeżdżają na Côte de La Roche-en-Ardenne. Podjazd o długości 2,8 km ma nachylenie 6,2%. Ostatnią wspinaczkę należy pokonać na km 248,0. Trasa prowadząca do Côte de Saint-Nicolas ma długość 1,2 km i przy nachyleniu wynoszącym 8,6% wymaga od kolarzy wszystkiego na kilka kilometrów przed metą.
Km 79.0 – Côte de La Roche-en-Ardenne o długości 2,8 km i nachyleniu 6,2 proc.
Km 125.5 – Côte de Saint-Roch o długości 1,0 km z nachyleniem 11,2 proc.
Km 169.0 – Côte de Wanne o długości 2,7 km i wzniesieniu 7,4 proc.
Km 175.5 – Côte de Stockeu o długości 1,0 km z nachyleniem 12,5 proc.
Km 181.5 – Côte de la Haute-Levée o długości 3,6 km i nachyleniu 5,6 proc.
Km 194.0 – Col du Rosier o długości 4,4 km z nachyleniem 5,9 proc.
Km 207.0 – Col du Maquisard o długości 2,5 km i nachyleniu 5,0 proc.
Km 218.5 – Côte de La Redoute o długości 2,0 km z nachyleniem 8,9 proc.
Km 234.0 – Côte de la Roche-aux-Faucons o długości 1,5 km z nachyleniem 9,4 proc.
Km 248.0 – Côte de Saint-Nicolas o długości 1,2 km i nachyleniu 8,6 proc.
Zespoły w Liège – Bastogne – Liège 2015
Bora-Argon 18 z dziką kartą na starcie
Oprócz ważnej z niemieckiego perspektywy ekipy Giant-Alpecin, która i tak ma prawo wystartować jako ekipa UCI World Tour, w Liège na starcie wystartuje także Bora-Argon 18. Po raz kolejny niemiecka drużyna ProContinental ma miejsce startowe w pierwszym rzędzie kolarskich klasyków.
Zespoły UCI World Tour
AG2R La Mondiale (FRA)
Drużyna Astana Pro (KAZ)
Zespół wyścigowy BMC (USA)
Szybki krok Etixx (BEL)
FDJ (FRA)
IAM Kolarstwo (SUI)
Lampre Merida (ITA)
Lotto Soudal (BEL)
Zespół Movistar (ESP)
Orica GreenEDGE (Australia)
Zespół Cannondale-Garmin (USA)
Drużyna Gigant Alpecin
Zespół Katiusza (RUS)
Zespół Lotto NL-Jumbo (NED)
Team Sky (Wielka Brytania) Tinkoff-Saxo (RUS)
Wyścigi Trek Factory (USA)
Zespoły ProContinental z dzikimi kartami
Bora-Argon 18 (GER)
Cofidis, Rozwiązania Kredyty (FRA)
Kolarstwo Cult Energy Pro (DEN)
MTN Qhubeka (RPA)
Zespół Europcar (FRA)
Zespół Roompot (NED),
Topsport Vlaanderen-Baloise (BEL)
Wanty Groupe Gobert (BEL)
Liège-Bastogne-Liège w telewizji
Ostatni z pięciu wiosennych klasyków zostanie wyemitowany na żywo w telewizji Eurosport w niedzielę 26 kwietnia 2015 r. w godzinach 14.15:17.00–XNUMX:XNUMX.
Więcej informacji o Liège-Bastogne-Liège można znaleźć na stronie oficjalna strona internetowa
Schreibe einen Kommentar