Rynek: Trzy zespoły World Tour i dwa profesjonalne zespoły Continental jeżdżą w tym sezonie na Schwalbe One. Felix Schäfermeier, Junior Product Manager w firmie Schwalbe, jest bardzo blisko toru wyścigowego – montuje, doradza, analizuje i testuje prototypy. „Bezdętkowe będą coraz bardziej popularne” – mówi były zawodowy kolarz. Tak więc Schwalbe One Tubeless został po raz pierwszy użyty podczas World Tour w styczniu.
Podobnie jak w poprzednich latach, Schwalbe sponsoruje tradycyjne francuskie zespoły AG2R La Mondiale z wicemistrzem Tour de France 2014, Jean-Christophe Péraud, oraz FDJ, która ma w swoich szeregach Thibota Pinot, najlepszego młodego zawodnika Tour de France 2014 . Zespół IAM Cycling (Szwajcaria), założony w 2013 roku, koncentruje się głównie na jednodniowych wyścigach i wiosennych klasykach z Sylvainem Chavanelem i Heinrichem Hausslerem. A wraz z MTN Qhubeka z RPA, afrykańska drużyna po raz pierwszy została dopuszczona do Tour de France. Cult Energy z Danii uzupełnia najlepsze zespoły Schwalbe.
„W tym roku oczekujemy wiele od tych pięciu drużyn! Czterech jeździ w Tour de France, jest też kilku specjalistów od klasyków”.”, mówi Felix Schäfermeier, który również w miesiącach zimowych jest w intensywnym kontakcie z kierowcami. „Jeżeli prototypy spełniają wymagania laboratoryjne, testujemy je z profesjonalistami, najpierw na szkoleniu, a później w laboratorium Uruchomić." I tak po mokrych belgijskich wiejskich drogach w grudniu przyszedł lśniący asfalt Tour Down Under w styczniu.
38 stopni, setki tysięcy fanów na ulicach, 6.000 każdego, kto codziennie rano jeździ na scenie przed boiskiem – cała Adelaide ogarnęła kolarska gorączka. „Każdy zawodnik jest bardzo zrelaksowany podczas pierwszego wyścigu World Tour sezonu”, Schäfermeier opisuje swobodną atmosferę. Jednak on sam był w ciągłym użyciu: przed i po etapie rozmawiał z kierowcami i mechanikami, zakładał opony i analizował zachowanie się ciepła. Następnie udaliśmy się na stoisko firmy Schwalbe w Adelajdzie, gdzie w Tour Village odbyły się największe w kraju targi rowerowe – nawiasem mówiąc, firma Schwalbe była jedynym dostawcą opon. „Zainteresowanie oponami o szerokości 25 milimetrów było szczególnie duże. Wielu rowerzystów było pod wrażeniem faktu, że mają nawet mniejszy opór toczenia niż opony 23 z ich krótszą powierzchnią styku”., relacjonuje Schäfermeier, który opiekował się stoiskiem wraz z trzema pracownikami importera Schwalbe.
W Australii po raz pierwszy użyto Schwalbe One Tubeless podczas dużej trasy. Mistrz Szwajcarii Martin Elmiger i Roger Kluge z IAM Cycling byli pod wrażeniem: „Właściwości toczenia jak opona gąsienicowa”, specjalista od torów, Kluge, zatwierdził Schwalbe One Tubeless. „Czułem się bardzo dobrze na tej oponie. Zwłaszcza na zakrętach opona przekonuje bezpośrednią jazdą i dobrą przyczepnością do drogi. A niższe ciśnienie powietrza wynoszące 7 barów zapewnia nie tylko komfort, ale także dużą przyczepność i bezpieczeństwo”. Felix Schäfermeier jest pewien: „Rozpoczęła się zmiana świadomości z rurek na opony bezdętkowe. Coraz częściej stosowane są również szerokie opony”.
Oprócz pięciu wymienionych drużyn z najlepszych serii World Tour i Professional Continental, Schwalbe wspiera również dziewięć innych drużyn w kategorii Continental, w tym niemieckie zespoły Stölting i Kuota Lotto.
Schreibe einen Kommentar