Dzisiaj chcę być trochę bardziej szczegółowy na temat koła naszego zespołu, Mavica Kosmiczny węgiel 40. To w pełni karbonowa obręcz z klasycznymi szprychami i dobrze znanymi dobrymi piastami Mavic. The Kosmiczny węgiel 40 mają profil o wysokości 40 milimetrów i są dostępne zarówno w wersji rurowej, jak i klinczowej. W szczególności w przypadku karbonowych klinczerów zwiększona siła wywierana przez naciskającą na zewnątrz oponę klinkierową powoduje szczególnie duże naprężenia materiału w obszarze kołnierza obręczy, tj. przedłużenia obręczy, w którą wchodzi karkas.
Połączenie tego obciążenia i jednoczesnego wydzielania ciepła na powierzchniach hamowania powoduje problemy w przypadku wielu innych marek. Mavic wymyślił coś wyjątkowego dla tego miejsca: aluminiowa wkładka wzmacnia kołnierz obręczy i poprawia odprowadzanie generowanego ciepła. Dla wielu użytkowników końcowych jest to czasami bardzo irytujące - „Po co karbon, skoro jest w nim aluminium itp…” często to słyszysz – ale praktyczny test dowodzi, że Mavic ma całkowitą rację.
Poza tym liczą Kosmiczny węgiel 40 jedno z niewielu kół, których łoże obręczy nie musi być przewiercane dzięki specjalnej technologii Mavic Fore, aby móc zakotwiczyć nyple szprych w łożu obręczy. Jest to możliwe dzięki bardzo złożonej strukturze, jaką trzeba stworzyć w karbonowej obręczy. Dzięki drobnym rowkom małe aluminiowe odpowiedniki pozostają na swoim miejscu, a nyple mogą być bezpiecznie zakotwiczone. Wszystko to sprawia, że pierścień obręczy jest znacznie bardziej stabilny i zapewnia wyjątkowo stałą skuteczność hamowania Kosmiczny węgiel 40.
Niemal powiedziałbym, że tzw Kosmiczny węgiel 40 być w stanie sprostać pełnym karbonowym obręczom pod względem skuteczności hamowania bez wiercenia w łożu obręczy. W przeciwieństwie do wielu innych klinczerów, obręcz hamuje bardzo równomiernie bez szarpnięcie! To ogromnie zwiększa zaufanie do materiału, możesz hamować mocniej i później niż w przypadku innych felg. Trwałość znacznie zwiększa również aluminiowa wkładka. Wynika to w dużej mierze z poprawy termoregulacja felgi.
Podczas gdy karbon przewodzi ciepło znacznie gorzej niż aluminium, felgi karbonowe są generalnie podatne na przegrzanie. Z dużą wadą, że żywica topi się i tworzy bąbelki, jeśli ciepło jest zbyt wysokie. Dobrze znany problem dla wszystkich, którzy zjeżdżają trochę wolniej niż ja i dodatkowo muszą hamować kilka kilogramów więcej. Tutaj aluminium po raz drugi pokazuje swoje zalety, ponieważ lepiej odprowadza ciepło w feldze i rozprowadza je niejako po większej ilości materiału.
Również TG maks-Technologia jest w Kosmiczny węgiel 40 używać: Oznacza to nic innego jak właśnie opisaną zasadę używania właściwego materiału we właściwym miejscu. Podobnie z dziobowytechnologia, w której najlepsze rozwiązanie techniczne uzyskuje się poprzez optymalne wykorzystanie materiałów, a tym samym poprawę wszystkich właściwości wirnika.
Ale nie tylko technicznie Kosmiczny węgiel 40 bardzo atrakcyjny w wersji clincher. Oprócz istniejącego wariantu z torbami na koła, oponami i piastami pokrytymi karbonem, w tym tytanowymi szybkozamykaczami za 1.990 euro, dostępny jest Kosmiczny węgiel 40 teraz także w tańszej wersji. Jak Kosmiczny węgiel 40 elitarny tutaj otrzymujesz tę samą technologię, ale bez toreb na koła oraz ze standardowymi piastami i szybkozamykaczami za 1.590 euro.
Ale jak zawsze, najlepsze na koniec: dla wszystkich karbonowych obręczy Mavic (modele Ultimate, CXR i Cosmic Carbon, teraz dostępny jest pakiet MP3 od Mavic za jedyne XNUMX euro! Oznacza to bezpłatną wymianę nawet w przypadku upadku i wpływy zewnętrzne - tj. pełne casco bez odliczenia Zawodnicy My Pro Team i ja mam Kosmiczny węgiel 40 służył lojalnie i pewnie przez cały sezon - na najtrudniejszych maratonach alpejskich. Orzec: wysoce rekomendowane!
Schreibe einen Kommentar