Test: rama wykonana w całości z włókna węglowego, mniej niż 120 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu oraz w większości lekkie komponenty. Pierwsze spojrzenie na nowy Rose Thrill Hill może sprawić, że uwierzysz, że to rasowy rower do wyścigów przełajowych - ale to tylko połowa historii. W naszym teście pokazujemy, że nowy rower z pełnym zawieszeniem z włókna węglowego trudno zaszufladkować w jednej z wielu kategorii.
Münsterländer z Rose oferuje Thrill Hill w trzech różnych konfiguracjach, które, jak to jest typowe dla Rose, mogą być dodatkowo dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Cechą wspólną wszystkich wariantów jest rama, której najpierw przyjrzymy się bliżej.
Ramki do zdjęć
Czarna karbonowa rama ozdobiona dyskretnymi czerwonymi lub czarnymi naklejkami zachwyca przede wszystkim udanym designem i bardzo dobrą wagą wynoszącą zaledwie 1,9 kg. Tylny trójkąt z ugięciem sprężyny 115mm nie jest klasycznym XNUMX-belkowym zawieszeniem jak inne fulle Rose - dzięki giętkim wspornikom siodełka na karbonowym tylnym trójkącie można zrezygnować z łożyska tylnej osi. To oszczędza wagę i masz jedno łożysko mniej, o które musisz się martwić. Wewnętrznie poprowadzone pociągi zapewniają czysty wygląd.
Decyzja deweloperów o wyposażeniu Thrill Hill w koła 27,5" może być dla niektórych zaskoczeniem. Chociaż koła 29-calowe wciąż mają problemy w tym kraju, to przynajmniej tereny do biegów przełajowych i maratonów są mocno w rękach dużych kół. Skąd więc decyzja o 27,5”? Thrill Hill został opracowany w ścisłej współpracy z zespołem Rose ultraSPORTS. Celem było opracowanie roweru, który szczególnie dobrze czuje się na wymagających technicznie trasach Pucharu Świata. Właśnie w tym miejscu ujawniają się zalety nowych kół 27,5-calowych: łączą zwrotność 26-calowych kół z płynną pracą 29-calowych kół i dlatego są stworzone do takiego roweru jak Thrill Hill. Wreszcie, rower jest również interesujący dla mniejszych osób, które mają problemy z dużymi kołami.
Spojrzenie na dane geometrii również pokazuje dbałość o szczegóły i podkreśla niezwykły charakter roweru Rose. Niski przód i duży zasięg zapewniają sportową pozycję siedzącą, a umiarkowany kąt skrętu wynoszący 69° chroni kierowcę przed uczuciem przewrócenia się na stromych zjazdach. Zauważalne są również podpory łańcucha, które są dość długie i mają 440 mm, w wyniku czego Thrill Hill traci trochę zwrotność, ale może zdobywać punkty za płynniejszą jazdę na trudniejszych przejściach.
Ausstattung
Wyposażenie testowanego przez nas topowego modelu Thrill Hill 3 nie pozostawia nic do życzenia: wypróbowany i przetestowany dziesięć tysięcy razy widelec Rock Shox SID oferuje 100 mm skoku sprężyny, który podobnie jak amortyzator Fox Float CTD, można całkowicie zablokować z kierownicy. Napęd składa się z 11-biegowej górnej grupy Srams XX1, opcjonalnie z tarczą z 38 lub 34 zębami. Formula R1 Racing zapewnia, że koło zawsze zatrzymuje się w odpowiednim czasie, a przy wadze ok. 350 g bez tarcz jest jednym z najlżejszych hamulców na rynku. Jako zestaw kołowy Rose polega na francuskiej mocy Mavica. Crossmax SLR jest dość lekki, waży zaledwie 1.570 g, chociaż wbudowane felgi są nieco wąskie, a ich szerokość wewnętrzna wynosi 19 mm. Osprzęt również jest wysokiej jakości: mostek, kierownica i siodło pochodzą z serii WCS Trail firmy Ritchey, chwyty i siodełko Ergon i Selle Italia. Bez pedałów nasz testowy model w rozmiarze L waży 10,1 kg.
Na szlaku
Ale po tych wszystkich technicznych wyjaśnieniach czas ruszyć na trop - bo jak już Goethe wiedział... Cała teoria jest szara. Od pierwszej chwili widać, że Thrill Hill chce iść do przodu. Sztywna rama i lekkie komponenty zapewniają, że moc trafia bezpośrednio na szlak. Rower sprawia naszemu testerowi ogromną przyjemność, szczególnie podczas podjazdów: blokada tylnego trójkąta, który już prawie w ogóle się nie chwieje, lekkie koła i doskonale działający XX1 sprawiają, że każdy podjazd to radosne świętowanie – podjazdy jednak nie pozwolił, aby 38-zębowa tarcza zamontowana na naszym rowerze testowym była ostra, a łydki jeźdźca nie były zbyt chude. Ani przez chwilę nie tęsknimy za dużymi kołami i cieszymy się każdym metrem wysokości. Wszechstronny charakter Thrill Hill staje się wtedy widoczny na zjazdach. Chociaż rama nie nadąża za znacznie mocniejszymi rowerami terenowymi lub all-mountain ze skokiem powyżej 120 mm, wraz z naprawdę udaną geometrią nadal oferuje zaskakująco duże rezerwy na trudne przejazdy. Hamulce Formula są zawsze na równi, a tarcze hamulcowe o średnicy 180 mm, które są wystarczająco duże, zapewniają, że hamulce zachowują zimną krew nawet podczas dłuższych zjazdów.
Wnioski:
Podsumowując, co możemy powiedzieć o Rose Thrill Hill? Racer, rower terenowy czy turystyczny? Rower tak naprawdę nie pasuje do żadnej z wielu szuflad w branży - i to dobrze! W Thrill Hill Rose wybiera odważną ścieżkę, która ostatecznie się opłaca. Podczas gdy dla niektórych rower może nie być ani rybą, ani mięsem, dla innych jest dokładnie tym, czego szukali: bezkompromisowym wszechstronnym.
Najważniejsze cechy produktu:
- Sztywna i jednocześnie bardzo lekka karbonowa rama
- Zrównoważona charakterystyka roweru dla szerokiego zakresu zastosowań
Cena i sieć:
- 3.999,00 Euro
- www.roseversand.de
Schreibe einen Kommentar