Rynek eBike: Młody, dziki, bezkompromisowy Haibike SDuro - producent rowerów z Dolnej Frankonii prezentuje nową linię ePerformance. Nowa kolekcja obejmie dwanaście rowerów eMountain, jeden rower trekkingowy i jeden crossowy, wszystkie napędzane mocnym silnikiem Yamaha o momencie obrotowym 70 Nm, podwójną zębatką i wsparciem zerowej kadencji, które zapewnia wsparcie od pierwszego obrotu korbą. Idealnie dobrane komponenty, świeży design i bezkonkurencyjna cena sprawiają, że nowe SDuros są również interesujące dla młodej grupy docelowej. Najważniejszym elementem kolekcji jest SDuro AllMtn Pro, pierwszy e-rower, który pobiera energię i czujniki do elektronicznego sterowania zawieszeniem (e:i shock) z istniejącego napędu Yamaha.
„Przywitaj się z nowym SDuro” Z takim mottem Haibike zaprezentował nową kolekcję ePerformance wybranej grupie specjalistów 19 lipca 2014 r. w Schweinfurcie. Linia uzupełnia XDuroserie pod względem innowacji technicznych, możliwych zastosowań i przedziałów cenowych, od klasy podstawowej do obszaru high-end. Dzięki temu Haibike po raz kolejny potwierdza swoją pionierską rolę w segmencie eBike: „Coraz bardziej zróżnicowany rynek wymaga zaokrąglenia asortymentu produktów, aby móc zaoferować atrakcyjnym nowym grupom docelowym ofertę w regionie, który jest dla nich przystępny, bez konieczności rezygnacji z wydajności”., mówi Susanne Puello, dyrektor zarządzająca Grupy Winora.
Dzięki SDuros Haibike służy przede wszystkim młodym, dynamicznym rowerzystom górskim, którzy lubią szybkie terenowe zbocza, ale chcą też używać roweru do codziennych przejażdżek.
W związku z tym rowery są mieszanką potężnych osiągów i fajnego designu, bez poświęcania innowacji. „Nowa linia SDuro oferuje sportowe rowery elektryczne o bezkompromisowych osiągach typowych dla Haibike. Jest skierowany w szczególności do kierowców, którzy szukają dynamicznych wrażeń z jazdy”., mówi Christian Malik, starszy menedżer produktu w Haibike.
W związku z tym podczas opracowywania zwrócono uwagę na równowagę między komponentami wysokiej jakości i wydajności oraz rozsądną ceną sprzedaży. Haibike oferuje modele SDuro już od 1.999 euro.
Zasilany przez Yamahę
W SDuros Haibike po raz pierwszy używa układu napędowego Yamaha. Japoński producent uważany jest za pioniera napędów do eBike i od 1993 roku produkuje w dużych seriach.
„Dzięki Yamaha znaleźliśmy idealnego partnera dla naszych SDuros. Ponieważ silniki przekonują przede wszystkim bardzo dobrymi wartościami wydajności i wysokim standardem przydatności do osiągów”., wyjaśnia Felix Puello, szef działu zarządzania produktem w Haibike. Ponadto w systemie Yamaha po raz pierwszy możliwe są regulacje oprogramowania zależne od modelu.
We wszystkich SDuros zastosowano mocny i niezawodny silnik umieszczony centralnie z maksymalnym momentem obrotowym 70 Nm, który wspomaga kierowcę już przy pierwszym obrocie korbą. Tak zwane wspomaganie zerowej kadencji to duża zaleta np. w trudnych, wolno poruszających się pasażach. Możliwość zastosowania dwóch tarcz na przednim mechanizmie korbowym jeszcze bardziej zwiększa przydatność do jazdy w terenie.
Dzięki tak zwanemu interfejsowi odlewania grawitacyjnego (GCI) silnik jest całkowicie zamknięty w ramie. Zdejmowana i wymienna płyta SkidPlate chroni napęd podczas trudnych operacji w trudnym terenie.
Harmonijnie zintegrowany z ramą akumulator Yamaha Li-Ion ma pojemność 400 Wh. Akumulator można ładować, blokować lub wyjmować bezpośrednio z SDURO. Dzięki bocznemu wyjmowaniu akumulator może być również używany w najmniejszych rozmiarach ram, takich jak 35 cm hardtail i 40 cm w pełni. Kompaktowa konstrukcja i niewielka waga wynosząca zaledwie 6,4 kilograma dopełniają pakiet napędowy Yamaha.
Ekscytujące: akumulator Yamaha można wyjąć z boku. Wyświetlacz jest duży, przejrzysty i pokazuje dużo przydatnych danych.
Kierowca ma wszystko w zasięgu wzroku dzięki odłączanemu, centralnie umieszczonemu wyświetlaczowi. Dzięki innowacyjnemu systemowi uchwytów pozycja wyświetlacza może być idealnie dostosowana do potrzeb kierowcy za pomocą dwóch osi. Stałe podświetlenie zapewnia czytelność nawet w zmieniających się warunkach oświetleniowych. Za pomocą pilota kierowca steruje wszystkimi funkcjami systemu z uchwytu: 4 tryby jazdy, przebieg całkowity i dzienny, zegar i czas jazdy, prędkość maksymalna, aktualna i średnia.
Informacje te można odczytać nawet po zdjęciu wyświetlacza. Wbudowane wspomaganie pchania jest szczególnie praktyczne w trudnym terenie - trudne przejścia w górach można łatwo pokonać za pomocą przycisku sterującego na pilocie.
„Bliska wymiana z Yamahą była podstawą wielu nowych pomysłów i ważnych innowacji podczas tworzenia linii SDURO. Już na etapie badawczo-rozwojowym mogliśmy wspólnie wykorzystać synergię naszych dwóch działów rozwoju.”, wyjaśnia Felix Puello. Kinematyka została specjalnie zaprojektowana na potrzeby ePerformance Fullie.
Jeśli chodzi o właściwości jezdne, SDuro w dużej mierze opiera się na pojazdach niezmotoryzowanych: system Yamaha po raz pierwszy oferuje możliwość zamontowania podwójnej zębatki. „Podwójna korba to duży krok naprzód w sektorze eBike pod względem zakresu przełożeń i komfortu zmiany przełożeń”, mówi Ingo Beutner, starszy inżynier R&D Haibike. „Wcześniej przepustowość tłumaczenia wynosiła około 327 procent, teraz została zwiększona do 455 procent”. Na przykład wspólnie z japońskim producentem napędu opracowano odpowiedni pająk do dwóch tarcz.
Specjalnie opracowany interfejs SDURO znajduje się w centrum ramy silnika umieszczonego centralnie i ma spełniać różne zadania. Tam stykają się centralne, nośne elementy ramy i jednocześnie służy jako interfejs do nowego napędu Yamahy. Podobnie jak w przypadku XDuro, inżynierowie Haibike wykorzystali proces odlewania z konstrukcji podwozia motocykla: tak zwany proces odlewania grawitacyjnego.
Negatywy z prasowanego piasku są przechowywane w dużych formach, które po wlaniu stopu aluminiowo-cynkowego obracają się w precyzyjnie obliczonych osiach. Jednolita grubość ścianki odlewu jest osiągana grawitacyjnie. Po schłodzeniu wszystkie elementy są indywidualnie sprawdzane pod kątem wtrąceń lub wad za pomocą promieni rentgenowskich. Powstałe komponenty są nie tylko lekkie, ale także niezwykle stabilne.
Zestaw rur aluminiowej ramy jest wytwarzany przy użyciu sprawdzonego procesu hydroformowania. Technika ta pozwala na przyjazne dla materiału odkształcenia i równomierne rozłożenie grubości ścianek. Tworzy to znacznie lżejsze i znacznie bardziej stabilne ramy, które pozwalają na bardziej indywidualny język projektowania.
Specjalne uniwersalne wpusty kablowe sięgają również do dużego otworu w ramie, ułatwiając układanie i wymianę kabli. Otwory są podzielone na dwie części i obejmują wszystkie popularne typy kabli i linii.
Nawet łożyska przemysłowe zostały ponownie przemyślane w modelach SDuro: stosowane są tam tylko łożyska przemysłowe z pełną liczbą wałeczków, tak zwane łożyska o dużej sile, które są specjalnie zaprojektowane do dużych obciążeń. Pozwala to uniknąć szybkiego uszkodzenia łożyska i wydłużyć jego żywotność.
Podkładki lub pierścienie również należą do przeszłości dzięki SDuro, ponieważ zespół programistów w ogóle ich nie używał. Zamiast tego zwiększono precyzję wykonania, tak aby części ramy opierały się bezpośrednio na gniazdach łożyskowych i były mocowane tylko śrubami lub wkrętami. Skomplikowane i czasochłonne wymiany łożysk oraz trudne prace montażowe są zatem zbędne.
Wszystkie w pełni wyposażone są w osie przelotowe 142/12 milimetrów z tyłu połączone z mocowaniem tylnego hamulca na tarcze hamulcowe 180 mm. Oznacza to, że adaptery nie są już potrzebne.
Wszystkie SDuros oferują opcję doposażenia w tylną podstawkę. Fullie doskonale sprawdzą się również w życiu codziennym.
Schreibe einen Kommentar