Test: Termin all-mountain obejmuje szeroką gamę rowerów górskich. Ponieważ all-mountain, czyli cross-country, można jeździć na prawie każdym rowerze.
Identyfikacja kluczowych cech jest jednak dość trudna. Rowery mogą się znacznie różnić pod względem skoku zawieszenia i geometrii, dlatego producentom dość łatwo jest przypisać prawie całkowicie różne rowery do sektora all-mountain.
Z bez pogo, all-mountain, jak jest w książce, Centurion ma taki rower w swojej ofercie. Ze 150 milimetrami skoku z przodu i 145 milimetrów z tyłu oferuje wystarczająco dużo skoku na dzikie zjazdy, ale dzięki wygodnej geometrii powinien być również idealny na długie wycieczki i oferować duży komfort. Zostało to ustawione dla modeli z 2014 roku bez pogo również po raz pierwszy na nieco większych kołach 650B.
Z setnikiem Brak Pogo 800.27 mieliśmy podstawowy model bez pogo w akcji. Centurion opracował to bez pogo Na początku lat 90. z prostym celem: całkowicie zatrzymać irytujące kołysanie tylnej części. Od tego czasu będzie bez pogo zoptymalizowany i rozwinął się w obsługiwaną pojedynczą oś z nowoczesną geometrią.
Podstawowy model charakteryzuje się niedrogim, a jednocześnie solidnym wyposażeniem. Napęd i hamulce pochodzą od Shimano i są na poziomie Deore SLXkomponentów wejście do świata all-mountain.
Podwozie wykorzystuje mieszankę Epikon-Widelec amortyzowany od Sr Suntour i dem ekspert od radu- Amortyzatory Manitou. Dopasowane kolorystycznie dopełniają Epikon ogólny obraz nt bez pogo i można go zablokować z kierownicy dzięki zdalnej dźwigni. Schwalbe powinien zapewnić niezbędną przyczepność Nobby'ego Nicka Martw się, które w górę MD21- Założone są felgi AlexRims. Kind Shock powinien zapewniać idealną pozycję do siedzenia i niezbędną przestrzeń na zjazdy Super naturalny oferta. Sztyca siodła oferuje zakres regulacji 125 milimetrów i jest obsługiwana za pomocą dźwigni na spodzie siodełka.
Idealny teren do tego bez pogo Znaleźliśmy centrum szlaków Rabenberg, aby sprawdzić jego właściwości. Perfekcyjne trasy o różnym stopniu trudności i długich podjazdach – tu Centurion powinien być w swoim żywiole i pokazać swoje mocne strony. Wspomniana już nowoczesna geometria obejmuje długą ramę główną i krótkie dolne widełki. Ta kombinacja powinna zapewnić płynną jazdę bez utraty zwinności na ciasnych zakrętach.
Kolejki napędu 3×10 są częściowo schowane w ramie głównej i zapewniają schludny wygląd roweru. Dzięki stopniowaniu 42/32/24 zębów na korbie i 11-36 zębów na tylnym kole, bez pogo w ogromnym zakresie i powinien pozwolić motocyklowi z łatwością pokonywać każdą wspinaczkę.
Usiądź na nim i poczuj się dobrze – pierwsze wrażenie jest niezmiennie pozytywne. Mimo że nie jest to najlżejszy rower w swojej klasie (waży 13,6 kg), nadal działa bez pogo solidny. Pod górę przekonuje wygodną pozycją siedzącą, która zaprasza na dłuższe wycieczki. Trakcja na tylnym kole jest dzięki Nobby'ego Nicka doskonałe i zamienia każdy krok w napęd. Centurion całkiem dobrze osiągnął cel, jakim było zbudowanie neutralnego pod względem jazdy samochodu all-mountain. Tylny koniec ma tendencję do lekkiego chybotania się podczas pedałowania z siodełka, ale można temu zaradzić, stosując amortyzator w wyższej kategorii cenowej. Często mają one kilka platform, za pomocą których można regulować amortyzator w zależności od aktualnego zastosowania.
Na wielu trasach Rabenberg rower szczególnie imponował płynną pracą. Sztyca Kind Shock wykonała niezawodną pracę, chociaż wolelibyśmy zdalną dźwignię, aby uniknąć konieczności ciągłego sięgania pod siodło. Podwozie wydawało się jednak trochę nerwowe. Pomimo ustawienia odbicia, elementy sprężynowe zapewniały jedynie umiarkowane tłumienie, niewielką kontrolę i niewielkie sprzężenie zwrotne od podłoża. Jednak Epcion nie absorbował dobrze szybkich trafień.
Ogólna pozycja jazdy na zjazdach była również bardzo ciężka z przodu. Długa rama główna i długi mostek zapewniały bardzo zgarbioną postawę, która wywierała duży nacisk na ramiona. Ciasne zakręty nadal można było pokonywać komfortowo i szybko. Krótki tył nadaje motocyklowi pożądanej zabawy, dzięki czemu szybkie zmiany kierunku dają dużo frajdy.
To powodowało problemy Q Lok system Epcjon widelec amortyzowany. Opatentowany system szybkozamykaczy Sr Suntour współpracuje z łatwym w użyciu ekspanderem po prawej stronie, który otwiera się po przepchnięciu osi szybkozamykacza, zabezpieczając w ten sposób przednie koło. Jednak podczas zdejmowania osi często zacinała się ona na przejściach z adaptera piasty na łożysko.
Konkluzja
Centurion bez pogo to klasyk all-mountain. Tania 800.27-Wersja bez pogo oferuje rozsądne wejście w świat rowerów all-mountain i przekonuje nowoczesną geometrią i wygodną pozycją siedzenia. Jednak mieszanka komponentów ma kilka słabych punktów, co oznacza, że cierpią na tym również osiągi motocykla. Z pewnymi zmianami masz z bez pogo ale niezawodny i nowoczesny rower na długie wycieczki.
Najważniejsze cechy produktu
- nowoczesna geometria
- harmonijna optyka
cena i sieć
- 2149,00 Euro
- www.centurion.de
Schreibe einen Kommentar