Rynek: Kilka miesięcy temu pojawiła się nieco zaskakująca innowacja firmy Schwalbe. Można było zobaczyć koło z dwoma zaworami. Niedługo później Schwalbe po raz pierwszy ogłosił szczegóły nowego systemu dwukomorowego.
Teraz Schwalbe ma również nazwę produktu i inne szczegóły nowego systemu. Procore jest pochodną Progressive Core. „Rdzeń” jest wypełniony wysokim ciśnieniem prawie czterech do sześciu barów i stopniowo amortyzuje nawet bardzo mocne uderzenia. Pozwala to na prowadzenie zewnętrznej opony przy bardzo niskim ciśnieniu powietrza, co jak wiadomo prowadzi do wyjątkowej przyczepności. Do tej pory nie można było ryzykować jazdy z ciśnieniem poniżej 1,5 bara, ponieważ wtedy ryzyko ukąszenia węża jest po prostu zbyt duże.
System został opracowany wspólnie z firmą Syntace i może być montowany na wszystkich kołach o szerokości obręczy ok. 23 mm lub większej.
Możliwości tego systemu zostały już udowodnione na Enduro World Series w Szkocji. Nico Lau z Cube Action Team odniósł swoje pierwsze zwycięstwo EWS na trudnym terenie, używając Schwalbe Procore System. System wydaje się również najlepiej przystosowany do naprawdę ciężkiego tempa. Sam Hill jeździł nim już w Pucharze Świata DH i był w stanie zająć drugie miejsce w Fort William.
Wszyscy kierowcy są absolutnie entuzjastycznie nastawieni do nowych możliwości oferowanych przez system dwukomorowy:
- ƒ Ciśnienie w oponach można zredukować do jednego bara, co ma zapewnić maksymalną przyczepność
- ƒ Opona reaguje bardzo wrażliwie jako zawieszenie
- ƒ Plus w amortyzacji i przyczepności zapewnia znacznie lepszą kontrolę nad rowerem
- ƒ Koniec ryzyka awarii. Felgi są również wyjątkowo dobrze zabezpieczone przed wgnieceniami
- ƒ Znacznie lżejsze opony mogą być używane nawet w trudnych warunkach
- ƒ W przypadku awarii: doskonałe właściwości pracy awaryjnej dzięki wewnętrznej komorze powietrznej pod wysokim ciśnieniem
Jednocześnie wewnętrzny system wysokiego ciśnienia zabezpiecza oponę na feldze. „Bekanie”, budząca strach utrata powietrza przy niskim ciśnieniu w konwencjonalnych systemach bezdętkowych, powinno więc zostać całkowicie wykluczone. Mówi się, że dodatkowa waga wynosi 200 gramów na koło i będzie dostępna dla wszystkich trzech rozmiarów kół. System powinien być dostępny dla klientów końcowych od początku 2015 roku. Obecnie nie ma ceny.