Rynek: Schwalbe Nobby Nic jest i pozostaje oponą MTB Schwalbe o prawdopodobnie najszerszym zakresie zastosowań, dzięki czemu jest bardzo popularna wśród rowerzystów turystycznych i all-mountain. Schwalbe prezentuje trzecią generację Nobby Nic.
Nowy Nobby Nic jest Tubeless Easy. Jest standardowo wyposażony w nową, monofilamentową tkaninę SnakeSkin na ścianie bocznej. Dzięki temu jest jeszcze mniej podatny na przecięcia, ale przede wszystkim konwersja na system bezdętkowy jest łatwiejsza i bezpieczniejsza niż kiedykolwiek.
Projekt profilu został całkowicie zmieniony. Powinien być teraz jeszcze bardziej wszechstronny i działać jeszcze pewniej. Aby to osiągnąć, Markus Hachmeyer, główny projektant Schwalbe, dodatkowo zoptymalizował każdy kołek: rozmiar, kształt, powierzchnię, rozmieszczenie.
Nowy profil
Zewnętrzne pokrętła - Dzięki znacznie większym i nowo umieszczonym pokrętłom bocznym chcesz poprawić kontrolę, szczególnie na wymagających szlakach.
Środkowy występ — zmiana układu powinna zapewnić lepszą przyczepność i skuteczność hamowania oraz sprawić, że zachowanie układu kierowniczego będzie bardziej kontrolowane.
V-Grooves - nacięcia w kształcie litery V w występach zapewniają dodatkowe krawędzie hamowania i przyczepności, co powinno dać kierowcy większą kontrolę.
Przestrzenie – Nawet w błotnistych warunkach opona powinna się szybciej oczyścić dzięki nieco większym przestrzeniom.
Deklaracja misji była idealna "Jeden za wszystkich" Opony. Markus Hachmeyer opisuje to w następujący sposób:
„To nie jest najszybsza opona XC, nie jest to najtwardsza opona enduro, ani też nie jest to najbardziej przyczepna opona błotna, ale jeśli szukasz opony, która sprawdzi się w każdej sytuacji, opony, z którą nigdy się nie pomylisz, bez względu na to, co przyniesie pogoda, bez względu na to, jaki teren Cię czeka, nie ma lepszego wyboru niż nowy Nobby Nic”.
Nowa skóra węża
Nowa tkanina jest wykonana z monofilamentowego włókna poliamidowego i podobno ma trzy decydujące zalety: jeszcze lepszą odporność na przecięcia, zwiększoną odporność na przebicie, a przede wszystkim bardzo łatwą konwersję na system bezdętkowy. Wymagane jest użycie płynu uszczelniającego, ale poza tym montaż jest równie łatwy, jak w przypadku prawdziwych opon bezdętkowych. Dlatego długie procesy konwersji z kilkoma próbami, intensywnym wstrząsaniem i częstym pompowaniem nie powinny już istnieć. Według Schwalbe, odporność na przecięcie została zwiększona o kolejne 20 procent w porównaniu ze starym SnakeSkin. Jednak nowy Nobby Nic jest również prawie 50 gramów cięższy ze względu na nowy materiał.
Dostępne modele
Ceny nowych modeli nie są na razie znane, ale dostawy opon będą miały miejsce od jesieni tego roku.
Więcej informacji www.schwalbe.com