Rynek: Do dziś rowery enduro stanowią kompromis między rowerami zjazdowymi i przełajowymi. Muszą pracować bardzo wydajnie zarówno pod górę, jak i z góry i pokrywać ogromny zakres zastosowań. Kompromis, który jest dość trudny do rozwiązania. Inżynierowie Canyon w Koblencji zajęli się tym jakiś czas temu i teraz mają nowy Canyon Staraj się CF zaprezentowane.
Zawodnicy Canyon Factory Enduro Team jeździli na prototypie nowego Staraj się CF już przebrany za Erlköniga w wielu wyścigach. Łącznik amortyzatora był zawsze ukryty, aby nikt nie mógł zdradzić pilnie strzeżonej tajemnicy nowej ramy. Teraz kot wyszedł z torby, a Canyon po raz pierwszy zaprezentował swoją nową zasadę Shapeshifter, która oferuje jeźdźcowi dwie geometrie, które można szybko zmienić za pomocą zdalnej dźwigni w zależności od zamierzonego zastosowania.
Shapeshifter zmienia położenie amortyzatora, co zmienia skok zawieszenia, geometrię i kinematykę. Zarówno kąty skrętu, jak i siedzenia są o 1,5 stopnia bardziej płaskie w trybie DH, a suport jest obniżony o całe 19 milimetrów. Daje to motocyklowi mocny zjazdowy charakter i sprawia, że bieg jest znacznie płynniejszy. Ponadto kolarz ma do dyspozycji 160 milimetrów skoku, w trybie XC tylko 130 milimetrów. Canyon wprowadza te zmiany w geometrii za pomocą sprężyny gazowej, którą można obsługiwać za pomocą zdalnej dźwigni na kierownicy - podobnie jak hydrauliczna sztyca.
Cały system waży o 200 gramów więcej, ale powinien oferować kierowcy podstawowe korzyści, aby nie było to postrzegane jako główny czynnik zakłócający. Jest to również imponujące wraz z nową zasadą zmiany kremu Staraj się CF z wieloma sprytnymi szczegółami. Kable są poprowadzone całkowicie w ramie, ma zwężoną główkę ramy, aby zapewnić wystarczającą sztywność z przodu i 12-milimetrową oś przelotową z tyłu. z ssać łańcuchem-płytka, którą chcesz zabezpieczyć prawy tylny trójkąt przed uszkodzeniem przez zaciski łańcucha. Podobne zabezpieczenie zastosowano również na dolnej rurze.
Rama z nowym systemem waży 2400 gramów i ma być dostępna od końca sierpnia tego roku. Oferowany jest w pięciu wersjach.
Różnią się one głównie wyposażeniem, ale kryją się za skrótami SL i Wyścig dużo więcej jest ukrytych. The Wyścigwersje oferują kierowcom zorientowanym na wyścigi zoptymalizowaną geometrię z dłuższą górną rurą, a tym samym znacznie płynniejszą pracę. Przy krótkim mostku długość chwytu pozostaje taka sama, ale jeździec ma spokojniejszą konfigurację i większą swobodę ruchów.
Więcej informacji na temat poszczególnych modeli i systemu można znaleźć na stronie www.canyon.com
Schreibe einen Kommentar