Rynek: Doświadczenia z 20.000 XNUMX kilometrów testowych zakończą się w Przesunięcie synchroniczne-Funkcja Shimano XTRDi2.
Japoński gigant komponentów Shimano przedstawił dziś pierwszą grupę komponentów elektronicznych do rowerów górskich, The XTRDi2 (M9050) wcześniej. Rozwój jest wynikiem niezwykle rozległego procesu testowania i rozwoju. The XTRDi2 uzupełnia niedawno wprowadzony mechaniczny XTRM9000. Podstawowe i najbardziej oczywiste zalety Di2-Platforma kontra mechaniczny system zmiany przełożeń to niezwykle precyzyjna, szybka, spójna i potężna zmiana przełożeń we wszystkich możliwych do wyobrażenia warunkach. Zmiana biegów wymaga znacznie mniej wysiłku i jest dosłownie za naciśnięciem przycisku.
Ponadto XTRDi2 z tzw Przesunięcie synchroniczne-Funkcja wyposażona w pełni programowalny układ zmianowy. Może też dobrze wyglądać XTRDi2 lśnić swoim schludnym wyglądem i charakteryzuje się minimalnymi pracami konserwacyjnymi ze względu na brak pociągów mechanicznych.
Bezpośredni interfejs między człowiekiem a systemem przełączającym jest oczywiście odpowiednim elementem sterującym - w przypadku XTRDi2 nie klasyczna dźwignia zmiany biegów, ale elektroniczny przełącznik. W ścisłej współpracy z profesjonalistami, projektanci Shimano pracowali przez długi czas nad wyczuciem i ergonomią, aż osiągnięto całkowicie naturalne odczucie zmiany przełożeń. Tym wyróżnia się nowy Ognisty pocisk-Switch charakteryzuje się przede wszystkim krótkimi ścieżkami obsługi, kompaktowymi wymiarami, łatwo dostępnymi przyciskami i doskonałym dotykowym sprzężeniem zwrotnym.
Intuicyjna obsługa
Jedną z głównych zalet elektronicznej grupy osprzętu jest programowalność systemu. Z nowym XTRDi2 w ten sposób można zaimplementować optymalną logikę przełączania dla każdego indywidualnego stylu jazdy i dla wszystkich indywidualnych wymagań. XTR Di2 jest oparty na tej samej platformie E-Tube, co obecna platforma Shimano Di2-Grupy rowerów szosowych. Ten system kabli E-Tube łączy wszystkie komponenty Di2 za pomocą połączenia plug-and-play, kierując zarówno zasilanie, jak i informacje do poszczególnych komponentów, a tym samym umożliwiając programowanie całego systemu.
Ponadto dzięki E-Tube system można również dostosować do indywidualnych potrzeb, przypisując różne funkcje przełączania poszczególnym przyciskom przełączania. Na przykład działanie przerzutki przedniej można przenieść z przełącznika lewego na prawy i/lub przerzutki tylnej na przełącznik lewy.
Oczywiście, podobnie jak w przypadku grupy osprzętu roweru wyścigowego, można również zaprogramować tak zwaną funkcję multi-shift, która uaktywnia się po przytrzymaniu przełącznika. Zarówno prędkość zmiany biegów, jak i liczba biegów przełączanych przez Multishift - tj. tylko jeden bieg, dwa biegi lub całe 11 biegów - można wybrać według uznania.
W porównaniu z konwencjonalnymi mechanicznymi linkami przerzutki zastosowanie elektronicznego systemu linek oznacza również, że korozja lub pogorszenie działania spowodowane rozciągniętymi linkami nie stanowią już problemu, a konserwacja jest ograniczona do minimum. Prawdopodobnie wybitna funkcja XTRDi2 to tak zwana opcja Synchro Shift. Podczas ponad 20.000 XNUMX kilometrów testów inżynierowie zdobyli rozległą wiedzę na temat najczęściej używanych i najbardziej wydajnych kombinacji biegów we wszystkich możliwych warunkach.
Na podstawie tych informacji udało się zaprogramować system w taki sposób, aby można było sterować tylną i przednią przerzutką za pomocą jednego przełącznika. Przerzutka przednia na stałe rozpoznaje pozycję przerzutki tylnej i automatycznie przeprowadza odpowiednie procesy zmiany przełożeń z przodu, aby stale zapewniać najbardziej wydajną transmisję i idealną linię łańcucha.
Ponieważ nie musi już martwić się o zmianę biegów z przodu lub odpowiednią kompensację zmiany biegów z tyłu, kierowca jest odciążony i może poświęcić całą swoją uwagę na trasę przed sobą.
Informacje zdobyte przez Shimano podczas wielu kilometrów testowych doprowadziły do opracowania dwóch wstępnie zainstalowanych układów zmiany biegów Przesunięcie synchroniczne, które są domyślnie dostępne w systemie. Dzięki E-Tube te tryby synchronizacji zmiany biegów można zmienić w dowolnym momencie, a także zaprogramować własne układy zmiany biegów. Podczas podróży można wtedy w dowolnym momencie między tymi dwoma Przesunięcie synchronicznetryby i tryb ręczny można przełączać tam iz powrotem.
Potężne zmiany
Odpowiedzialni za realizację procesów przełączania są XTRDi2-Przerzutki tylne i przerzutki przednie. Zapewniają mocną, bardzo precyzyjną i spójną zmianę przełożeń. Na przykład przerzutka przednia Di2 zmienia przełożenia dwukrotnie mocniej niż obecna przerzutka przednia M980, co gwarantuje niezawodną, szybką i płynną zmianę przełożeń przednich nawet przy dużym obciążeniu. I to – niezależnie od ukształtowania terenu czy topografii – po prostu przez naciśnięcie przycisku. W zestawie z nową przerzutką tylną Cień+technologia dla Di2, w której tłumik cierny można nie tylko włączać i wyłączać za pomocą przełącznika, ale także regulować za pomocą śruby imbusowej.
Zarówno przerzutka tylna, jak i przerzutka przednia reagują natychmiast na polecenia rowerzysty i przyjmują właściwą pozycję dla odpowiedniej zębatki lub zębatki we wszystkich kombinacjach przełożeń, na przykład dzięki funkcji automatycznego trymowania przedniej przerzutki.
Oczyścić Optyka i rozbudowany system
,de mózg z XTRDi2-Systems to cyfrowy wyświetlacz systemu. Ten wyświetlacz pokazuje ważne informacje, takie jak poziom naładowania akumulatora, wybrany bieg, tryb zmiany biegów (ręczny lub synchronizowany) lub tryb zawieszenia. Przycisk wyboru na obudowie wyświetlacza umożliwia wybór lub zmianę żądanego trybu zmiany przełożeń – synchro 1, synchro 2 lub ręczny – podczas jazdy. Ponadto wyświetlacz służy jako złącze do ładowania i jako port przyłączeniowy dla oprogramowania E-Tube i ma trzy gniazda E-Tube na komponenty systemu peryferyjnego. E-Tube nie tylko zapewnia porządek wewnątrz ramy, ale także nadaje każdemu rowerowi górskiemu szyku, czysty Optyczny.
Ponadto dzięki E-Tube można również zintegrować system zawieszenia Fox, co oznacza, że w rowerze potrzeba jeszcze mniej pociągów i tras kablowych. The XTRDi2 M9050 z tych samych akumulatorów, co grupy rowerów szosowych Di2, zewnętrzny model SM-BTR1 lub wewnętrzny typ SM-BTR2.
obciążniki
- Przerzutka przednia: (FD-M9070 typu D): 115 gramów
- Przerzutka tylna (RD-M9050-GS): 289 gramów
- Wyświetlacz systemowy (SC-M9050): 30 gramów
- Przełącznik (SW-M9050): 64 gramy
Grupa powinna być dostępna w sprzedaży od jesieni 2014 roku.