Włoski konstruktor ram Pinarello od jakiegoś czasu współpracuje z Jaguarem. Efektem tej współpracy jest ósma ewolucja topowego modelu Dogmat. Ważny również w rozwoju Dogmat F8 była informacja zwrotna od kierowców Team Sky, kierowanych przez Chrisa Froome'a.
W porównaniu z poprzednim modelem, Dogmat 65.1 gdyby oprawa była jeszcze bardziej asymetryczna. Jednocześnie mówi się, że udało się uczynić go lżejszym i bardziej zoptymalizowanym aerodynamicznie. Ogólnie rzecz biorąc, aerodynamika została zwiększona o 47 procent. Aby to osiągnąć, Pinarello używa teraz nowo opracowanych rurek FlatBack. Ich forma oparta jest na analizie 70 manekinów ramowych.
Rury wykonane są z Toray T1000 1k Dream Carbon. W rezultacie ramkę należy porównać do Dogmat 65.1 120 gramów lżejsze i 12 procent sztywniejsze. Przy wysokości 54 centymetrów rama waży 860 gramów.Nowa też Onda F8- Widelec został zmieniony. Tutaj informacje mówią o 54 procent lepszej aerodynamice i 10 procent mniejszej masie.
Pinarello Dogmat F8 będzie dostępny w sumie w 13 rozmiarach (od 42 do 62 centymetrów) i różnych kolorach.