Rider-First Engineered określa koncepcję, na podstawie której opracowano nowy Tarmac. W piątkowy wieczór w Morgan Hill w Kalifornii założyciel Specialized, Mike Sinyard, zaprezentował rower, który ma zmienić wszystko na nowo. Tarmac prawdopodobnie nie zrewolucjonizuje również kolarstwa szosowego jako takiego, ale koncepcja stojąca za Rider-First Engineered ma wiele sensu i można się zastanawiać, dlaczego tak naprawdę od dawna nie uważano tego za coś oczywistego.
Każdy z sześciu dostępnych rozmiarów ram (49, 52, 54, 56, 58, 61 cm) został opracowany całkowicie niezależnie, aby osiągnąć optymalną równowagę między osiągami a komfortem jazdy. Mały wspinacz z Ameryki Południowej jest zupełnie innym kolarzem niż Tom Boonen i ma zupełnie inne potrzeby niż jego rower.Aby sprostać tym potrzebom, dla każdego rozmiaru ramy ustalono określone cele dotyczące sztywności i zgodności pionowej.
Siły wprowadzane przez kierowcę określane są oddzielnie dla każdego rozmiaru ramy.
Grafika wyraźnie pokazuje, jak ma to niezwykle pozytywny wpływ, zwłaszcza na zachowanie podczas kierowania. Nie możemy się doczekać pierwszych jazd próbnych, gdy tylko zawodowcy będą mogli jeździć nowym Tarmacem.
Bardzo opisowy film prezentujący nowy Tarmac można znaleźć na tej stronie.
Schreibe einen Kommentar