Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Giro d'Italiakolarstwo

Giro d’Italia: Giro d'Italia #4: Nacer Bouhanni wygrywa pakt o nieagresji w Bari

13 Maj 2014 by Marcusa Degena

Giro_04_01Jazda na rowerze: krótki etap wielkiej trasy; osiem okrążeń w centrum miasta - brzmi jak Tour de France w Paryżu, ale to Giro d'Italia w Bari. Właściwie spodziewaliśmy się dwóch godzin z niezliczoną ilością ataków i kontrataków - zawodowcy nie potrzebowali dużo więcej na 112 kilometrów, ale sprawa z atakami została przełożona na ostatnie kilometry. Duże zespoły w peletonie zgodziły się, że tor uliczny i mokre drogi są zbyt niebezpieczne, aby jechać z pełną prędkością.

Ale scena wcale nie była nudna. Trasa wymagająca technicznie, dużo defektów, taktyczne potyczki, kierowcy w dialogu z komisarzami wyścigu, mniejsze ekipy niezadowolone z tego, na co zgadzają się duże ekipy…
W trakcie etapu kolarze wspólnie z organizatorami zdecydowali więc, że o klasyfikacji generalnej decydować będzie metę przedostatniego okrążenia, a nie ostatniego okrążenia.

Giro_04_03



Odbył się więc osobny wyścig o zwycięstwo etapowe na ostatnich 8 kilometrach, a ci, którzy nie chcieli ryzykować, po prostu zrezygnowali – widok niecodzienny dla zawodników i widzów.
Z przodu Cannondale przejął stery na ostatnich kilometrach i narzucił wysokie tempo. I natychmiast cały sprinterski pociąg Elii Viviani spadł dwa kilometry przed metą – jakby na dowód, że neutralizacja wyścigu była słuszna.
Wydawało się, że Giant-Shimano skorzystał na upadku, nagle znalazł się sam na prowadzeniu z czterema mężczyznami… ale tak naprawdę nie chcieli wykorzystać sytuacji i ostrożnie kontynuowali. Toma Veelersa wyglądał na pewnego zwycięzcę, ale Nacer Bouhanni (FDJ.fr), który jechał z daleka, przejechał go sprintem i odniósł zwycięstwo, o które walczył już na pierwszych etapach z obezwładniającym Marcelem Kittelem.  Drugie miejsce zajął Giacomo Nizzolo (Trek).

Giro_04_02
Zgodnie z obietnicą, w klasyfikacji generalnej nie zaszły żadne zmiany, Michael Matthews ma osiem sekund przewagi nad Alessandro Pettacchim.

dzienny wynik

  1. Nacer Bouhanni (Fra) FDJ.fr
  2. Giacomo Nizzolo (Włochy) Trek Factory Racing
  3. Zespół Toma Veelera (Ned) Giant-Shimano
  4. Roberto Ferrari (Włochy) Lampre Merida
  5. Elijah Viviani (Ita) Cannondale
  6. Matteo Montaguti (Włochy) AG2R La Mondiale
  7. Kenny De Haes (Belgia) Lotto Beliso
  8. Luka Mezgec (Slo) Zespół Giant-Shimano
  9. Bert De Backer (Bel) Zespół Giant-Shimano
  10. Francesco Chicchi (Ita) Neri Sottoli – Żółty Fluo

ocena

  1. Michael Matthews (Australia) Orica Greenedge 12:28:43
  2. Alessandro Petacchi (Włochy) Omega Pharma – Szybki krok 0:00:08
  3. Daniel Oss (Włochy) BMC Racing Team 0:00:10
  4. Luke Durbridge (Australia) Orica GreenEdge 0:00:14
  5. Ivan Santaromita (Włochy) Orica GreenEdge
  6. Svein Tuft (puszka) Orica GreenEdge
  7. Pieter Weening (Ned) Orica GreenEdge
  8. Rigoberto Uran Uran (kol.) Omega Pharma – Quick Step 0:00:19
  9. Pieter Serry (Bel) Omega Pharma – Szybki krok
  10. Serge Pauwels (Bel) Omega Pharma – Szybki krok

tagi:BouhanniGiro d'ItaliaAktualności

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Giro d'Italia #21: Kooij wygrywa ostatni etap przed Grovesem
  • Giro d'Italia #20: Simon Yates wygrywa Giro na torze Colle delle Finestre
  • Giro d'Italia #19: Ostatni żywy – Prodhomme ratuje się jako jedyny uciekinier
  • Giro d'Italia #18: Nico Denz odnosi trzecie zwycięstwo etapowe w Giro
  • Giro d'Italia #17: Isaac del Toro świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Wielkim Tourze
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH