Shimano sprawiło, że społeczność rowerowa długo czekała na dotarcie do Srams XX1dysk dał odpowiedź. Teraz japoński producent komponentów zaprezentował całkowicie zmieniony rozszerzenie XTR-Grupa. Shimano rozszerzenie XTRSeria od chwili wprowadzenia na rynek należy do najwyższej półki, a najnowsza wersja ma również kilka interesujących funkcji. Przede wszystkim jest napęd. Shimano wyróżnia się nowością rozszerzenie XTR w dwóch wariantach. Istnieje podział na rasowe i rekreacyjne. Widać to przede wszystkim w nowym mechanizmie korbowym.
To właśnie oferujesz rozszerzenie XTR-Skład z dwoma różnymi mechanizmami korbowymi. The FC-M9000 to zoptymalizowany pod kątem wyścigów mechanizm korbowy, który charakteryzuje się wąskim współczynnikiem Q wynoszącym zaledwie 158 mm i superlekkim mechanizmem korbowym 3D Puste, łączone-Konstrukcja lewego ramienia korby. Ta opcja korby jest dostępna dla konfiguracji 1x i 2x. Na FC-M9020 Jest to mechanizm korbowy przeznaczony specjalnie na szlaki, o wyjątkowo trwałej, kutej na zimno konstrukcji i standardowym współczynniku Q wynoszącym 168 mm. Korba ta może być wyposażona w jedną, dwie lub trzy tarcze. Specjalna pojedyncza tarcza rozszerzenie XTR posiada również tzw Retencja-Technologia, która ma na celu skuteczne zapobieganie spadaniu łańcucha nawet bez użycia prowadnic łańcucha.
Nowa jedenastobiegowa kaseta CS-M9000 z 11-40 zębami to kaseta z najszerszym zakresem przełożeń, jaki Shimano kiedykolwiek wprowadził na rynek. Jednocześnie mówi się, że jest to najstaranniej wyselekcjonowana kaseta. Przez Krok rytmu- Gradacja powinna umożliwiać precyzyjnie obliczone kroki przełączania bez dużych, zauważalnych skoków i przerw, co powinno oszczędzać energię i energię oraz zapewniać większą przyjemność z jazdy. Aby temu sprostać, zaprezentowano nowy, jedenastobiegowy łańcuch premium CN-HG900-11, specjalna asymetryczna HG-X11 Posiada zakładki zewnętrzne i wewnętrzne oraz jedną przelotową Sil Tec-Powłoka powierzchniowa ma na celu zminimalizowanie tarcia, optymalizację wydajności, a także zmniejszenie przylegania brudu.
Przerzutka tylna została rozbudowana o możliwość dowolnej regulacji amortyzatora ciernego za pomocą mechanizmu śrubowego, co powinno skutkować większą stabilnością i mniejszymi siłami pracy. Ponadto przerzutka tylna ma jeszcze niższy profil, dzięki czemu jest lepiej chroniona przed możliwymi wpływami zewnętrznymi. Manetki mają antypoślizgową powierzchnię o podwójnej teksturze i są wyposażone we wszystkie zaawansowane technologie, takie jak wielokrotne zwalnianie, natychmiastowe zwalnianie i 2-kierunkowe zwalnianie. Aby utrzymać jak najniższą masę, jako materiał na dźwignie zmiany biegów wybrano karbon. Podobnie jak jego drogowy odpowiednik, DURA-ACE, nowość
Nowy XTRM9000-Hamulce będą dostępne w konfiguracji Race i Trail. Według Shimano poczyniono ogromne postępy w zakresie zarządzania ciepłem. Dzięki izolowanym tłokom i izolowanym powłokom klocków hamulcowych nowe hamulce są o dziesięć procent bardziej odporne na ciepło. Zacisk hamulcowy i główny cylinder są wykonane z magnezu i oprócz nowej karbonowej dźwigni hamulca mają za zadanie zmniejszyć masę hamulca rozszerzenie XTR-Zmniejsz hamowanie jeszcze bardziej. Sprawdzona tarcza hamulcowa Ice-Tech pozostaje i ma zapewnić systemowi dodatkową moc.
Również rozszerzenie XTRShimano poszło o krok dalej, jeśli chodzi o koła i po raz pierwszy pokazało felgi laminowane karbonem w sektorze rowerów górskich. The rozszerzenie XTR- Program kół obejmuje ultralekkie i trwałe koła wyścigowe po solidne koła na szlaki w rozmiarach 27,5 i 29 cali, wszystkie mają 28 cieniowanych szprych z przodu i z tyłu oraz są wyposażone w nowe, lekkie systemy osi i łożysk.