Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

kolarstwokolarstwo szosowe

kolarstwo: Liège-Bastogne-Liège: Simon Gerrans z obliczeniami

27 Kwiecień 2014 by redakcja

lb5

Simon Gerrans (Orica-GreenEdge) świętował pewne zwycięstwo w najstarszym klasyku w kolarskim kalendarzu. Obecni mistrzowie Australii skorzystali na dobrych występach zespołowych. Drugi był Hiszpan Alejandro Valverde (Movistar), trzeci mistrz Polski Michał Kwiatkowski (Omega Pharma-QuickStep).

Przede wszystkim był to finał La Doyenne charakteryzuje się dramatyzmem. Stało się tak z jednej strony dzięki dzielnie walczącemu Włochowi Domenicowi Pozzovivo (Ag2R La Mondiale), a z drugiej strony ubiegłorocznemu irlandzkiemu zwycięzcy Danowi Martinowi (Garmin Sharp).



lb3

lb2

Po tym, jak grupa faworytów wokół Philippe Gilberta (BMC), Valverde, Vincenzo Nibali (Astana) i Romana Kreuzigera (Tinkoff Saxo) przekroczyła Côte de La Redoute na 218 kilometrze, wyścig nabrał tempa kilka kilometrów później. Na Côte des Forges Kolumbijczyk Julien Arredondo (Trek) i Pozzovivo podążyli za ostatnim pozostałym liderem. Dlatego też Matteo Bono (Lampre-Merida) nie odniósł zbyt dużego sukcesu w swojej solowej ucieczce. Po dwunastu kilometrach ścigania on i Niemiec Michel Koch (Cannondale), który w połowie wyścigu w Bastogne wygrał ważny sprint premium, oderwali się od peletonu i po 220 kilometrach udowodnili, że mają najświeższe nogi. Ale ich moc również szybko osłabła.



lb4

Po tym jak Bono, którego kapitan, mistrz świata Rui Costa, musiał się już poddać po upadku, został złapany, Samuel Sanchez (BMC) rozpoczął prace tropiące w terenie. W ten sposób powstało znamienite grono, w którym reprezentowani byli wszyscy faworyci zwycięstwa. Choć grupa współpracowała tylko w ograniczonym zakresie, udało jej się dogonić dwóch liderów przed Côte de La Roche-aux-Faucons.

„Naprawdę muszę podziękować mojemu zespołowi. Trzydzieści kilometrów przed metą myślałem, że nie mam już sił. Ale mój zespół mnie zmotywował. Dlatego wiele mu zawdzięczam.”

Jednak Pozzovivo nie dał się złamać i ponownie zaatakował Damiano Caruso (Katusha). Tym razem ucieczka wydawała się bardziej skuteczna. Bo znowu faworyci się nie zgodzili. Najlepsze obliczenia pokazali Martin i Gerrans. Na czele ścigających nie było widać ani Irlandczyka, ani Australijczyka. Gerrans powiedział jednak swoim pozostałym kolegom z drużyny, aby jechali pełną parą przed ostatnim podjazdem dnia, Côte de Saint-Nicolas. Niemniej jednak tylko w ograniczonym stopniu udało im się zmniejszyć dystans do liderów. Dopiero atak Martina pozwolił faworytom zbliżyć się do uciekinierów.



W nich Caruso okazał się teraz silniejszy. Kilka metrów przed szczytem wspinaczki zostawił swojego towarzysza ucieczki. Ale jego siły też osłabły. O tym, że na przedostatnim wyścigu udało mu się jeszcze uratować, zadecydował także fakt, że Martin upadł w ostatnim zakręcie, gdy dojechał do tylnego koła Caruso.

lb1

Pozostali faworyci skorzystali na tej jesieni. Chociaż Martinowi wcześniej udało się uzyskać niewielką przewagę nad nimi, teraz udało im się dogonić Caruso na zaledwie kilka metrów przed metą. Gerrans pozostał z Valverde przez długi czas, zanim minął potężnego Hiszpana. Po trzecim miejscu w zeszłym roku, teraz zajął drugie miejsce. Caruso był czwarty, a Pozzovivo piąty. Ostatecznie Martin uplasował się na 39. miejscu.



Po przekroczeniu linii mety Gerrans zanotował, że nie był co do tego taki pewien: „Naprawdę muszę podziękować mojemu zespołowi. Trzydzieści kilometrów przed metą myślałem, że nie mam już sił. Ale mój zespół mnie zmotywował. Dlatego wiele mu zawdzięczam.”

Wynikać

tagi:Alejandro ValverdeDanem MartinemLa DoyenneLiège-Bastogne-LiegeLiège-Bastogne-LiegeMichał KwiatkowskiAktualnościSzymon Gerrans

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • kolarstwo: Liège-Bastogne-Liège: ulubione, trasy, transmisje na żywo
  • kolarstwo: Amstel Gold Race: ulubione, trasa, transmisje na żywo
  • Wycieczka po Walencji nr 2: Pogacar sprawia, że ​​Valverde wygląda na starego w sprincie pod górę
  • kolarstwo: Vuelta a Espana #2: Kwiatkowski zadowolony z czerwonego, Valverde ze zwycięstwa etapowego
  • kolarstwo: Zapowiedź Liège-Bastogne-Liège: Alaphilippe znów przeciwko Valverde?
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH