Francuski zespół WorldTour Lapierre może w tym roku spodziewać się dwóch nowych modeli od producenta rowerów Lapierre. Obok aero bolidu kod lotniczy Gilles Lapierre udostępnia teraz zespołowi swój nowy komfortowy rower. The puls ma kilka ekscytujących szczegółów, które powinny zadowolić nie tylko profesjonalistów, ale także wszystkich w przyszłości.
Zespół FD.fr po raz pierwszy użył motocykla podczas klasycznego E3 Prijs Harelbeke. Kolejny test wytrzymałościowy odbędzie się w ramach Tour of Flanders i Paris-Roubaix.
Najbardziej ekscytujący szczegół Pulsium jest ukryty wewnątrz ramy. W miejscu przejścia między górną rurą a rurą podsiodłową inżynierowie umieścili w niej elastomer puls zintegrowany. Powinno to skutecznie zmniejszyć odrzut po wybojach, takich jak chodnik. Aby rower pozostał sztywny, główka i dolna rura, a także obszar suportu są bardzo bulwiaste.
Rama jest wykonana z różnych warstw węgla o wysokim module sprężystości 40, 30 i 24 ton. Widelec ma offset od 50 do 43 milimetrów. Łańcuchy zostały porównane z poprzednim komfortowym wyścigowcem xelius rozszerzony. To przyznaje puls większy rozstaw osi, a tym samym płynniejsza praca. Nowością jest również konstrukcja tyłu, która wraz z odpowiednimi klockami hamulcowymi pozwala na zamontowanie opon o szerokości 32 milimetrów.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy motocykl trafi do sprzedaży.