Amerykański producent komponentów będzie sprzedawał nową grupę od 1 lipca 2014 roku. Cecha szczególna: ten przeznaczony do użytku w przełajach Wymuś CX1 ma 11-rzędową kasetę, zoptymalizowaną zębatkę z przodu i przejmuje zalety własnych 11-rzędowych grup MTB. Sram jest pierwszą firmą, która wprowadziła na rynek specyficzną grupę przełajową 1×11.
Według Srama grupa powinna zmieniać się bardzo dobrze i niezawodnie. Ponadto nie powinno być żadnych zakleszczeń ani skoków łańcucha. Technologie powinny być za to odpowiedzialne Synchronizacja X™, X Horyzont™, Typ-2™ i dokładne uruchomienie™ być. W porównaniu z wersją 2×11 wytrzymałość powinien CX1 być całe 250 gramów lżejsze. Grupa powinna być również kompatybilna z hamulcami mechanicznymi, tarczowymi i wspornikowymi, a także hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Odpowiednie modele zostaną przedstawione później.
ceny i wagi
- Dźwignia (158 gramów w prawo / 119 gramów w lewo - 172 euro / 100 euro)
- Mechanizmy korbowe (542 gramy BB30 / 710 gramów GXP – 221 euro BB30 / 184 euro GPX)
- Zębatki X-Sync (38, 40, 42, 44 zęby - 75 gramów - od 112 euro)
- Przerzutka tylna X-Sync i X-Horizon (261 gramów - 209 euro)
- Kaseta (247 gramów - 11-26 / 257 gramów - 11-28 / 300 gramów - 11-32 - od 95 euro)
- łańcuszek (242 gramy – 48 euro)