Kilka tygodni temu informowaliśmy o najnowszym projekcie Conwaya pt Tworzymy enduro [Link]. Obecnie istnieje kilka bardzo interesujących postępów w zakresie frameworka. Pierwsze prototypy zostały wyprodukowane w tym tygodniu i przekazane do montażu. Chociaż są one nadal wykonane z aluminium, obecnie skupiamy się wyłącznie na jazdach próbnych.
„Wykorzystując próbki kinematyki wykonane z aluminium, przeprowadzamy następnie przebiegi odbiorcze dla napędów 1×11 i 2×10. Te próbki pośrednie nie ucieleśniają jeszcze ostatecznego języka projektowania wersji seryjnych, ale raczej służą nam wyłącznie do określenia ostatecznej geometrii i kinematyki oraz włączenia ich do nadchodzącej produkcji. Już kilka pierwszych jazd pokazało, że rozwój był rozsądny, kluczowe dane dotyczące geometrii, takie jak kąt skrętu, suport, zwis oraz wysokość i położenie rury podsiodłowej są spójne, obecnie poszczególne opcje wyposażenia są dalej badane. Jednym z pierwszych ustaleń jest to, że skok zawieszenia jest w pełni użyteczny pomimo progresywnej krzywej charakterystycznej ramy przy zastosowaniu dwóch amortyzatorów i ustawieniach 160/170 mm. Tył sprawia bardzo aktywne wrażenie podczas jazdy, zarówno w wersji pojedynczej, jak i podwójnej.” powiedział zespół projektowy.