We wrześniu ubiegłego roku 42-letni Amerykanin Chris Horner świętował swój największy sukces w karierze w koszulce swojego zespołu RadioShack-Leopard, wygrywając Vuelta a España w klasyfikacji generalnej. Od tego czasu otrzymał ofertę od swojego zespołu, który w tym roku będzie działał pod nazwą Trek Factory Racing [Połączyć], odrzucony. Mimo swojego nowego, wybitnego agenta, Australijczyka Baden Cooke, nie znalazł jeszcze nowego zespołu. Nic więc dziwnego, że nie było go dziś na prezentacji toru w Madrycie jako obrońcy tytułu.
Sygnał do startu zostanie podany 23 sierpnia w Jerez de la Frontera w południowo-zachodniej Hiszpanii. Trasa będzie kontynuowana przez trzy tygodnie i 3.181,5 km do Santiango de Compostela, gdzie zakończy się 14 września. W sumie będzie pięć płaskich etapów, 13 odcinków pagórkowatych i górzystych, a także jedna drużyna i dwie indywidualne próby czasowe.
Po raz pierwszy od 1993 roku wielki finał trasy nie odbędzie się w stolicy Hiszpanii. Aby utrzymać napięcie do końca, etap finałowy zostanie rozegrany jako jazda indywidualna na czas.
//Odległość
„Rzeczywiście jest tak, że w tym roku będzie mniej górskich finiszów niż w 2013″, dyrektor wyścigu Javier Guillen skomentował plotki, które krążyły od kilku dni. Niemniej jednak trasa ma wszystko.
Po 12.6-kilometrowej drużynowej jeździe na czas na starcie trasy w Jerez de la Frontera, czeka nas kilka etapów na andaluzyjskich wzgórzach, zanim pierwsze twarde kości czekają na kierowców na szóstym odcinku z pięciokilometrowym podjazdem do mety linia do Cumbres Verdes. To tutaj faworyci mogli po raz pierwszy prężyć muskuły.
Następna szansa jest na dziewiątym etapie, gdzie meta jest na Valdelinares. Następny dzień następuje z pagórkowatymi, po prostu 34-kilometrowa pierwsza jazda indywidualna na czas kolejny test. Jednak prawdziwy młot przychodzi później. W Asturii czekanie La Camperona, Lagos de Covadonga i Farrapona dla kierowców. Prawdopodobnie tutaj zapadnie pierwsza wstępna decyzja w walce o czerwoną koszulkę.
Pozostali faworyci mogą następnie odpocząć przez krótki czas. Przyjazd do A Coruña powinien raczej odpowiadać sprinterom. Potem jednak napięcie będzie stopniowo rosło. Powodem tego jest finał Monte Castrove i górska finisz na przedostatnim etapie w Ancares. Jeśli liderów dzieli tylko sekunda, spróbują w Santiago de Compostela wykorzystać całą moc, jaka im pozostała, na szosę po trzech tygodniach.
Oficjalne wideo z trasy jest dostępne tutaj: [Link]
//Etapy w skrócie
1. SábJerez de la Frontera – Jerez de la Frontera, 12,6 km
2. Algeciras - San Fernando, 174,4 km
3. Kadyks - Arcos de la Frontera, 188 km
4. Mairena del Alcor – Kordoba, 172,6 km
5. Priego de Córdoba – Ronda, 182,3 km
6. Benalmádena – La Zubia, 157,7 km
7. Alhendín - Alcaudete, 165,4 km
8. Baeza - Albacete, 207,4 km
9. Carboneras de Guadazaón – Aramón Valdelinares, 181 kilometrów
10. Real Lunasterio de Santa María de Veruela – Borja, 34,5 km
11. Pampeluna - Sanktuarium San Miguel de Aralar, 151 kilometrów
12. Logroño – Logroño, 168 kilometrów
13. Belorado - Obregón, 182 km
14. Santander - La Camperona, 199 kilometrów
15. Oviedo - Lagos de Covadonga, 149 kilometrów
16. San Martín del Rey Aurelio – La Farrapona, 158,8 km
17. Ortigueira – Coruña, 174 km
18. Estrada - Lunt Castrove, 173,5 km
19. Salvaterra do Miño – Cangas do Morrazo, 176,5 km
20. Santo Estevo de Ribas de Sil – Puerto de Ancares, 163,8 km
21. Santiago de Compostela – Santiago de Compostela, 10 km
Schreibe einen Kommentar